Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS

Στο πνεύμα των ημερών ο τίτλος του άρθρου θα μπορούσε να θεωρηθεί ένα εύκολο δημοσιογραφικό κλισέ, ωστόσο μετά τη συνηθισμένη περίοδο δοκιμής κάθε αυτοκινήτου σε αυτή την εφημερίδα η εμπιστοσύνη ήταν η έννοια που διέγραψε τους αρχικούς δισταγμούς μου. Είναι πρωτόγνωρο να οδηγείς ένα μικρομεσαίο μοντέλο σαν το Focus γνωρίζοντας ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ένα τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο μόλις 999 κ.εκ. που αποδίδει 100 ή 125 ίππους.

Στο πνεύμα των ημερών ο τίτλος του άρθρου θα μπορούσε να θεωρηθεί ένα εύκολο δημοσιογραφικό κλισέ, ωστόσο μετά τη συνηθισμένη περίοδο δοκιμής κάθε αυτοκινήτου σε αυτή την εφημερίδα η εμπιστοσύνη ήταν η έννοια που διέγραψε τους αρχικούς δισταγμούς μου. Είναι πρωτόγνωρο να οδηγείς ένα μικρομεσαίο μοντέλο σαν το Focus γνωρίζοντας ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ένα τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο μόλις 999 κ.εκ. που αποδίδει 100 ή 125 ίππους.
Τα θεωρητικά προτερήματα είναι προφανή προτού καν το οδηγήσεις και αφορούν το μικρότερο βάρος του κινητήρα, άρα και του αυτοκινήτου, σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες εκδόσεις και τον ανταγωνισμό του, τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου – θεωρητικά 5,0 λίτρα / 100 χλμ. – και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων – στα 114 γραμμ. CO2 / χιλιόμετρο – που μεταφράζονται σε ετήσια τέλη κυκλοφορίας 102,6 ευρώ.
Οδηγώντας την έκδοση των 125 ίππων, με 170 Nm ροπής – και τιμή πώλησης από 15.750 ευρώ με το όφελος απόσυρσης και την προσφορά της ελληνικής αντιπροσωπείας – δεν αισθάνθηκα πουθενά ότι οδηγώ ένα «μικρό» τρικύλινδρο αυτοκίνητο καθώς χάρη στην ύπαρξη turbo το μοτέρ τραβά μια χαρά αρκετά κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., είναι ανέλπιστα ήσυχο στους συνήθεις ρυθμούς κίνησης, χωρίς δυσάρεστους κραδασμούς και σε συνδυασμό με το άψογο μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων και το γεμάτο αίσθηση αλλά περίεργο στην αφή τιμόνι σε γεμίζει αυτοπεποίθηση για την επόμενη στοφή ή το επερχόμενο προσπέρασμα.
Στα χέρια μου η πραγματική μέση κατανάλωση κινήθηκε περίπου στα 7 λίτρα / 100 χλμ., αλλά αν ενθουσιαστείς με τις δυνατότητες του μοτέρ, το συγκεκριμένο μέγεθος σκαρφαλώνει ψηλότερα διαγράφοντας εν μέρει το πλεονέκτημα της ύπαρξης συστήματος Start&Stop στο πακέτο Econetic.
Προσπερνώντας τον ούτως ή άλλως μικρότερο από άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα χώρο αποσκευών (στα 316 λίτρα), η απόκτηση της συγκεκριμένης έκδοσης μόνο συμβιβασμός δεν είναι για όποιον δεν θέλει ή δεν μπορεί να πληρώσει περισσότερα χρήματα για ένα μικρομεσαίο μοντέλο με κορυφαία χαρακτηριστικά κίνησης και «οικογενειακό» προφίλ.
Μικρά νέα
Πτώση πωλήσεων τον Απρίλιο
Μείωση ταξινομήσεων κατά 56,7% σημειώθηκε τον προηγούμενο μήνα στην ελληνική αγορά σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Τον εφετινό Απρίλιο ταξινομήθηκαν 4.409 επιβατικά οχήματα έναντι 10.192 ταξινομήσεων τον Απρίλιο του 2011. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων, το πρώτο τετράμηνο του 2012 έχουν ταξινομηθεί 21.588 επιβατικά οχήματα έναντι 35.459 οχημάτων το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2011. Στην κορυφή των πωλήσεων το πρώτο τετράμηνο του 2012 βρίσκεται η Opel με 3.040 ταξινομήσεις, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η VW (2.258), η Toyota (2.033), η Ford (1.261) και η Fiat (1.202).
Στην παραγωγή το Nissan Juke-R
Μετρώντας ήδη τις πρώτες παραγγελίες και έχοντας σταθεί με αξιώσεις δίπλα σε supercars όπως η Ferrari 458 Italia και η Lamborghini Gallardo, το Juke-R των 545 ίππων περνά σε – περιορισμένη – παραγωγή επιταχύνοντας από στάση σε 3,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 257 χλμ./ώρα.
Αλλαγές στο δίκτυο της Mercedes-Benz
Στην αναδιοργάνωση του δικτύου διανομής των επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών μοντέλων της αλλά και της smart, προχώρησε η ελληνική αντιπροσωπεία με στόχο την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πελατών της. Μετά τις πρόσφατες αλλαγές, τα εξουσιοδοτημένα σημεία διανομής σε όλη την Ελλάδα ανέρχονται σε 17 για τα επιβατικά μοντέλα Mercedes-Benz, σε 13 για τα ελαφρά επαγγελματικά και σε 12 για τα smart, ενώ τα εξουσιοδοτημένα σημεία επισκευής είναι 45 για τα επιβατικά αυτοκίνητα Mercedes-Benz, 40 για τα ελαφρά επαγγελματικά, 22 για τα smart και 17 για τα φορτηγά.
Νέα Q μοντέλα από την Audi
Διευρύνοντας την γκάμα των SUV της, η Audi θα παρουσιάσει το 2013 το coupe Q6, βασισμένο στην πλατφόρμα του Q5 και αποκλειστικά τετρακίνητο, με κινητήρες βενζίνης, diesel αλλά και υβριδικό σύνολο. Αργότερα θα κυκλοφορήσει και το Q2, σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με τo νέo A3 και το επόμενο VW Golf και θα εφοδιάζεται με τους κινητήρες του A1, άρα και με τον 1.4 TFSI των 140 ίππων που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk