Εχουν περάσει μόλις 551 μέρες από τότε που οι Kevin Systrom και Mike Krieger δημιούργησαν το Ιnstagram, το application για το iPhone που σου επιτρέπει να ανεβάζεις φωτογραφίες με δικά του φίλτρα και αυτόματα να γίνονται όμορφες, «καλλιτεχνικές». Χτες το Instagram με τους 13 εργαζόμενους, εξαγοράστηκε από τον super brand που ακούει στο όνομα Facebook, έναντι του μυθικού ποσού του 1 δις δολαρίων.

Οταν ακούς όμως για ένα τέτοιο deal, εκτός από τη μεγάλη εντύπωση που σου κάνει το αστρονομικό ποσό (αλήθεια στοιχίζει 1 δις το Instagram;), μπαίνεις σε σκέψεις για να βρεις τους λόγους που έγινε αυτός ο tech γάμος.

Το Instagram είναι ξεκάθαρα πρώτο σαν φωτογραφική εφαρμογή στα smart phones. Από τη στιγμή μάλιστα που πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε στο Google Play (πρώην Android Market) και είδε να έχει εκατομμύρια downloads από τις πρώτες κιόλας ώρες, το χάσμα μεταξύ της χρήσης φωτογραφιών του Instagram στο smart phone απέναντι στη χρήση των φωτογραφιών του Facebook θα ήταν τεράστιο και αγεφύρωτο. Το Facebook είναι απόλυτα λογικό από τη μεριά του να σκέφτεται, βλέποντας όλη αυτή την επιτυχία, πως κάτι τέτοιο είναι το πραγματικό μέλλον. Το χάσμα δε θα γεφυρωθεί, το Instagram θα γιγαντωθεί κι άλλο στα smart phones ενώ οι φωτογραφίες του Facebook στα κινητά τηλέφωνα θα μείνουν όπως έχουν. Καμία εξέλιξη, κανένα ενδιαφέρον, κανένα (μεγάλο) κέρδος.

Επομένως μια κίνηση εξαγοράς θα μιλούσε για το ιδανικό win win situation αφού τα κέρδη εκατέρωθεν θα ήταν υπερμεγέθη. Στους ιδρυτές του Instagram θα έφερνε ένα τεράστιο χρηματικό ποσό (όπως και έγινε) αν έπαιζαν τα χαρτιά τους σωστά και έκαναν μια πρόταση που δεν θα μπορούσε να αρνηθεί το οικονομικό επιτελείο του Zuckerberg ενώ στην αντίπερα όχθη τα πράγματα θα ήταν ακόμα καλύτερα αφού με αυτό το 1 δις δολάρια θα αγοράζονταν, εκτός από τις δισεκατομμύρια ανεβασμένες φωτογραφίες 30 εκατομμυρίων χρηστών, η «ανανέωση» στο μυαλό των μυαλό των ανθρώπων στη χρήση των φωτογραφιών στο Facebook.

Γιατί αν το καλοσκεφτείς εκεί πάει το πράγμα. Δηλαδή, σκέψου πόσο πιο ωραίες θα είναι οι επόμενες φωτογραφίες που θα ανεβάσεις στο κοινωνικό αυτό δίκτυο και αντί να είναι ένα απλό άλμπουμ με φωτογραφίες να υπάρχει η δυνατότητα επεξεργασίας εκείνη τη στιγμή από τα καλλιτεχνικά φίλτρα του Instagram. Και όλα αυτά όχι στο κινητό σου τηλέφωνο, αλλά στην οθόνη του υπολογιστή σου.

Κλείνοντας, αυτή η κίνηση μπορεί να φαίνεται σαν μια κίνηση πανικού, γιατί 1 δις δολάρια πραγματικά είναι πολλά λεφτά, ωστόσο πιστεύω πως δεν είναι. Εχω την εντύπωση πως ο Zuckerberg δεν πήγε ως κατακτητής (άλλο αν αυτό φαίνεται – αν δεν μπορείς να τους ξεπεράσεις, τους αγοράζεις) αλλά ως μαθητής ή fan του διάσημου αυτού application.