Τρεις Ελληνίδες, τρεις καλλιτεχνικές ματιές

Τρεις ελληνίδες της σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας συναντιούνται στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Εκεί όπου παρουσιάζεται η έκθεση «Πέρα από τα όρια του βλέμματος» με τις νέες δημιουργίες των Κάρολιν Μέι, Φωτεινής Παπαχατζή, και Μαρίας Πσσχαλίδου, από τις 11 Μαΐου έως τις 17 Ιουνίου 2012, στην Αποθήκη Β1, στο λιμάνι Θεσσαλονίκης.

Τρεις ελληνίδες της σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας συναντιούνται στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Εκεί όπου παρουσιάζεται η έκθεση «Πέρα από τα όρια του βλέμματος» με τις νέες δημιουργίες των Κάρολιν Μέι, Φωτεινής Παπαχατζή, και Μαρίας Πσσχαλίδου, από τις 11 Μαΐου έως τις 17 Ιουνίου 2012, στην Αποθήκη Β1, στο λιμάνι Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τρία αυτόνομα, ανεξάρτητα μεταξύ τους, πρότζεκτ τα οποία προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, χρησιμοποιούν τη φωτογραφία ως βασικό μέσο, αλλά διευρύνουν τόσο τεχνικά, όσο και εννοιολογικά τα εκφραστικά της όρια. Επιμελητές της έκθεσης είναι η Συραγώ Τσιάρα, Προϊσταμένη Επιμελήτρια του ΚΣΤΘ και η Δόμνα Γούναρη, Επιμελήτρια του ΚΣΤΘ.

{{{ moto }}}Στην κεντρική αίθουσα του ΚΣΤΘ εκτείνεται η διαδραστική φωτογραφική εγκατάσταση με τίτλο «Αυθαιρεσία» της εικαστικού Μαρίας Πασχαλίδου. Η ηχητική σύνθεση/ηχητική εγκατάσταση είναι του Μανώλη Μανουσάκη και ο προγραμματισμός και η ανάπτυξη λογισμικού του Μαρίνου Κουτσομιχάλη. Οπως σημειώνει η ίδια η καλλιτέχνις που ασχολείται με τη φωτογραφική εικόνα, το βίντεο και τις εγκαταστάσεις η «Αυθαιρεσία» επιχειρεί να εξερευνήσει τον χώρο ανάμεσα στο «τυχαίο», το «μη τυχαίο» ή και το «ατυχές», την επιλογή και το σχεδιασμό τους μέσα από επαναλαμβανόμενες πράξεις αφήγησης και συσχετισμών λόγου, φωτογραφικής εικόνας και ήχου. Το έργο εμπνέεται από το έργο/βιβλίο της Λουίζ Μπουρζουά «He disappeared into complete silence». Στο ισόγειο, περιμετρικά της κεντρικής αίθουσας, εκτίθεται η φωτογραφική σειρά με τίτλο «The Killing Pictures» της Κάρολιν Μέι. Η τελευταία δουλειά της φωτογράφου που έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις σε μουσεία όπως η Βασιλική Ακαδημία, το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης της Βαρκελώνης και το ΚΜΣΤ πρωτοπαρουσιάστηκε τον περασμένο Ιούνιο στο Μουσείο Φρόυντ του Λονδίνου και εστιάζει στους ομοφοβικούς φόνους οι οποίοι διεπράχθησαν σε αρκετά πάρκα της βρετανικής πρωτεύουσας την τελευταία δεκαετία. Η συγκεκριμένη σειρά φωτογραφιών επικεντρώνεται σε θέματα αναπαράστασης σχετικά με τη συλλογική μνήμη, την υποταγή και το τραύμα, και εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους η φωτογραφία ως μέσο μπορεί να κατασκευάσει την ιστορία.

Τέλος, στον πρώτο όροφο του ΚΣΤΘ παρουσιάζεται το πρότζεκτ σε εξέλιξη της Φωτεινής Παπαχατζή – η οποία έχει διοργανώσει και έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα, στην Κούβα, στην Αγγλία, στη Ρωσία, στην Κροατία και στη Γερμανία – με τίτλο «Elevador», μια καταγραφή των προσωπικών ιστοριών, των συνθηκών διαβίωσης και των διαπροσωπικών σχέσεων των εκδιδόμενων γυναικών στην πόλη Σαλβαδόρ ντε Μπαΐα της βορειοανατολικής Βραζιλίας. Η προβολή των βίντεο και οι σειρές των φωτογραφιών που συνθέτουν τη συγκεκριμένη εγκατάσταση σύμφωνα με τη δημιουργό πραγματεύονται θέματα επιλογής, σεξουαλικότητας, μίντια, φύλου και ηλικίας, στην πορνεία, σε έναν συγκεκριμένο χώρο.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων του ΚΜΣΤ, η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής του ΚΣΤΘ για την προβολή και προώθηση νέων καλλιτεχνών, την υποστήριξη της πρωτότυπης δημιουργίας, αλλά και την ενίσχυση των συνεργασιών του με φορείς και διοργανώσεις της πόλης και εντάσσεται στο παράλληλο πρόγραμμα της Photobiennale του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.

    Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
    Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
    Πολιτισμός
    ΒΗΜΑτοδότης
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk