To Marketing σε αδράνεια και απαξίωση

To Marketing σε αδράνεια και απαξίωση | tovima.gr

Προλεγομενα:

Ευρισκομενος στα μεσα της εκτης 10-ετιας της ζωης μου και κοιτωντας πισω μου……:

-με τρια πανεπιστημιακα διπλωματα στα Οικονομικα,Διοικηση Επιχειρησεων,Μαρκετινγκ -με 10 χρονια προυπηρεσιας σε Πολυεθνικη.. -με 20 χρονια δικης επιχειρησης στο χωρο του Επωνυμου Ρουχου-επενδυσα πανω απο 1 δις δρχ σε δαπανες Μαρκετινγκ την περιοδο 1980-2000. -με πολυ αγωνα και μεγαλο κοστος για καθιερωση -ανεπιτυχως-των προιοντων μου Επωνυμα στις αγορες της Δ.Ευρωπης… – με 5 χρονια-τα πιο προσφατα- προσπαθειας να φανω χρησιμος στον Δημοσιο Τομεα απο θεσεις Οργανισμων στο Υπ.Υγειας και Υπ.Εργασιας-θεσεις που κατελαβα λογω Βιογραφικου και οχι με τον συνηθη-κομματικο κλπ – τροπο….

Ετσι,μπορω με σιγουρια να πω οτι ειμαι πολυ «ψημμενος» στην ζωη και δικαιουμαι να εχω γνωμη στα τρεχοντα οικονομικα,πολιτικα και κοινωνικα δρωμενα..Μετα απο αυτη την εισαγωγη μπαινω στο κυριο μερος του σημειωματος μου που εχει σχεση με τον κλαδο του Μαρκετινγκ και της Διαφημισης στην σημερινη ελληνικη επιχειρηση. Πρεπει να θυμισω στους μη μεμυημενους οτι το Μαρκετινγκ-μεταξυ των αλλων οπτικων γωνιων που το βλεπει κανεις-καταναλωτικο,βιομηχανικο,Υπηρεσιων κλπ-ειναι προσανατολισμενο-στοχευει δηλαδη- στο διακριτικο εισοδημα του Καταναλωτη.

Λεγοντας «διακριτικο εισοδημα» εννοουμε το μερος του μηνιαιου διαθεσιμου μιας οικογενειας η ενος ατομου που του περισσευει για να ξοδευσει,εχοντας πρωτα καλυψει τις πιο απαραιτητες,πιο επειγουσες-γιαυτο και ανελαστικες-δαπανες οπως τα βασικα ειδη διατροφης-ενδυσης-υποδυσης,οι λογαριασμοι ΔΕΚΟ,ενοικιο-αν υπαρχει..-,ασφαλιστρα-,δοσεις Δανειων,φροντιστηρια κλπ.Οτι περισσεψει μηνιαιως μετα απο αυτες τις πληρωμες, ειναι «διαθεσιμο εισοδημα» που καλυπτει λιγωτερο επειγουσες-γιαυτο και ελαστικες-δαπανες μιας οικογενειας η ενος ατομου.

Στην κατηγορια αυτη μπαινουν πχ ειδη διατροφης,ειδη Ενδυσης-Υποδησης,Σχολεια,διδακτρα,δαπανες διασκεδασης,ταξειδια,αλλαγη αυτοκινητου με ενα καλλιτερο κα δαπανες που μας μας οδηγουν σε ενα «ανωτερο επιπεδο διαβιωσης»…Ετσι επιτευχθηκε η ανοδος του Βιοτικου Επιπεδου στην Ελλαδα τις τελευταιες 2-3 δεκαετιες και ετσι δημιουργηθηκε η μεγαλη Αστικη Ταξη,που διηγε εναν ανετο οικονομικα βιο με δυνατοτητες να απολαμβανει αυτα που τα χαμηλα εισοδηματα αδυνατουσαν να κανουν…

Αυτο το ανωτερο επιπεδο διαβιωσης σε σχεση με την προηγουμενη γεννια,επετρεψε στο Μαρκετινγκ και απο κοντα στη Διαφημιση να καλυπτουν, συνεχως με νεα προιοντα και υπηρεσιες ,τις ολο και μεγαλυτερες αναγκες που δημιουργουντο στον καταναλωτη. Αυτη η,σχετικα αποτομη, ανοδος του βιοτικου επιπεδου στην Ελλαδα ,αντιθετα με αλλες πιο ωριμες και πιο «ψαγμενες» κοινωνιες στην Ευρωπη ,δεν συνοδευθηκε απο σοβαρες και προς το καλλιτερο αλλαγες στο παραγωγικο μοντελο της Ελλαδος.

Ενω ειχαμε τις δυνατοτητες, εκμεταλευομενοι την ευτυχη συγκυρια δυο παγκοσμιου διακυβευματος γεγονοτων οπως η εισοδος μας στην μεγαλη Ευρωπαικη Οικογενεια το 1981,και η αναληψη των Ολυμπιακων Αγωνων 2004,για να αναταξουμε τις παραγωγικες μας δυναμεις με γνωμονα μια συγχρονη και ανταγωνιστικη οικονομια και κατ’επεκταση κοινωνια που θα μας οδηγουσε σαν χωρα σε ενα, μονιμως, ανωτερο επιπεδο,καταφεραμε τελικα (διοτι περι αυτου προκειται…) οχι μονο να μην ωφεληθουμε τιποτα αλλα να βρισκομαστε εμεις και δυο –τουλαχιστον επομενες γενιες- καταχρεωμενοι.

Τωρα λοιπον, η Ελλαδα βρισκεται στον αστερισμο του ΔΝΤ και δεν περιμενουμε τιποτα στα επομενα 20-30 χρονια, εκτος απο ανεργια,κλεισιμο επιχειρησεων και μειωση της καταναλωσης που οδηγει κατ’ευθειαν στην συρικνωση εως στραγγαλισμο(??),του « διαθεσιμου εισοδηματος» σε ενα μεγαλο τμημα της ελληνικης κοινωνιας .Ετσι ενα μεγαλο μερος του ανθρωπινου δυναμικου του Μαρκετινγκ και της Διαφημισης οδηγειται στην αδρανεια και στην απαξιωση. Τραγικο,αν σκεφθεις οτι η δικη μας γενια των 60-αρηδων που εζησαν και ενθυμουνται αρκετα τις δυσκολες συνθηκες που μεγαλωσαμε μετα τον Δευτερο Παγκοσμιο Πολεμο,ειχε την τυχη να βιωσει και να απολαυσει τα αγαθα μιας ανωτερου επιπεδου ζωης η οποια απεδειχθη τελικως οτι ηταν μια μεγαλη φουσκα..

Χριστοδουλος (Χρηστος) Δημας Msc Marketing

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk