Οι Ιταλοί ξανάρχονται σε δύο σινεμά της Αθήνας

Το δυσκολότερο πράγμα σε ένα φεστιβάλ βρίσκεται σε μια λέξη που δυστυχώς έχει καθιερωθεί αγγλιστί στην Ελλάδα: στο «concept», δηλαδή στη σύλληψη, στην κεντρική ιδέα πίσω από αυτό, ο ρόλος της οποίας είναι καθοριστικός γιατί διαμορφώνει τον χαρακτήρα του. Είναι τέτοια πλέον η πληθώρα των φεστιβάλ σε κάθε γωνιά της Ελλάδας που ακόμη και η λέξη «φεστιβάλ» έχω την εντύπωση ότι πλέον τρομάζει.

Το δυσκολότερο πράγμα σε ένα φεστιβάλ βρίσκεται σε μια λέξη που δυστυχώς έχει καθιερωθεί αγγλιστί στην Ελλάδα: στο «concept», δηλαδή στη σύλληψη, στην κεντρική ιδέα πίσω από αυτό, ο ρόλος της οποίας είναι καθοριστικός γιατί διαμορφώνει τον χαρακτήρα του. Είναι τέτοια πλέον η πληθώρα των φεστιβάλ σε κάθε γωνιά της Ελλάδας που ακόμη και η λέξη «φεστιβάλ» έχω την εντύπωση ότι πλέον τρομάζει.
Εκτός βεβαίως αν το φεστιβάλ στηρίζεται σε ένα «concept» το οποίο ξεχωρίζει, διαθέτει στυλ, έχει κάτι πραγματικά πρωτότυπο να προτείνει. Γι’ αυτούς ακριβώς τους λόγους δεν μπορείς παρά να υποστηρίξεις το Tutto Italia, που από την περασμένη Πέμπτη πραγματοποιείται σε δύο αθηναϊκές αίθουσες, στο Ιντεάλ στην Πανεπιστημίου και στην Ελλη στην Ακαδημίας. Εκτός του ότι οι διοργανωτές προτιμούν να το αποκαλούν γιορτή (ξεφεύγοντας κάπως από τη λέξη-μαϊντανό φεστιβάλ), το Tutto Italia είναι μια πρόταση που καμία σχέση δεν έχει με τη μίμηση και την επανάληψη.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές (το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών και το Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο, υπό την αιγίδα της ιταλικής πρεσβείας), ο σπόρος για τη δημιουργία αυτής της διοργάνωσης βρίσκεται στην «αποκατάσταση της σχέσης του έλληνα θεατή με την ιταλική ταινία». Τα τελευταία χρόνια, όπως συχνά έχει επισημανθεί, το ιταλικό σινεμά είναι υπόθεση μόνο των Ιταλών, αφού πέραν των συνόρων της Ιταλίας – κατά κύριο λόγο – ξεφεύγουν μόνο οι δημιουργίες καταξιωμένων δημιουργών και μάλιστα μόνο αν ακουστούν σε διεθνή φεστιβάλ του εξωτερικού. Δημιουργών δηλαδή όπως ο Νάνι Μορέτι («Εχουμε Πάπα») και οι βετεράνοι αδελφοί Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι, οι οποίοι εφέτος κέρδισαν τη Χρυσή Αρκτο στο Βερολίνο με την τελευταία ταινία τους «Ο Καίσαρας πρέπει να πεθάνει».
Ωστόσο ακόμη και αυτοί οι δημιουργοί δεν τα καταφέρνουν πάντα. Παράδειγμα, η τελευταία ταινία του Μάρκο Μπελόκιο «Sorelle Mai», που δεν αγοράστηκε από την ελληνική διανομή αλλά βρήκε τη θέση της στο Tutto Italia, στο πρόγραμμα του οποίου θα βρούμε αποκλειστικώς ταινίες που δεν παίχτηκαν ποτέ στην Ελλάδα και οι οποίες πολύ πιθανόν μετά την προβολή τους να εξαφανιστούν και πάλι – εκτός αν δώσουν το έναυσμα στην ελληνική διανομή να τις ξανακοιτάξει και να τους δώσει μια ευκαιρία για εμπορική εκμετάλλευση στη χώρα μας.

Το πρόγραμμα προβολών
Κυριακή 22/4
ΙΝΤΕΑΛ 18.00 «L’ Uomo che Verrà» του Τζόρτζιο Ντιρίτι, 20.45 «La Nostra Vita» του Ντανιέλε Λουκέτι, 22.45 «Tutto l’ Amore del Mondo» του Ρικάρντο Γκράντι
ΕΛΛΗ 18.30 «Noi Credevamo» του Μάριο Μαρτόνε, 23.00 «20 Sigarette» του Αουρελιάνο Αμαντέι

Δευτέρα 23/4
ΙΝΤΕΑΛ 20.00 «Come Tu Μί Vuoi» του Βολφάνγκο Ντε Μπιάζι, 22.15 «La Solitudine dei Numeri Primi» του Σαβέριο Κοστάντζο
ΕΛΛΗ 18.00 «Questa Notte Ε Ancora Nostra» των Πάολο Τζενοβέσε και Λούκα Μινιέρο, 20.15 «Nessuno Mi Puo Giudicare» του Μασιμιλιάνο Μπρούνο, 22.30 «Scialla – 98’» (ψηφιακό) του Φραντσέσκο Μπρούνι

Τρίτη 24/4
ΙΝΤΕΑΛ 20.00 «Mine Vaganti» του Φερζάν Οζπετέκ, 22.45 «Il Grande Sogno» του Μικέλε Πλάτσιντο
ΕΛΛΗ 18.00 «La Doppia Ora» του Τζιουζέπε Καποτόντι, 20.15 «Il Papà di Giovanna» του Πούπι Αβάτι, 22.30 «Notte Prima degli Esami» του Φάουστο Μπρίτσι

Τετάρτη 25/4
ΙΝΤΕΑΛ 17.15 «Tutta la Vita Davanti» του Πάολο Βιρτζί, 20.30 «Immaturi» του Πάολο Τζενοβέσε (τελετή λήξης)
ΕΛΛΗ 17.45 «Benvenuti al Sud» του Λούκα Μινιέρο, 20.15 «Sorelle Mai» του Μάρκο Μπελόκιο, 22.45 «Immaturi» του Πάολο Τζενοβέζε.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk