Χωρίς ύπαρξη συγκεκριμένων όρων και όχι προφορικών δεσμεύσεων για χρηματοδότηση των δημόσιων έργων, η ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος δεν θα βγάλει τη χώρα από την ύφεση, τονίζει ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (TEE), Χρήστος Σπίρτζης, σε επιστολές του προς τον πρωθυπουργό, Λουκά Παπαδήμο, και τον υπουργό Μεταφορών, Μάκη Βορίδη.

«Ο κίνδυνος της χρηματοδότησης του τραπεζικού συστήματος, μέσω δημόσιου δανεισμού, χωρίς και αυτή τη φορά να τεθούν συγκεκριμένοι όροι και χρονοδιάγραμμα της χρηματοδότησης της πραγματικής οικονομίας, είναι ορατός» τονίζει στην επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό ο πρόεδρος του ΤΕΕ, επισημαίνοντας ότι «η δραματική κατάσταση του τεχνικού κόσμου, με γνωστές συνέπειες για όλη την ελληνική οικονομία και για όλη την ελληνική κοινωνία, σε λίγο δεν θα μπορεί να αναστραφεί».

Ο κ. Σπίρτζης υπογραμμίζει ότι «είναι προφανές πως οι προτεραιότητες ενός χρηματοπιστωτικού ιδρύματος δεν συνάδουν με τη χρηματοδότηση δράσεων, όπως οι δημόσιες υποδομές, οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, η ίδρυση ή η επέκταση σύγχρονων μεταποιητικών και παραγωγικών δραστηριοτήτων, που χρειάζονται αρκετά χρόνια, για να αποσβεστούν οι επενδύσεις και να έχουν κερδοφορία».

Παράλληλα, σημειώνει ότι «όσοι έχουν κληθεί, από οποιαδήποτε θέση, να εισφέρουν στην προσπάθεια του ελληνικού λαού και της χώρας, έχουν και τη μεγάλη ιστορική ευθύνη των επιλογών τους» και καταλήγει λέγοντας πως «θέλουμε να ελπίζουμε ότι οι λύσεις που θα προωθήσετε θα εξετάζουν πολύπλευρα και αποτελεσματικά τις δυσκολότερες στιγμές της μεταπολεμικής Ελλάδας».

Στην επιστολή του προς τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ, ο πρόεδρος του ΤΕΕ επισημαίνει την «άθλια κατάσταση του τεχνικού κόσμου», υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι «διανύοντας τον πέμπτο χρόνο ύφεσης, δυστυχώς διαπιστώνουμε, για μια ακόμη φορά, ότι και αυτά που μπορούσαν να γίνουν δεν προωθούνται».

«Σας καλούμε να κοινοποιήσετε τις προβλέψεις και τον προγραμματισμό έργων και μελετών που χρηματοδοτούνται από το ΠΔΕ, τις προβλέψεις και τις προτάσεις ανασχεδιασμού του ΕΣΠΑ για τις δημόσιες υποδομές, καθώς και τα σημεία ολιγωρίας που έχουν οδηγήσει στην μακροχρόνια και πέραν από κάθε λογική πρόβλεψη, αναστολή των εργασιών των αυτοκινητόδρομων, παρά τη ρητή δέσμευση της κυβέρνησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για οριστικές αποφάσεις έως την 28 Μαρτίου 2012» υπογραμμίζει χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι «η επιβάρυνση του ελληνικού λαού, σε μια τέτοια περίοδο, από τις ρήτρες διάλυσης υπαρχόντων συμβάσεων, αποτελεί έγκλημα και για τη χώρα και για τον τεχνικό κόσμο».

Προτείνει, μάλιστα, την «αναπλήρωση των απωλειών του ασφαλιστικού μας φορέα, μέσω έκδοσης πολυετούς ομολόγου», που «θα μπορούσε να ήταν η εγγύηση διασφαλισμένης χρηματοδότησης δημόσιων έργων από ελληνικές τράπεζες, με ταυτόχρονη αντιμετώπιση του ασφαλιστικού αδιεξόδου το οποίο υπέστη τις συνέπειες του πρόσφατου «κουρέματος»».