Η δίαιτα του…ύπνου

Μια νέα μελέτη συνδέει τον ύπνο με την…σιλουέτα. Σύμφωνα με αυτή, εννέα ώρες ύπνου βοηθούν στην απώλεια βάρους, ενώ το αντίθετο συμβαίνει όταν κοιμόμαστε για λιγότερο από επτά ώρες.

Μια νέα μελέτη συνδέει τον ύπνο με την…σιλουέτα. Σύμφωνα με αυτή, εννέα ώρες ύπνου την ημέρα βοηθούν στην απώλεια βάρους, ενώ το αντίθετο συμβαίνει όταν κοιμόμαστε για λιγότερο από επτά ώρες.

Η μελέτη

Τα παραπάνω προέκυψαν από μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον στην οποία συμμετείχαν 1.088 ζεύγη διδύμων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι εθελοντές που κοιμούνταν λιγότερες από επτά ώρες ημερησίως είχαν αυξημένο βάρος σε σχέση με εκείνους που κοιμούνταν εννιά ώρες.

Προηγούμενες έρευνες έχουν εντοπίσει διάφορα γονίδια που συνδέονται με την παχυσαρκία αλλά αυτή είναι η πρώτη που μελετά την επίδραση του ύπνου σε αυτά. Τα γονίδια επιδρούν σε ένα πλήθος μηχανισμών, όπως τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός χρησιμοποιεί την ενέργεια, το πώς αποθηκεύεται το λίπος στον λιπώδη ιστό, το πόσο γρήγορα μεταβολίζεται η γλυκόζη και το πώς δημιουργείται το αίσθημα του κορεσμού.

Από τη μελέτη των αμερικανών επιστημόνων φαίνεται ότι ο επαρκής ύπνος μειώνει την επίδραση των γονιδίων που ενισχύουν την παχυσαρκία. «Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι ο μικρότερης διάρκειας ύπνος δημιουργεί ένα φιλόξενο περιβάλλον για τα γονίδια που σχετίζονται με την παχυσαρκία ή ίσως ο περισσότερος ύπνος λειτουργεί προστατευτικά παρεμποδίζοντας τη δράση αυτών των γονιδίων» αναφέρει ο καθηγητής Ναθάνιελ Γουάτσον, επικεφαλής της έρευνας που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Sleep.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Science
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk