«Καλλιέργεια του καπνού» δωρεά στην Εθνική Πινακοθήκη

Ενα σπουδαίο έργο του χαράκτη Τάσσου παρέδωσε σήμερα το μεσημέρι στην Εθνική Πινακοθήκη και τη διευθύντριά της κυρία Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης. Πρόκειται για το μνημειακό έργο «Η καλλιέργεια του καπνού», μήκους 12,40 μέτρων το οποίο είχε φιλοτεχνηθεί 1960 για τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου Εθνικού Οργανισμού Καπνού Δυτικής Θεσσαλονίκης κατόπιν παραγγελίας της Εταιρείας Παπαστράτος.

Ενα σπουδαίο έργο του χαράκτη Τάσσου παρέδωσε σήμερα το μεσημέρι στην Εθνική Πινακοθήκη και τη διευθύντριά της κυρία Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης. Πρόκειται για το μνημειακό έργο «Η καλλιέργεια του καπνού», μήκους 12,40 μέτρων το οποίο είχε φιλοτεχνηθεί 1960 για τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου Εθνικού Οργανισμού Καπνού Δυτικής Θεσσαλονίκης κατόπιν παραγγελίας της Εταιρείας Παπαστράτος.

Με την υπογραφή του γνωστού χαράκτη και ζωγράφου Τάσσου Αλεβίζου (1914-1985) και της συντρόφου του Λουκίας Μαγγιώρου (1914-2008) το έργο είναι λάδι σε ύφασμα επικολλημένο σε ξύλο και αποτελείται από πέντε επιμέρους συνθέσεις ύψους 2 μέτρων. Συμπληρώνεται μάλιστα από προπαρασκευαστική μακέτα διαστάσεων 0,59 x 3,80 μ. Να σημειωθεί εξάλλου, ότι αυτή η ζωγραφική ζωφόρος εντοπίστηκε στο παλαιό κρατικό καπνεργοστάσιο της Θεσσαλονίκης για να μεταφερθεί στη συνέχεια στην Αθήνα.

Ανδρες και γυναίκες, που ασχολούνται με την καλλιέργεια και την επεξεργασία του καπνού, σε όλα της τα στάδια και σε πολλαπλά επεισόδια απεικονίζονται σ΄ αυτή τη σύνθεση καταλαμβάνοντας όλη την επιφάνεια του πίνακα. Είναι κυρίως ο μόχθος των εργατών, που αποτυπώνεται στο έργο, με τα δυνατά μαύρα περιγράμματα που χρησιμοποιούνται για την απόδοση των μορφών. Το τοπίο από την άλλη αποδίδεται μόνον υπαινικτικά, ενώ τα χρώματα παραμένουν σε τόνους γήινους και φαιούς με λίγες ώχρες και γαλάζια.
Πρόκειται για ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του υψηλής ποιότητας του έργου του Τάσσου στο οποίο σημαντικό ρόλο παίζει το πολιτικό ενδιαφέρον του για τον κόσμο της αγροτικής εργασίας, έτσι ώστε η ιδιαίτερα ευαίσθητη κοινωνικά ματιά του ίδιου και της συντρόφου του να επηρεάζουν το ύφος της απόδοσης των σκληρά εργαζόμενων ανθρώπων. Και πέρα από αυτά όμως τα διδάγματα της βυζαντινής τέχνης, τα μοτίβα της αγγειογραφίας και της γλυπτικής της αρχαιότητας δίνουν το παρόν σε όλο το έργο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk