Ο κ. Βορίδης και τα ρουσφέτια του

Πέντε διαφορετικά μέτωπα έχει ανοίξει στο υπουργείο Υποδομών ο κ. Μ. Βορίδης από τότε που ο ΛΑΟΣ αποχώρησε από την κυβέρνηση και ο ίδιος επέστρεψε, με την υποστήριξη της ΝΔ. Στα περισσότερα από αυτά ο κ. Βορίδης κατηγορείται ότι λειτούργησε ως «πολιτικάντης» που προτίμησε να ματαιώσει συμφωνημένες μεταρρυθμίσεις, αντί να συγκρουστεί με συντεχνίες και συνδικαλιστές που μπορούν να προκαλέσουν εκλογικές ζημιές.

Πέντε διαφορετικά μέτωπα έχει ανοίξει στο υπουργείο Υποδομών ο κ. Μ. Βορίδης από τότε που ο ΛΑΟΣ αποχώρησε από την κυβέρνηση και ο ίδιος επέστρεψε, με την υποστήριξη της ΝΔ. Στα περισσότερα από αυτά ο κ. Βορίδης κατηγορείται ότι λειτούργησε ως «πολιτικάντης» που προτίμησε να ματαιώσει συμφωνημένες μεταρρυθμίσεις, αντί να συγκρουστεί με συντεχνίες και συνδικαλιστές που μπορούν να προκαλέσουν εκλογικές ζημιές. Μέσα σε δύο εβδομάδες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε ρυθμίσεις με τις οποίες παραμένει κλειστό το επάγγελμα των ταξιτζήδων – τουλάχιστον στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη –, κράτησε κλειστό τον κλάδο των βυτιοφορέων, συγκρούστηκε με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την επιστροφή των πιλότων της πρώην Ολυμπιακής, τροποποίησε τη διαδικασία πιστοποίησης των ΚΤΕΟ και προχώρησε σε προσλήψεις εποχικών υπαλλήλων των ΕΛΤΑ, προκαλώντας την αντίδραση ακόμη και της ηγεσίας της ΝΔ.

«Λυπάμαι πολύ που το λέω, αλλά ο πολιτικάντης δεν είμαι εγώ» απαντά ο κ. Μ. Βορίδης στις επικρίσεις που δέχεται και υποστηρίζει πως οι ρυθμίσεις που εισηγήθηκε εξυπηρετούν την κοινή λογική, την οποία αρνούνται ακόμη και σήμερα να υπηρετήσουν τα κόμματα.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα επικαλείται την περίπτωση των ταξί. «Ενώ όλα τα κόμματα αντέδρασαν στην πλήρη απελευθέρωση που εισηγήθηκε ο κ. Ραγκούσης, τώρα κατηγορούμαι εγώ επειδή δεν ακολούθησα την πολιτική του» επισημαίνει, προσθέτοντας ότι με τη νέα ρύθμιση οι περιφερειάρχες όλης της χώρας είναι ελεύθεροι να εκδώσουν νέες άδειες ταξί, με εξαίρεση την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ο στόλος των οποίων θεωρείται ότι είναι ήδη πολύ μεγάλος.
«Δημιουργήθηκε αδικαιολόγητα μεγάλος θόρυβος το περασμένο καλοκαίρι και τώρα το πολιτικό σύστημα αναζητούσε μια ρύθμιση στην οποία δεν έπρεπε να επικρατήσει ούτε ο Ραγκούσης ούτε ο Λυμπερόπουλος» σημειώνει. «Κατά τη γνώμη μου δεν είναι μεταρρυθμιστής όποιος αναστατώνει τις κοινωνικές τάξεις» καταλήγει.
Η δεύτερη ρύθμιση που συσπείρωσε πυρά εναντίον του ήταν η τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή, με την οποία θα παρέμενε κλειστό για άλλα οκτώ χρόνια το επάγγελμα των βυτιοφορέων. Μετά τις αντιδράσεις από το ΠαΣοΚ, ο κ. Βορίδης υποχρεώθηκε να αποσύρει την τροπολογία, υποστηρίζοντας όμως ότι και χωρίς τροπολογία το επάγγελμα θα παραμείνει κλειστό για άλλα οκτώ χρόνια. Οπως εξηγεί στο «Βήμα της Κυριακής», παρά την απελευθέρωση στα φορτηγά, οι βυτιοφορείς έχουν διασφαλίσει το δικαίωμα να ανανεώσουν σταδιακά τα βυτιοφόρα τους. Μετά την απόσυρση της τροπολογίας οι φορτηγατζήδες έχουν το δικαίωμα να μετατρέψουν άναρχα τα φορτηγά τους σε βυτιοφόρα ή να αλλάξουν χρήση δημιουργώντας μια άτυπη δευτερογενή αγορά. Σύμφωνα με τον υπουργό, όποιος και αν είναι υπουργός Υποδομών μετά τις εκλογές θα υποχρεωθεί να επανακαταθέσει την τροπολογία στη Βουλή, για να αποφευχθούν επιπλοκές στο άνοιγμα των επαγγελμάτων.
Και ο ίδιος ο υπουργός απορεί πώς ξαφνικά βρέθηκε στη δυσάρεστη θέση να απολογείται ότι προωθεί ρουσφέτια και χαριστικές ρυθμίσεις. Στην αρνητική εικόνα που σχηματίστηκε εναντίον του συνέβαλε αποφασιστικά η ίδια του η παράταξη, η οποία πριν από δέκα ημέρες τον κατήγγειλε για ρουσφετολογικές προσλήψεις στα ΕΛΤΑ!
Ο κ. Βορίδης διάβασε έκπληκτος μια σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε από τη ΝΔ, χωρίς μάλιστα να ερωτηθεί από κανέναν για διευκρινίσεις. Μετά την έκδοση της ανακοίνωσης αρκέστηκε στο να διευκρινίσει ότι οι προσλήψεις αφορούσαν εποχικό προσωπικό που θα προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ για πρώτη φορά. Από εκεί και πέρα είχε δύο επιλογές. Ή να επιτεθεί στο κόμμα του ή να αναλάβει το κόστος για να μην προκαλέσει κόστος στη Συγγρού. Προτίμησε το δεύτερο…
«Ολα αυτά είναι δικαιολογίες. Ο Βορίδης εντάχθηκε αμέσως στο πολιτικό σύστημα και λειτουργεί πλέον κι εκείνος με τη φιλοσοφία που λειτουργούν κι όλοι οι άλλοι υπουργοί» υποστηρίζουν οι επικριτές του, προσθέτοντας μάλιστα ότι στην Ελλάδα δεν μπορείς να λειτουργήσεις διαφορετικά αν έχεις και ηγετικές φιλοδοξίες.
Ο ίδιος τα ακούει όλα αυτά χαμογελώντας, τονίζοντας ότι είναι έτοιμος να υπερασπιστεί οποιαδήποτε κίνησή του, όποτε κι αν του ζητηθεί. Την περασμένη εβδομάδα συγκρούστηκε μετωπικά με τον πρώην Πρόεδρο της Βουλής κ. Απ. Κακλαμάνη, όταν τον κατήγγειλε ότι εξυπηρετεί τα συμφέροντα ιδιωτών με τη νέα ρύθμιση που εισηγήθηκε για τα ΚΤΕΟ.
«Θα αποσύρω τη ρύθμιση, αλλά σας λέω ότι ολόκληρη η Βουλή σφάλλει» φώναξε, αλλά, επειδή είναι πια έμπειρος πολιτικά, επέλεξε να μην παρατείνει άλλο μια αντιπαράθεση στην οποία οι συνομιλητές του δεν έδειχναν καμία προθυμία να τον ακούσουν.
Δηλώνει διατεθειμένος να ξανανοίξει τα έργα για τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους που είχε «παγώσει» για δύο χρόνια το ΠαΣοΚ, ακόμη και μέσα στην προεκλογική περίοδο, εφόσον εγκριθεί η χρηματοδότησή τους από τις τράπεζες. Γνωρίζει ότι θα ανοίξει ακόμη ένα μέτωπο αλλά, εφόσον έχει συμφωνηθεί με τον Πρωθυπουργό, δηλώνει ότι όλα τα άλλα τού είναι αδιάφορα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk