Η επιλογή της εξέλιξης και όχι της επανάστασης στην ένατη γενιά του Civic αποτελούσε μονόδρομο για τη Honda. Στο προηγούμενο μοντέλο, το 2006, οι Ιάπωνες επέλεξαν να διαφοροποιηθούν τελείως από τον ανταγωνισμό σε αισθητικό επίπεδο παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο που έβγαζε περισσότερο χαρακτήρα στον δρόμο, διχάζοντας το κοινό με την εμφάνισή του.
Σήμερα, έξι χρόνια μετά, η προσέγγιση παραμένει ίδια, αλλά κάποια στοιχεία βελτιώθηκαν σημαντικά. Το μήκος του αμαξώματος φθάνει πια τα 4,300 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,595 μέτρα, όλες οι εξωτερικές επιφάνειες είναι καινούργιες ενώ η περίεργη σχεδίαση του πίσω τμήματος στο προηγούμενο μοντέλο εδώ αναθεωρήθηκε προς όφελος της ορατότητας.
Στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών αναβαθμίστηκε ενώ το γνωστό διζωνικό ταμπλό απαιτεί χρόνο προκειμένου να αισθανθείς ότι βρίσκεσαι στο δικό σου αυτοκίνητο. Το δυνατό σημείο του θαλάμου επιβατών εντοπίζεται στο σύστημα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, αφού όπως στο Jazz έτσι και εδώ τα έδρανα ανασηκώνονται ξεχωριστά επιτρέποντας την όρθια τοποθέτηση αντικειμένων στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Εξίσου πρακτικός είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο 407 λίτρα και αξιοσημείωτο βάθος.
Σε επίπεδο ασφάλειας κυριαρχούν οι οκτώ αερόσακοι και ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού – Comfort, Sport, Executive – τα συστήματα Adaptive Cruise Control και Collision Mitigation Brake για τη διατήρηση της ταχύτητας και την αποφυγή συγκρούσεων αντίστοιχα.
Η διατήρηση των δύο βενζινοκινητήρων στα 1.339 και 1.798 κ.εκ., τεχνολογίας i-VTEC, αποσκοπεί σε καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις, με την ονομαστική ισχύ τους να φθάνει τους 100 και 142 ίππους. Το μικρότερο μοτέρ συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ενώ στο μεγαλύτερο υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων ή ενός αυτόματου πέντε ταχυτήτων. Χάρη στα συστήματα ECO Assist που καθοδηγεί τον οδηγό ώστε να κινείται οικονομικά και Idle Stop, που απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται, η θεωρητική μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 5,4 έως 6,4 λίτρα βενζίνης. Υπάρχει επίσης ένας πετρελαιοκινητήρας 2,2 λίτρων με φιλολογικό, λόγω κυβισμού, ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Ως τις αρχές του 2013 στην γκάμα του Civic θα προστεθεί ένα ακόμη diesel μοτέρ 1,6 λίτρων.
Οσο για τη συμπεριφορά του στον δρόμο, αυτό το Civic είναι καλύτερο χάρη στις βελτιώσεις που έχει υποστεί η ανάρτηση μικραίνοντας ακόμη περισσότερο την απόσταση που το χώριζε από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας του.
Μικρά νέα
Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στον ΣΕΑΑ
Θέτοντας κύριο μέλημά του την αντιμετώπιση της κρίσης που βιώνει ο κλάδος του αυτοκινήτου, το νέο ΔΣ του Συνδέσμου Εισαγωγέων – Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, ο οποίος εκπροσωπεί από το 1934 το σύνολο των εθνικών διανομέων οχημάτων της χώρας, εισαγωγέων επιβατικών, φορτηγών, λεωφορείων και δικύκλων, απαρτίζεται από τους κκ. Γ. Βασιλάκη (πρόεδρο), Π. Συγγελίδη (αντιπρόεδρο), Αρ. Αραβανή (γενικό γραμματέα), Ι. Κοντέλλη (ταμία) και τους κκ. Π. Θεοχαράκη, Ι. Σαρακάκη και Ι. Ταβανίδη (μέλη). Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, έχει ήδη χαθεί σχεδόν το 30% των θέσεων εργασίας στα επίσημα δίκτυα διανομής και περισσότερες από 20.000 θέσεις στον ευρύτερο χώρο του αυτοκινήτου, ενώ, όπως σημειώνει ο ΣΕΑΑ, η αγορά και χρήση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα προσφέρει ακόμη και τώρα απασχόληση σε σχεδόν 89.200 εργαζομένους, συμμετέχει κατά 3% στο ΑΕΠ και αποφέρει το 12,1% των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού.
Πρεμιέρα για τη Mercedes-Benz GL στη Νέα Υόρκη
Μερικούς μήνες πριν από την κυκλοφορία της στη διεθνή αγορά η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GL Class παρουσιάστηκε στην έκθεση της αμερικανικής μεγαλούπολης αποκτώντας νέες διαστάσεις (μήκος 5,120 μέτρα, μεταξόνιο 3,075 μέτρα), μικρότερο κατά 100 κιλά βάρος και μειωμένη κατά 20% κατανάλωση καυσίμου. Διαθέσιμο στις εκδόσεις GL 350 BlueTEC (V6 diesel 2.987 κ.εκ. με 258 ίππους) και GL 500 BlueEFFICIENCY (V8 βενζίνης 4.663 κ.εκ. με 408 ίππους) το τετρακίνητο μοντέλο από τη Στουτγάρδη θα προσφέρει άνεση αντίστοιχη της S-Class, διατηρώντας την επταθέσια διάταξή του.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ