Ηλίας Μιχαλόλιας
Και οι 12 ήταν υπέροχες. Ο λόγος για τις εμφανίσεις της Τζένης Μπαλατσινού στο Dancing on Ice, οι οποίες δεν πέρασαν απαρατήρητες. Ο Ηλίας Μιχαλόλιας ένωσε τις δυνάμεις του με τον Χάρη Γκοτζαμανίδη, επέλεξε έναν διαφορετικό Έλληνα σχεδιαστή για το κάθε show και κέρδισε το στοίχημα. Κάθε Δευτέρα το στυλ της όμορφης παρουσιάστριας αποτελούσε θέμα συζήτησης και τα σχόλια ήταν άκρως κολακευτικά.
Ο γνωστός celebrity stylist δείχνει να ξέρει καλά ότι όταν επιμελείσαι την εμφάνιση ενός διάσημου προσώπου θα πρέπει να προσαρμόζεις τη μόδα στα μέτρα του και επιμένει στους Έλληνες σχεδιαστές όχι μόνο επειδή τους πιστεύει, αλλά και για πρακτικούς λόγους, αφού «μόνο εκείνοι μπορούν να σε βοηθήσουν να προσαρμόσεις το ρούχο στο διάσημο που έχεις απέναντι σου και όχι να το πάρεις έτοιμο». Πάει κόντρα στο συνηθισμένο και προτιμά να επιλέγει ρούχα αντί για ονόματα, υποστηρίζοντας ότι όταν κάποιος συνεργάζεται μόνο με συγκεκριμένους σχεδιαστές μπορεί να καταντήσει δογματικός.
Ο ίδιος δεν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα στο να πείσει τους celebrities να κάνουν μια συγκεκριμένη εμφάνιση, αλλά δεν διστάζει να λήξει και μια συνεργασία, αν αυτή δεν βασίζεται στην καλή επικοινωνία και το αποτέλεσμα δεν τον ενθουσιάζει.
Ρίσκαρες ποτέ με μια εμφάνιση για την οποία μετά μετάνιωσες;
Η κάθε εμφάνιση δεν είναι ένα άγαλμα που στήνεις σε μια πλατεία και μένει για πάντα. Μου αρέσει να τολμάω το διαφορετικό και να ρισκάρω. Μία στυλιστική επέμβαση είναι σαν το make up. Αν δεν σου αρέσει τη «σβήνεις» και την επόμενη φορά διορθώνεις το λάθος. Προσωπικά, βλέπω το styling σαν παιχνίδι.
Αλεξάνδρα Κατσαΐτη
Ginger μαλλιά, μακριά νύχια, κορσέδες, διάφανες φούστες και κόκκινο κραγιόν. Η γυναίκα που κατάφερε να μετατρέψει το εκκεντρικό σε αξιοζήλευτο, καθιέρωσε την Τάμτα ως το απόλυτο fashion icon της ελληνικής showbiz, τοποθέτησε τη Δέσποινα Βανδή στο βάθρο με τις πιο καλοντυμένες κυρίες και μας έκανε να αναμένουμε με αγωνία τις επόμενες εμφανίσεις των δύο γυναικών για να «κλέψουμε» λίγη από τη λάμψη τους.
Η αλήθεια είναι ότι την κορυφαία celebrity stylist εξιτάρουν οι εμφανίσεις που απέχουν χιλιόμετρα από το αναμενόμενο και το συνηθισμένο και θέλει πάντα αυτά που διαλέγει να είναι μπροστά από την εποχή τους. Με ένα mix and match «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα των διάσημων σταρ, προωθεί μια ιδιαίτερη εικόνα που παράλληλα όμως εκφράζει απόλυτα και τις ίδιες. Δεν επιδιώκει να προκαλέσει με τις επιλογές της, αλλά πολλές φορές αυτό είναι αναπόφευκτο.
Στηρίζει τη νέα γενιά των Ελλήνων σχεδιαστών, ξεχωρίζει τη Maria Patelis, την Κάτια Δελατόλα και τον Δημήτρη Πέτρου και επιμένει ότι ένας στυλίστας πρέπει να είναι ιδιαίτερα υπεύθυνος, καθώς η εικόνα είναι πολύ σημαντική στην εποχή που ζούμε και μπορεί να καθορίσει και την καριέρα ενός καλλιτέχνη.
Πως είναι η σχέση σας με τις δύο διάσημες κυρίες;
Η σχέση μας στηρίζεται στην επικοινωνία και στο διάλογο. Δεν διατάζει κανένας. Είμαι υπέρ των μακροχρόνιων σχέσεων και για αυτό το λόγο μου αρέσει να συνεργάζομαι με ανθρώπους που κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος. Φυσικά και υπάρχει πάντα χώρος για ανταλλαγή απόψεων αλλά από την άλλη, αν πιστεύω πολύ σε μια εμφάνιση νομίζω ότι θα βρω τον τρόπο να την υποστηρίξω.
Νικόλας Γεωργίου
Tου έχουν τυφλή εμπιστοσύνη τα κορυφαία ονόματα της υψηλής ραπτικής, ασχολείται με το personal consulting και οδηγεί πολλούς διάσημους στην ανανέωση του στυλ τους. Ο fashion director του Votre Beaute είναι δημιουργικός, πιστεύει ότι το προσωπικό στυλ είναι «above fashion» και πειραματίζεται -μόνο- όταν του το υποδεικνύει το ένστικτο του.
Ο Νικόλας Γεωργίου δεν έχει ανάγκη να του πουν ότι οι παστέλ αποχρώσεις είναι στη μόδα για να καταλάβει ότι του αρέσουν και σιχαίνεται το overspending, αφού ένα από τα ταλέντα του είναι να λανσάρει εντυπωσιακές εμφανίσεις χρησιμοποιώντας ξεχασμένα ρούχα ή κομμάτια από σχεδιαστές που δεν φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της λίστας με τα αγαπημένα ονόματα των media.
Αρκετά συχνά τυχαίνει να δει μια εμφάνιση που έχει επιμεληθεί ο ίδιος και να αλλάξει γνώμη, αλλά δεν πτοείται καθόλου, αφού μέσα από τα λάθη επαναπροσδιορίζει τη δουλειά του και γίνεται όλο και καλύτερος.
Πιστεύεις περισσότερο στη μόδα ή στο προσωπικό στυλ;
Βρίσκω πρόστυχο το σκεπτικό «θα με φωτογραφίσουν, άρα δεν γίνεται να βάλω το ίδιο φόρεμα δεύτερη φορά». Δεν μου αρέσουν αυτοί που αποτελούν κινητή διαφήμιση για μια boutique, θα πρέπει να είναι διαφήμιση για τον εαυτό τους. Υπάρχουν καλλιτέχνες που φοράνε το ίδιο πουκάμισο 10 χρόνια κι όμως ξεχωρίζουν. Αν όλοι ακολουθούμε πιστά τη μόδα και δεν βάζουμε το προσωπικό μας στίγμα τότε στο μέλλον δεν θα έχουμε marketing value και θα καταλήγουμε στα ίδια εξώφυλλα.
Χρυσάνθη Θωμάτου
Η επιτομή του στυλ των celebrities έχει όνομα. Η Χρυσάνθη Θωμάτου κρύβεται πίσω από τις εμφανίσεις του Σάκη Ρουβά, της Κάτιας Ζυγούλη, της Έλλης Κοκκίνου και της Τατιάνας Στεφανίδου και φαίνεται πως έχει βρει το κόλπο να τραβά σαν μαγνήτης τα μεγαλύτερα αστέρια της ελληνικής showbiz και να «σκηνοθετεί» αψεγάδιαστες εμφανίσεις που μετατρέπονται σε εξώφυλλα εν μία νυκτί.
Το μυστικό της; Έχει μάθει να προσαρμόζει την τάση της εποχής στην προσωπικότητα του καλλιτέχνη, καθώς πιστεύει ότι η επιμέλεια της εικόνας ενός επωνύμου δεν είναι υπόθεση editorial μόδας, αλλά ζήτημα που αναδεικνύει το στυλ του καθενός.
Από Έλληνες σχεδιαστές εμπιστεύεται με κλειστά μάτια τον Δημήτρη Πέτρου, τους Deux Hommes και τη Φιόρη Ζαφειροπούλου, ενώ προσαρμόζει και το γούστο της ανάλογα με τον άνθρωπο που έχει απέναντι της, επιλέγοντας για το Σάκη D&G και Prada, για την Έλλη Balmain, για την Τατιάνα Max Mara και για την Κάτια DKNY.
Είναι εύκολο να πείσεις τους Έλληνες σταρ να κάνουν μια συγκεκριμένη εμφάνιση;
Τον τελευταίο λόγο τον έχει ο καλλιτέχνης. Έχουμε πολύ καλή σχέση και πάντα προσπαθώ ο άλλος να αισθάνεται άνετα με τα ρούχα που έχω επιλέξει. Πλέον με όσους συνεργάζομαι έχουμε κοινή γραμμή, αλλά υπάρχει πάντα περιθώριο για συζήτηση.
Ντάντα Ιωαννίδου
Όταν η Βίκυ Καγιά επιλέγει έναν άνθρωπο για να ζητήσει συμβουλές μόδας, τότε εμείς πάμε πάσο. Η Ντάντα Ιωαννίδου είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η εντυπωσιακή σταρ κάνει τα περιοδικά να παραδειγματίζονται από τις εμφανίσεις της και τα blogs να σχολιάζουν με θαυμασμό την κάθε της έξοδο.
Η γνωστή στυλίστρια υιοθετεί τις νέες τάσεις της μόδας, τις προσαρμόζει στην προσωπικότητα της διάσημης καλλονής και πιστεύει ότι η επιτυχία πηγάζει από το γεγονός ότι ο άνθρωπος που έχει απέναντί της μπορεί να αντιληφθεί αυτό που η ίδια προτείνει. Είναι γεγονός πάντως, ότι ακόμα και όταν ο «καμβάς» είναι μοναδικής ποιότητας, οι πινελιές είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά και έτσι η συγκεκριμένη συνεργασία μας επέτρεψε να απολαύσουμε τη Βίκυ σε όλο της το μεγαλείο.
Για να πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, η Ντάντα Ιωαννίδου προτιμά από Έλληνες σχεδιαστές τη Σήλια Κριθαριώτη, τους Deux Hommes, τον Γιώργο Ελευθεριάδη, τη Loukia και την Ορσαλία Παρθένη, ενώ ξεχωρίζει και τους οίκους Chloe, YSL, Chanel και Stella McCartney.
Είναι απαιτητικό να έχεις την ευθύνη για την εμφάνιση μιας διάσημης Ελληνίδας;
Η εικόνα είναι το πρώτο πράγμα στο οποίο δίνουμε σημασία, ιδιαίτερα όταν κάποιος συνδέεται άμεσα με το χώρο της μόδας. Με αγχώνει η δουλειά μου μέχρι ένα σημείο. Με τη Βίκυ βλέπουμε το ίδιο πράγμα και ακολουθούμε το στυλ που θα επέλεγε και η ίδια σε μια καθημερινή της εμφάνιση. Το ζήτημα είναι να βγαίνει όμορφη και γοητευτική. Σε καμία περίπτωση δεν επιλέγουμε κάτι για να προκαλέσουμε.
Κωνσταντίνος Κουτσομίχος
Μας άφησε με το στόμα ανοιχτό όταν αποφάσισε να κάνει ξανθιά τη Shaya –το κλείσαμε όταν είδαμε να ακολουθεί και η Ριάνα την ίδια τάση- και επέμεινε μέχρι την τελευταία στιγμή στην pin up εκδοχή της Κατερίνας Στικούδη, πηγαίνοντας κόντρα σε όσους την ονειρεύονταν πιο σέξι από ποτέ. Διάσημος και για τις στυλιστικές του επεμβάσεις στις ΜΕΛΙSSES, τους Otherview, την Ελισάβετ Σπανού και τη Demy, επιδιώκει το διαφορετικό, καθώς δεν του αρέσει να επαναλαμβάνεται. Στόχος του κάθε φορά να αναδεικνύει την ξεχωριστή ταυτότητα του κάθε καλλιτέχνη.
Συνεργάζεται με τον Βασίλειο Κωστέτσο, τον Στέλιο Κουδουνάρη, τους Mi-Ro και τον Δημήτρη Πέτρου, ενώ για τον κάθε ένα από τους διάσημους που έχει υπό την «επίβλεψη» του, επιλέγει και τον αντίστοιχο σχεδιαστή. Συγκεκριμένα, με τις Μέλισσες πειραματίζεται έντονα και στο τελευταίο video clip του συγκροτήματος, άφησε πίσω το ρετρό στυλ με τις αναφορές στα 60s για να στραφεί στο minimal και τις γεωμετρικές γραμμές.
Είναι της άποψης ότι οι διαφορετικές νοοτροπίες πάντα θα υπάρχουν, αλλά υποστηρίζει ότι «όταν έχεις μια καλή επαγγελματική σχέση και επιχειρήματα για να πείσεις τον άλλον, τότε ο διάλογος φέρνει μόνο καλά αποτελέσματα».
Παίρνεις στοιχεία από τον άνθρωπο που έχεις απέναντι σου ή έχεις την τάση να μεταμορφώνεις;
Όταν ανέλαβα τη Shaya, στο πρώτο ραντεβού της είπα: «Θα γίνεις ξανθιά». Πιστεύω ότι μόνο οι μεγάλες αλλαγές φέρνουν τα αποτελέσματα που θέλεις. Δεν είμαι φαν του μέτριου. Νομίζω ότι εφόσον τα blogs κάνουν γκάλοπ για το αν η συγκεκριμένη τραγουδίστρια θα πρέπει να είναι ξανθιά ή όχι, τότε εγώ, ως στυλίστας, έχω πετύχει το στόχο μου. Η αλήθεια πάντως είναι ότι μου αρέσει γενικά να «μεταμορφώνω» τον άλλο και να βάζω τη δική μου πινελιά στην εμφάνιση του, κάνοντας αλλαγές που ο ίδιος ενδεχομένως να μην είχε σκεφτεί ποτέ.
Χριστιάνα Παλούμπη
Θέλει ταλέντο. Με το μαγικό της ραβδάκι παίρνει ρούχα που ενδεχομένως να έχετε καταχωνιασμένα στη ντουλάπα σας και δημιουργεί σύνολα έτοιμα για catwalk. Κομμάτια από τα καταστήματα Zara και H&M, πέφτουν στα χέρια της και μετατρέπονται στην τελευταία λέξη της μόδας. Αγαπημένη της ασχολία; Να τα ανακατεύει, να τα «διαλύει» και να βάζει πάνω τους οτιδήποτε γυαλίζει.
Η Χριστιάνα επιμελείται τις εντυπωσιακές εμφανίσεις της Λυδίας Παπαϊωάννου, ανέλαβε τo συγκρότημα Cassiopeia που συμμετείχε στον ελληνικό τελικό της Eurovision, είναι fashion stylist στο περιοδικό Cosmopolitan και δίνει συμβουλές για τέλειους συνδυασμούς ρούχων από τον Alpha. Επιμένει ότι η δουλειά της είναι να προσαρμόζεται στις ανάγκες του άλλου γιατί και η ίδια θα απέκλειε μια μίνι φούστα, αν της την επέβαλε κάποιος και κάνει πίσω όταν ένας celebrity δεν μπορεί να υποστηρίξει την επιλογή της.
Eχεις άγχος όταν επιμελείσαι την εμφάνιση ενός celebrity;
Βλέπω το styling ως ένα παιχνίδι με λίγο άγχος. Μέχρι ένα σημείο αγωνιώ και αναρωτιέμαι «μήπως έπρεπε να διαλέξω εκείνο ή το άλλο»; Οι επιλογές είναι πάρα πολλές, αλλά στο τέλος κάνω εκείνο που μου αρέσει τη δεδομένη στιγμή και δεν σκέφτομαι αν το αποτέλεσμα θα με ικανοποιεί στο μέλλον.