Δεν υπάρχει σκληρότερη κριτική για μία γυναίκα από αυτή που προέρχεται από τις άλλες γυναίκες. Οι άντρες θα την σκανάρουν μόλις μπει στο χώρο, αλλά οι γυναίκες είναι αυτές που συχνά θα την ξεκοκαλίσουν. Εφαρμόστε τώρα αυτή τη θεωρία –που αποδεικνύεται στην πράξη- στις διάσημες του Χόλιγουντ και αναλογιστείτε έστω και για λίγο τα όσα ακούν και βλέπουν για αυτές σε όλα τα μέσα του πλανήτη. Αν έχασαν κιλά είναι ανορεξικές, αν πάχυναν είναι αηδιαστικές, αν έκαναν μπότοξ είναι τρομακτικές, αν έχουν ακόμα ρυτίδες, δείχνουν γριές. Και το καλύτερο βρίσκεται στο εξής σημείο: ακριβώς επειδή είναι διάσημες, πρέπει να αποποιηθούν κάθε δικαίωμα παραπόνου και υπεράσπισης τους ενάντια σε όσα λέγονται.

Συχνά αυτό είναι που κάνουν, τα αγνοούν δηλαδή ή σπεύδουν να δικαιολογηθούν και να εξηγηθούν. Ακριβώς, όμως, επειδή βρίσκονται σε τόσο περίοπτη θέση έχουν και τη μοναδική ευκαιρία να τοποθετηθούν, βάζοντας κάποια πράγματα στη θέση τους. Μία διάσημη ηθοποιός το έκανε τόσο καλά, που τα Μέσα ακόμα ψάχνουν να βρουν τι τους χτύπησε τόσο δυνατά, όπως ένα μπούμερανγκ που έσκασε στο πρόσωπο τους.

Πρόκειται για την Ασλεϊ Τζαντ, την 44χρονη ηθοποιό που φέτος κάνει την επιστροφή της με την τηλεοπτική σειρά δράσης «Missing». Τον περασμένο μήνα εμφανίστηκε σε μία καναδέζικη εκπομπή για να προωθήσει τη σειρά, αλλά τα Μέσα έπαθαν πραγματικά ντελίριο στη θέα του προσώπου της για τον εξής απλό λόγο: ήταν πρησμένο. Αμέσως προκλήθηκε ένα πραγματικό τσουνάμι από δηλητηριώδη συμπεράσματα, όπως φυσικά ότι έχει κάνει πλαστική στο πρόσωπο της, κάτι που –δεν ξέρουμε γιατί- σόκαρε και αγανάκτησε.

Επί βδομάδες η Τζαντ δεχόταν ανηλεή κριτική για τα φουσκωμένα μάγουλα της, η οποία δεν σταμάτησε ούτε όταν η εκπρόσωπος της δήλωσε ότι το πρήξιμο δεν είναι από κάποια χειρουργική επέμβαση, αλλά από ενέσεις με στεροειδή, γιατί η ηθοποιός ήταν άρρωστη. Κανονικά το θέμα θα σταματούσε εκεί, μέχρι δηλαδή τα αδηφάγα Μέσα να βρουν κάποια άλλη να κατασπαράξουν. Η σταρ, όμως, αποφάσισε τελικά να απαντήσει με ένα άρθρο στο The Daily Beast, θέλοντας έτσι να στοχοποιήσει αυτή την «μισογυνιστική επίθεση σε όλες τις γυναίκες», όπως γράφει.

Το όλο θέμα θα έμοιαζε γραφικό, αν επρόκειτο για ένα παλιομοδίτικο φεμινιστικό μανιφέστο που μιλά για τους «κακούς άντρες που μισούν τις γυναίκες». Ναι, η Τζαντ μιλάει για την καθημερινή επίθεση που δέχονται διάσημες όπως αυτή και για την μετατροπή της γυναίκας σε ένα αντικείμενο. Αυτό που καθιστά το κείμενο άκρως ενδιαφέρον και αποκαλυπτικό είναι η διαπίστωση πως οι γυναίκες είναι αυτές που συχνά μισούν το ίδιο τους το φύλο. «Η πατριαρχία είναι ένα σύστημα στο οποίο συμμετέχουν τόσο οι άντρες, όσο και οι γυναίκες. Προωθεί, μεταξύ άλλων, τα συμφέροντα των αγοριών και των αντρών εις βάρος της ακεραιότητας, της αυτονομίας και της αξιοπρέπειας όλων των κοριτσιών και των γυναικών. Είναι ανεπαίσθητο, ύπουλο, και πολύ πιο επικίνδυνο από όσο παθιασμένα αρνούνται οι γυναίκες που συμμετέχουν οι ίδιες σε αυτό. Αυτή η παράλογη εμμονή με τα γυναικεία πρόσωπα και σώματα έχει γίνει τόσο φυσιολογική που έχουμε υιοθετήσει την πατριαρχία σχεδόν απόλυτα» καταλήγει η ηθοποιός.

Οι διάσημες πάντα θα αποτελούν στόχο, είναι που δεν θα σταματήσει ποτέ. Η απάντηση της Τζαντ μας θυμίζει, ωστόσο, ότι σε έναν κόσμο που η λέξη «φεμινισμός» ακούγεται πλέον παρωχημένη και αστεία, θα έπρεπε ίσως να αναρωτηθούμε πρώτα πώς αντιμετωπίζουμε εμείς το ίδιο μας το φύλο, πριν απαιτήσουμε κάτι διαφορετικό από τους γύρω μας.