Ο Κουνέλλης πάει παντού

Είναι αναμφισβήτητα ένα από τα μεγαλύτερα «χαρτιά» της Ελλάδας στο εξωτερικό. Ο 77χρονος Γιάννης Κουνέλλης επιστρέφει στην Ελλάδα εν μέσω μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης και αυτό θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες ειδήσεις του εγχώριου εικαστικού γίγνεσθαι. Η κίνηση και μόνο είναι αρκετή για να προκαλέσει ενδιαφέρον και μαζί σχόλια, εντυπώσεις, ακόμη και… ενστάσεις.

Είναι αναμφισβήτητα ένα από τα μεγαλύτερα «χαρτιά» της Ελλάδας στο εξωτερικό. Ο 77χρονος Γιάννης Κουνέλλης επιστρέφει στην Ελλάδα εν μέσω μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης και αυτό θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες ειδήσεις του εγχώριου εικαστικού γίγνεσθαι. Η κίνηση και μόνο είναι αρκετή για να προκαλέσει ενδιαφέρον και μαζί σχόλια, εντυπώσεις, ακόμη και… ενστάσεις. «Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης είναι σε παγκόσμιο επίπεδο διάσημο για μια από τις σημαντικότερες κυκλαδικές συλλογές στον κόσμο» ακούσαμε να ψιθυρίζεται στα εγκαίνια, «δεν χρειάζεται να μετατραπεί σε Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης». Ας μην αγχώνονται όμως όσοι ανησυχούν. Ούτε το Μουσείο χάνει την ταυτότητά του ούτε ο Κουνέλλης την επικοινωνία του με τον κόσμο από την εγκατάστασή του σε ένα μουσείο. Μόνο κέρδη αποκομίζουμε συλλογικά από αυτή την έκθεση όπου τα «ταπεινά» υλικά της τέχνης του Κουνέλλη, ενός από τους σημαντικότερους εκφραστές του κινήματος Arte Rovera (εφημερίδες, κάρβουνο, σακιά, χώμα, σίδερο, παλιά παπούτσια και γυαλιά), συνομιλούν με τον εσωτερικό διάκοσμο ενός νεοκλασικού κτιρίου όπως το Μέγαρο Σταθάτου. Ενας διάλογος που μετατρέπει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης σε Μουσείο Ανθρωπολογίας, όπως εύστοχα σημείωσε ο κριτικός και ιστορικός τέχνης Ντένης Ζαχαρόπουλος. Και αυτό γιατί στο επίκεντρο του βλέμματος του Κουνέλλη παραμένει εντονότερα από ποτέ ο άνθρωπος. Μόνο ποντάροντας εκεί μπορεί να έρθει η λύση.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk