Αφήστε τις γυναίκες, πιάστε τους πελάτες

Αμυγδαλέζα και τροτέζα κάνουν ρίμα. Δυο ειδήσεις σε συνδυασμό φέρνουν ευτυχές αποτέλεσμα. Το κέντρο κράτησης εγκαινιάστηκε και συνελήφθησαν κάμποσες οροθετικές ιερόδουλες. Ευκαιρία λοιπόν να φυλακιστούν χίλιοι «προξενητές»_ όπως ευγενώς αποκαλούνται οι νταβατζήδες. Ας μην παραβιαστούν τα ανθρώπινα δικαιώματα των ανθρώπων που εμπορεύονται ανθρώπους, ας μην δημοσιευτούν φωτογραφίες των μαστροπών πριν καταδικαστούν.

Αφήστε τις γυναίκες, πιάστε τους πελάτες | tovima.gr

Αμυγδαλέζα και τροτέζα κάνουν ρίμα. Δυο ειδήσεις σε συνδυασμό φέρνουν ευτυχές αποτέλεσμα. Το κέντρο κράτησης εγκαινιάστηκε και συνελήφθησαν κάμποσες οροθετικές ιερόδουλες. Ευκαιρία λοιπόν να φυλακιστούν χίλιοι «προξενητές»_ όπως ευγενώς αποκαλούνται οι νταβατζήδες. Ας μην παραβιαστούν τα ανθρώπινα δικαιώματα των ανθρώπων που εμπορεύονται ανθρώπους, ας μην δημοσιευτούν φωτογραφίες των μαστροπών πριν καταδικαστούν. Αρκεί να αρχίσουν να τους μαζεύουν γιατί έγιναν πολλοί και αποτελούν δημόσιο κίνδυνο_ δεν μιλάμε μόνο για τις αρρώστιες. Οταν αραιώσουν οι μαφιόζοι διακινητές σωμάτων, θα μπορούμε να κάνουμε μια ψύχραιμη συζήτηση για τη συμμετοχή του πελάτη στο έγκλημα και για τον προβληματικό ερωτισμό ορισμένων ανδρών.

Οι υγειονομικοί έλεγχοι στα πεζοδρόμια ξεκίνησαν ως πρόγραμμα προστασίας του καταναλωτή. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Ανδρέας Λοβέρδος αναφέρεται στον οικογενειάρχη ο οποίος στο τσακίρ κέφι ρίχνει ένα πληρωμένο εξωσυζυγικό, βάζοντας κατόπιν σε κίνδυνο την κυρία του σπιτιού του. Οι απόψεις του υπουργού Υγείας θυμίζουν την γαλλική τύπου διαχείριση της πορνείας, τον 19ο αιώνα. Τότε ο ιατρός Αλεξάντρ Παράν-Ντυσατελέ, με πολυετή μελέτη σε οίκους ανοχής, συνέβαλε στην επιλογή του τρίπτυχου προστάτης-αστυνόμος-γιατρός, φροντίζοντας την υγεία των πελατών (οι εκδιδόμενες, τότε όπως και τώρα, αντιμετωπίζονταν ως μέρος της επίπλωσης). Έπρεπε λοιπόν να εργάζονται σε κάποιο «σπίτι», να είναι δηλωμένες στην αστυνομία και να υποβάλλονται σε τακτικές εξετάσεις. Στην Βρετανία οι αντίστοιχες ανησυχίες είχαν μια ηθική πτυχή: σε κίνημα κατά της πορνείας ηγήθηκε η χριστιανή φεμινίστρια Τζοζεφίν Μπάτλερ.

Αν τα τελευταία 150 χρόνια καταγράφεται εξέλιξη στις αντιλήψεις για το σεξ τούτο δεν επηρέασε την εκμετάλλευση γυναικών. Η δεκαετία του ΄60 συνέβαλε στη χειραφέτηση των γυναικών του δυτικού κόσμου: ουδείς απαιτεί να παραμείνουν αγνές μέχρι το γάμο τους ούτε ξενίζει η εναλλαγή συντρόφων όπερ σημαίνει ότι οι άνδρες μπορούν να έχουν σχέσεις δωρεάν. Αν κάποιοι λοιπόν επιμένουν να πληρώνουν είναι επειδή χαίρονται να επιβάλλονται μέσω του χρήματος. Νιώθουν κυρίαρχοι με τον παρά τους και βαυκαλίζονται ότι έχουν τη συναίνεση της πόρνης. Δεν την έχουν όμως γιατί στην συντριπτική πλειονότητα οι πόρνες εξαναγκάζονται από κυκλώματα. Όλοι ξέρουν ότι αυτές οι γυναίκες είναι θύματα του trafficking: έχουν απαχθεί ή παρασυρθεί με ψεύδη, έχουν υποστεί βιασμούς ή στην καλύτερη περίπτωση δεν έχουν άλλη επιλογή. Η πορνεία είναι αποτέλεσμα εγκλήματος ή λύση απελπισίας.

Για όσους ομιλούν περί ελεύθερης επιλογής επαγγέλματος και αυτοδιάθεσης του κορμιού να θυμίσουμε ότι υπάρχει κι άλλη μια αξιοθαύμαστη δραστηριότητα: η εμπορία οργάνων. Τα κυκλώματα των γιατρών και οι αγοραστές επαίρονται για τη χαρά που δίνουν σε μια φτωχή οικογένεια του τρίτου κόσμου, απαλλάσσοντάς την από ένα νεφρό ή ένα μάτι. Ασφαλώς υπάρχουν συγκροτημένοι, ιδεολόγοι υποστηρικτές της διακίνησης των ανθρώπων. Στη Γαλλία, με αφορμή το νομοσχέδιο για την πορνεία, η φιλόσοφος Ελιζαμπέτ Μπαντιντέρ είπε: «Αν μια γυναίκα επιθυμεί να κερδίζει μέσα σε τρεις ημέρες όσα βγάζει μια άλλη δουλεύοντας ένα μήνα σε ταμείο σούπερ μάρκετ, είναι δικαίωμά της. Μοναδική προϋπόθεση να μην διαφωνεί». Βγάζουν λοιπόν τόσα πολλά οι εκδιδόμενες ή μήπως το κέρδος πάει απευθείας στην τσέπη του προστάτη τους; Πότε και από ποιόν ρωτήθηκαν τα θύματα του trafficking αν αρέσκονται στο καβάλημα κάθε περαστικού;

Η πρόσφατη «Επιχείρηση Καπότα» του κ. Λοβέρδου είχε ορισμένα λυπηρά χαρακτηριστικά. Το πρώτο είναι η επιλεκτική διαπόμπευση των οροθετικών ιερόδουλων. Παραβιάζεται το ιατρικό απόρρητο όχι για συγκεκριμένο ιό αλλά για συγκεκριμένο «κλάδο». Αν υπήρχε αίσθημα δικαιοσύνης (όχι Δικαίου_ για να εξηγούμαστε) θα κυκλοφορούσαν και οι φωτογραφίες των πελατών που μολύνθηκαν: είναι εξίσου επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία. Το δεύτερο είναι ο συσχετισμός της αρρώστιας με την εθνικότητα των εκδιδομένων. Μετά την πρώτη σύλληψη αλλοδαπής και την κατηγορία για ρατσιστική αντιμετώπιση, η αστυνομία πήγε στην πιάτσα των ελληνίδων της Ομόνοιας. Ήξερε πολύ καλά ότι αν πήγαινε στην πλατεία Αμερικής θα έβρισκε μόνο Αφρικανές. Η επιλογή πλατείας είχε επικοινωνιακή αιτιολόγηση. Πλην όμως η μετάδοση ασθενειών δεν ελέγχεται από τη συνθήκη Σένγκεν_τούτο ισχύει για τις εκδιδόμενες και τους πελάτες τους.

Η μόνη διακρατική πτυχή του προβλήματος αφορά των εξάρθρωση των κυκλωμάτων. Αν ο κ. Λοβέρδος ήθελε να αντιμετωπίσει στα σοβαρά τα αφροδίσια θα ζητούσε τη συμβολή της ιντερπόλ. Οι τυχαίοι έλεγχοι του ΚΕΕΛΠΝΟ δεν λύνουν το πρόβλημα. Αν έφυγαν χθες 100 γυναίκες από τα πεζοδρόμια, τα διεθνή κυκλώματα θα φέρουν άλλες τόσες και παραπάνω. Αν ήταν τολμηρός ο κ. Λοβέρδος θα έφερνε στην ατζέντα της δημόσιας συζήτησης τα πρόστιμα που πρέπει να επιβληθούν στους πελάτες που βιάζουν τα θύματα των μαφιόζων. Ανάλογοι νόμοι εφαρμόζονται εδώ και 15 χρόνια στη Σουηδία, τη Νορβηγία, την Ισλανδία. Φταίει ο πελάτης: εξαιτίας της δικής του συμμετοχής συντελείται το έγκλημα.

Ένα τελευταίο σχόλιο: οι γυναίκες που συνελήφθησαν είναι πιθανό να μην ήξεραν ότι είναι φορείς HIV. Οι πελάτες όμως ήξεραν πού πηγαίνουν. Είναι αξιολύπητοι που δεν μπορούν να χαρούν δωρεάν τον έρωτα, που δεν έχουν καταφέρει να πείσουν μια γυναίκα να ικανοποιήσει τις φαντασιώσεις τους. Για ένα πράγμα όμως δεν τους λυπόμαστε, αν κόλλησαν την αρρώστια: το μόνο μέρος όπου δεν πωλούνται προφυλακτικά είναι τα Jumbo. Ας πρόσεχαν.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk