ΕΣΕΕ: Υψηλότερο από το μέσο όρο της ΕΕ το κόστος των εξαγωγών

Η ΕΣΕΕ ανακοίνωσε πως θα συμμετάσχει στην Κοινή Ομάδα Εργασίας για την επιτάχυνση της εφαρμογής του νέου συστήματος ελέγχου εξαγωγών, μέσω του οποίου, θα μπορέσει η ελληνική μικρομεσαία εμπορική επιχείρηση από μικροεξαγωγική να λειτουργήσει και ως μακροεξαγωγική και μάλιστα ανταγωνιστικά σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές.

Η ΕΣΕΕ θα συμμετάσχει στην Κοινή Ομάδα Εργασίας για την επιτάχυνση της εφαρμογής του νέου συστήματος ελέγχου εξαγωγών, μέσω του οποίου, θα μπορέσει η ελληνική μικρομεσαία εμπορική επιχείρηση από μικροεισαγωγική να λειτουργήσει και ως μικροεξαγωγική και μάλιστα ανταγωνιστικά σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές.

Σήμερα, το μέσο κόστος που απαιτείται για εξαγωγή προϊόντων από τη χώρα μας διαμορφώνεται στα 1.153 δολάρια, έναντι 1.043 στην ΕΕ, ενώ ο απαιτούμενος χρόνος διεκπεραίωσης της διαδικασίας εκτιμάται σε 20 ημέρες, έναντι 11 ημερών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες που μάλιστα στερούνται τη δυνατότητα θαλάσσιων μεταφορών. Ο αριθμός των συνοδευτικών εγγράφων είναι 5 και κατά περίπτωση 6 στη χώρα μας, έναντι 4 στις άλλες χώρες της Ευρωζώνης.

Τα 8 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα το 2011 ήταν τα ορυκτέλαια ( 6,4 δισ. ευρώ), το αργίλιο (563 εκατ.), τα εμπιστευτικά είδη (530 εκατ.), τα φάρμακα (476 εκατ.), τα ψάρια (453 εκατ.), ο σίδηρος και ο χάλυβας (357 εκατ.), οι σωλήνες (341 εκατ.) και τα λαχανικά (264 εκατ.).

Οι 8 μεγαλύτεροι προορισμοί ελληνικών προϊόντων Ιταλία (2,12 δισ.), Γερμανία (1,76 δισ.), Τουρκία (1,75 δισ.), Κύπρος (1,4 δισ.), εφοδιασμοί πλοίων (1,35 δισ.), Βουλγαρία (1,24 δισ.), ΗΠΑ (1,19 δισ.), Βρετανία (0,9 δισ.). Το 2011 σημειώθηκε άνοδος κατά 37% των ελληνικών εξαγωγών, φθάνοντας τα 22,45 δισ. έναντι 16,4 δισ. το 2010.

Οπως επισημαίνει η ΕΣΕΕ, «οι εξαγωγές μπορεί να παρουσιάζονται εδώ και μήνες ως μια από τις ελπίδες επιβίωσης της ελληνικής οικονομίας, όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι οι βασικές εξαγωγές μας είναι η βενζίνη και τα ορυκτέλαια σε τρίτες χώρες, πριν μάλιστα το Ιράν διακόψει το 25% του συνόλου της τροφοδοσίας της ελληνικής αγοράς με πετρέλαιο. Σε εξαγωγική αξία έπονται τα μέταλλα, φάρμακα, τα χημικά προϊόντα και τα ορυκτά.
Κοινός παρονομαστής των εξαγωγών είναι η ανταγωνιστικότητα του κλάδου, αλλά θα χρειαστούμε τουλάχιστον δυο χρόνια να αναπτύξουμε την απαιτούμενη ανταγωνιστικότητα στην αγροτική παραγωγή που αποτελεί και τη μεγαλύτερη εξαγωγική πρόκληση»
.

Η μεγαλύτερη αύξηση στις νέες παραγγελίες προέρχεται από βιομηχανικούς κλάδους όπως, τα βασικά μέταλλα 25,3%, τα φάρμακα 6%, τα χημικά προϊόντα 2,7%, το μηχανολογικό εξοπλισμό 15,1% και το ηλεκτρολογικό υλικό 1,9%.

Στην λίστα των 100 πιο εξαγώγιμων προϊόντων καταγράφονται 15 νέοι είσοδοι, κυρίως σε προϊόντα αλουμινίου, δομικά υλικά, λιπάσματα και συσκευές μεταφοράς δεδομένων. Άξιες αναφοράς είναι οι αυξημένες εξαγωγές σε φράουλες, καπνιστά ψάρια και εμφιαλωμένο νερό. Πολύ σημαντική είναι η συμβολή της ποντοπόρου ελληνικής ναυτιλίας στην αύξηση για τρίτη χρονιά στους εφοδιασμούς πλοίων προς τρίτες χώρες.

Η αύξηση του γενικού δείκτη παραγγελιών της εξωτερικής αγοράς είναι 8,6%. Της Ευρωζώνης 8,3% και εκτός ευρωζώνης 12,9%. Σε μέσο δωδεκάμηνο επίπεδο οι εξαγωγές του 2010 σε σύγκριση με αυτές του 2011 παρουσίασαν αύξηση 4,4% έναντι μείωσης 10,8% πέρυσι, γεγονός που δείχνει χαρακτηριστικά την κόπωση των ελληνικών εξαγωγών.

Επιπλέον, οι ζημιές και η μείωση τζίρου-κερδών έχει στρέψει πολλές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις στις εξωτερικές αγορές. Πολλές μικροεισαγωγικές επιχειρήσεις επιχειρούν να γίνουν μικροεξαγωγικές, γι’ αυτό και δεν είναι σωστό να διασπά κανείς την εμπορική αλυσίδα σε εξαγωγική, λιανική, χονδρική, εισαγωγική, διαμετακομιστική. Κάτι τέτοιο δεν αποδίδει ούτε δημοσιονομικά ούτε αναπτυξιακά.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk