Αγκάθι οι επισφαλείς απαιτήσεις

Η ραγδαία αύξηση των επισφαλών απαιτήσεων έχει σημάνει συναγερμό στα λογιστήρια των επιχειρήσεων. Για να αντιμετωπίσουν τα «φέσια» οι επιχειρήσεις υποχρεώνονται να σκληρύνουν την πιστωτική πολιτική τους μειώνοντας τον αριθμό ημερών πίστωσης, ενώ σε πολλές περιπτώσεις προτιμούν να ακυρώνουν πωλήσεις όταν οι πελάτες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα νέα συναλλακτικά δεδομένα.

Η ραγδαία αύξηση των επισφαλών απαιτήσεων έχει σημάνει συναγερμό στα λογιστήρια των επιχειρήσεων. Για να αντιμετωπίσουν τα «φέσια» οι επιχειρήσεις υποχρεώνονται να σκληρύνουν την πιστωτική πολιτική τους μειώνοντας τον αριθμό ημερών πίστωσης, ενώ σε πολλές περιπτώσεις προτιμούν να ακυρώνουν πωλήσεις όταν οι πελάτες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα νέα συναλλακτικά δεδομένα.
Βασικός στόχος πλέον των διοικήσεων είναι η αύξηση της ρευστότητας των εταιρειών και κατ’ επέκταση η βιωσιμότητά τους και όχι η αύξηση των πωλήσεων. «Πλέον δεν μας αρέσει η δουλειά μας» αναφέρει στο «Βήμα» γνωστός επιχειρηματίας και εξηγεί: «Δεν σπαταλάμε πλέον τον χρόνο μας δημιουργικά αλλά ασχολούμαστε όλο το 24ωρο με τις τράπεζες και το πώς θα εισπράξουμε ανείσπρακτες οφειλές».
Σύμφωνα με έρευνα τις ICAP στην οποία συμμετείχαν 445 οικονομικοί διευθυντές από τις σημαντικότερες εταιρείες όλων των κλάδων, το 69,2% των επιχειρήσεων αύξησε το ποσοστό των προβλέψεών του έναντι των επισφαλών απαιτήσεων, ενώ μόνο το 5,6% τις μείωσε.
Αυτό οδήγησε τις εταιρείες να μεταβάλουν την πιστωτική πολιτική τους, η οποία επηρεάστηκε κατά 77% από την αύξηση των καθυστερήσεων, κατά 46% από την αδυναμία των πελατών τους να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους και κατά 66% από την αύξηση των επισφαλειών (οι ερωτώμενοι είχαν τη δυνατότητα να δώσουν ως τρεις απαντήσεις και στη συντριπτική πλειονότητά τους επέλεξαν αυτές τις τρεις).
Συγκεκριμένα, 45,5% των εταιρειών μείωσαν τον αριθμό ημερών πίστωσης έναντι μόλις 24,3% που τις αύξησαν.
Συνεπώς οι εταιρείες σκληραίνουν την πιστωτική πολιτική τους πουλώντας με αυστηρότερους όρους. Ακόμη, προτιμούν να ακυρώνουν πωλήσεις όταν οι πελάτες δεν μπορούν να εναρμονιστούν με την πιστωτική πολιτική τους. Αλλωστε μόλις 22,4% των οικονομικών διευθυντών δήλωσαν ότι η πρώτη προτεραιότητά τους είναι η αύξηση των πωλήσεων.
Αντίθετα, 32,7% δήλωσαν ότι η αύξηση της ρευστότητας είναι η πρώτη προτεραιότητά τους, 22,1% η μείωση των επισφαλειών και 18,9% η μείωση του κόστους. Αθροιστικά, το 74% των απαντήσεων βάζουν ως πρώτη προτεραιότητα την προστασία της βιωσιμότητας της εταιρείας έναντι του 22,4% που θέτει την ανάπτυξη ως κυρίαρχο στόχο.
Επιπλέον από την έρευνα των CFO προκύπτει ότι το 43% των εταιρειών έχουν μειώσει τις επενδυτικές δραστηριότητές τους, ενώ μόλις 22% τις έχουν αυξήσει, αποτέλεσμα που σίγουρα επηρεάζεται από την αύξηση των αναγκών χρηματοδότησης που έχουν οι εταιρείες. Περίπου 75% των εταιρειών δήλωσαν ότι έχουν αυξημένες ανάγκες χρηματοδότησης σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, εκ των οποίων το 15% πολύ ή πάρα πολύ.
Οσον αφορά τους τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίζουν τις ανάγκες χρηματοδότησης, σε μεγάλο βαθμό αυτές καλύπτονται από τον περιορισμό του κόστους, την αύξηση του δανεισμού, την καθυστέρηση στην αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους αλλά και τη μεγαλύτερη επικέντρωση στη διαδικασία εισπράξεων. Συγκεκριμένα, 4/5 από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι αφιερώνουν πολύ ή πάρα πολύ χρόνο στην είσπραξη εκπρόθεσμων απαιτήσεων, ενώ 3/5 αφιερώνουν πολύ ή πάρα πολύ χρόνο στην είσπραξη εμπρόθεσμων απαιτήσεων.
Τέλος, 85% των ερωτηθέντων αφιερώνει πολύ χρόνο στον έλεγχο της πιστοληπτικής ικανότητας του πελάτη, με το 70% να δηλώνει ότι το rating του πελάτη είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει την πιστωτική πολιτική τους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk