Ο οίκος Courrèges ξαναχτυπά

Τους συνάντησα στη θρυλική μπουτίκ του Courrèges, στην 40 Rue François, στο Παρίσι. Σπάνιο να βρεις ανθρώπους σε ολόκληρη την Πόλη του Φωτός που να είναι απολύτως συνεπείς στο ραντεβού τους. Ισως επειδή υπήρξαν μάνατζερ μεγάλης διαφημιστικής εταιρείας. Ευγενικοί, με οξυδέρκεια και ρομαντισμό οραματιστή και έτοιμοι για μια νέα δυναμική αρχή, με ξενάγησαν στην ανανεωμένη μπουτίκ, και αρχίσαμε ανάποδα. Ακούγοντας πως είμαι από την Αθήνα, αναφέρθηκαν στις αναμνήσεις τους από την Ελλάδα που τόσο αγάπησαν .

Ζακ: «Αφού είσαι από την Αθήνα οφείλω να σου πω ότι αυτή η πόλη μου φέρνει στο νου παιδικές αναμνήσεις. Όταν ήμουν νέος, έκανα εκεί διακοπές με την οικογένειά μου. Θυμάμαι ειδικά την αλλαγή της φρουράς στην πλατεία Συντάγματος».

Φρεντερίκ: «Και εμένα μου αρέσει η Ελλάδα πολύ. Κάνω kite-surfing εδώ και πολλά χρόνια και θεωρώ ότι έχει ιδανικά σημεία για το σπορ, όπως το Πρασονήσι στην Ρόδο. Εκτιμώ πολύ τη μεσογειακή ατμόσφαιρα. Είναι ζεστή και ευχάριστη, όπως και οι άνθρωποί της. Το ελληνικό καλοκαίρι σε κάνει να νιώθεις αναγεννημένος και αναβιώνει την ξεχασμένη ενέργεια μέσα σου».

Τι σημαίνει αναβίωση όσον αφορά τον οίκο Courrèges;

«Δεν σημαίνει πολλά πράγματα στην πραγματικότητα. Διότι στην συγκεκριμένη περίπτωση περισσότερο από ένα θέμα αναβίωσης, πρόκειται για ένα ζήτημα νεωτερισμού. Ο Courrèges είναι επίκαιρος όσο ποτέ. Πρόκειται για έναν οίκο που κοιμόταν, αλλά δεν έπαψε ποτέ να δημιουργεί και περιμένουμε με ανυπομονησία να προχωρήσουμε. Πρόκειται για μια αναγέννηση».

Πώς πήρατε την απόφαση να επενδύσετε στον Courrèges;

«Η απάντηση θα μπορούσε να συμπυκνωθεί στην ιστορία μιας συνάντησης: Μια μέρα μας τηλεφώνησε η Κοκλίν Κουρέζ, σύζυγος του θρυλικού ιδρυτή του, Αντρέ, θέλοντας να συναντηθούμε. Είχε διαβάσει σε ένα περιοδικό το άρθρο μας ‘‘Μάρκες στη σκιά‘‘ για την εξέλιξη των εμπορικών σημάτων σε περίοδο κρίσης και ένιωσε ότι αφορούσε πολύ έντονα τον Courrèges. Συναντηθήκαμε πολλές φορές και μάθαμε πολλά ο ένας για τον άλλο. Μας εξομολογήθηκε πως σκεφτόταν να πουλήσει τον οίκο, αλλά ως τότε δεν είχε βρει τα κατάλληλα πρόσωπα. Εμείς πάλι, ναι μεν προεδρεύαμε στη διαφημιστική Young & Rubicam, αλλά θέλαμε να ασχοληθούμε με την επιχειρηματικότητα. Είχαμε ήδη σκεφτεί την αγορά ενός εμπορικού σήματος, αλλά ποτέ δεν είχαμε φανταστεί πως θα ήταν κάτι τόσο μυθικό όσο ο Courrèges».

Τι σημαίνει για εσάς το όνομα του οίκου;

«Μας εντυπωσιάζουν ο νεωτερισμός, τα χρώματα, τα σχήματα, οι δομές, οι γραμμές. Περισσότερο από έναν οίκο ραπτικής, βλέπουμε τον Courrèges ως οίκο ευρύτερου σχεδιασμού αφού το φάσμα των προϊόντων που μπορούν να φέρουν την υπογραφή του είναι πολύ μεγάλο».

Πείτε μας περισσότερα για τα σχέδιά σας.

«Φιλοδοξία μας είναι να δώσουμε σε αυτό το εμπορικό σήμα τη φήμη που του αξίζει. Θα θυμάστε ότι ο Courrèges στη δεκαετία του ’70 και του ’80 ήταν μια κορυφαία μάρκα παγκοσμίως και ότι ο Αντρέ Κουρέζ ήταν ένας από τους πρώτους σχεδιαστές που κέρδισαν τις εντυπώσεις με την ευρηματικότητά τους και τις εμπνευσμένες ιδέες τους. Το εντυπωσιακό είναι πως σήμερα το στυλ του παραμένει σύγχρονο, θα θέλαμε όμως να το προβάλλουμε πιο συντονισμένα. Αναπόφευκτο βήμα ο ψηφιακός κόσμος. Εγκαινιάσαμε την ιστοσελίδα μας με e-shop (www.courreges.com), ώστε να γίνει όλο το σύμπαν του Courrèges διαθέσιμο παντού στον πλανήτη. Επιπλέον, έχουμε συγκροτήσει μια ομάδα δημιουργικών ανθρώπων: καλλιτεχνικούς διευθυντές, σχεδιαστές μόδας, σχεδιαστές γραφικών κ.ά. οι οποίοι είναι διαθέσιμοι να συνεργαστούν με οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για τον καινοτόμο σχεδιασμό σε διάφορους τομείς».

Πιστεύετε ότι ένας τόσο μεγάλος οίκος μόδας, όταν ξεχαστεί μπορεί να επαναλάβει την επιτυχία που είχε;

«Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό ερώτημα. Είναι σίγουρα μια πρόκληση. Ένα εμπορικό σήμα, όπως αυτό, που έχει αλλάξει όλους τους κώδικες της υψηλής ραπτικής, προσφέροντας ένα μοντέρνο και φουτουριστικό όραμα έχει σίγουρα κάτι να πει και σήμερα. Ο Αντρέ Κουρέζ δεν τιμήθηκε τυχαία ως Μόδιστρος του 2000. Αποδεικνύει πως το ύφος του εξακολουθεί να είναι επίκαιρο».

Επανακυκλοφορείτε ταυτόχρονα και κάποια αρώματα;

«Τα δύο πιο γνωστά αρώματα του οίκου, το Empreinte και το Eau de Courrèges, ενώ ένα καινούργιο θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο. Και στην Ελλάδα φυσικά».

Από πού αντλείτε έμπνευση;

«Έχουμε εργαστεί σε δημιουργικές επιχειρήσεις για 25 χρόνια. Είναι πολύ συνηθισμένο για εμάς να χρησιμοποιούμε τη φαντασία μας, τη δημιουργικότητά μας και να αφήνουμε ελεύθερα τα συναισθήματά μας στη δουλειά. Η έμπνευσή μας προέρχεται από πολλές πηγές, σε όλο τον κόσμο σε πολλούς τομείς, αλλά εξακολουθεί να βασίζεται στην εμπειρία μας. Και η εμπειρία είναι πάντα πολύ βασική γιατί δεν είναι μεταβιβάσιμη».

Θα έχετε ταξιδέψει πολύ. Ποιο ήταν το ταξίδι που άλλαξε την άποψή σας για τη ζωή;

«Το πιο σημαντικό ταξίδι για τον Ζακ ήταν αυτό στη Νέα Υόρκη, επειδή όλη η καριέρα του άρχισε εκεί. Αυτή η πόλη έγινε η αρχή μιας σειράς πολλών συναρπαστικών έργων. Σήμερα, όμως, αγαπάμε και τη Νέα Υόρκη, επειδή είναι επίσης ο τόπος όπου ο Courrèges θα βρεθεί και πάλι χάρη στο άνοιγμα ενός ολοκαίνουργιου boutique ξενοδοχείου. Ο αμερικανικός λαός εξάλλου αγαπούσε πάντα αυτή τη μάρκα».

Ένα όνειρό σας;

«Είναι κοινό. Θα θέλαμε πολύ να δούμε τον Courrèges να γίνεται προσιτός σε όλο τον κόσμο. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η μάρκα θα φέρει τα χρώματα και τη χαρά της ζωής στον κόσμο, ο οποίος θα ήταν πιο χαρούμενος, αν όλες οι γυναίκες φορούσαν Courrèges».

Το μότο της ζωής σας;

«Τίποτα δεν είναι αδύνατο».

Τι σημαίνει avant garde για εσάς;

«Το avant-garde είναι η ικανότητα να εφεύρεις και να δημιουργήσεις κάτι πριν από τους άλλους. Το avant-garde πνεύμα είναι πάντα τόσο ισχυρό, τόσο πρωτοποριακό, τόσο ριζοσπαστικό που κατορθώνει να παρασύρει τα πάντα στο πέρασμά του, έχοντας ταυτοχρόνως την απίστευτη ικανότητα να μας συγκεντρώσει όλους μέσα σ’ αυτό, κινητοποιώντας το ενδιαφέρον μας. Αυτός είναι ο λόγος που στο τέλος το avant-garde γίνεται κλασικό».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk