Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η αμφιλεγόμενη πρωτοβουλία των διοργανωτών του μουσικού και κινηματογραφικού φεστιβάλ South by Southwest (SXSW) που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στην πρωτεύουσα Οστιν του Τέξας, να προσλάβουν 13 άστεγους που περιφέρονται φορώντας μπλουζάκια που αναγράφουν: «Είμαι ο τάδε, ένα σημείο 4G ασύρματου ίντερνετ».
Ο καθένας τους κουβαλάει μια συσκευή ασύρματου ίντερνετ και με μία δωρεά μέσω SMS ή PayPal προσφέρουν στους σύνεδρους ασύρματη πρόσβαση στο ίντερνετ για όσο χρόνο θέλουν. Ένας από αυτους είναι και ο άστεγος από τη Νέα Ορλεάνη, Κλάρενς Τζόουνς.
«Έμεινα άστεγος μετα την καταστροφή που προκάλεσε στην πόλη ο τυφώνας Κατρίνα», λεει ο 54χρονος, που πληρώνεται 20 δολάρια την ημέρα, προσθέτοντας ότι «όλοι λένε πως πέφτουμε θύματα εκμετάλλευσης, αλλά εγώ δεν το βλέπω έτσι. Λατρεύω να μιλάω με κόσμο και είναι μια δουλειά σαν όλες τις άλλες, όπου εργάζεσαι κάποιες ώρες της ημέρας και πληρώνεσαι γι’ αυτό».
Η πρωτοβουλία αυτή, μέρος της καμπάνιας της εταιρείας μάρκετινγκ BBH με τίτλο «Homeless Hotspots», προκάλεσε ήδη αρνητικές αντιδράσεις αμέσως μόλις εμφανίστηκε για το γεγονός ότι αντιμετωπίζει τους άστεγους ως «συσκευές».
Ο πρώτος που σχολίασε αρνητικά ήταν ο δημοσιογράφος των «New York Times» Ντέιβιντ Γκάλαχερ, μιλώντας για «ένα δυστοπικό γεγονός», ενώ κι ο μπλόγκερ και συντάκτης του αμερικανικού περιοδικού «Wired», Τιμ Καρμόντι, τόνισε πως «η πρωτοβουλία αυτή είναι απολύτως προβληματική, λες και προέρχεται από ένα σύμπαν γεμάτο μαύρο, σκοτεινό χιούμορ».
Ο ιθύνων νους της καμπάνιας πάντως, Σανίλ Ράντια, υπερασπίζεται την ιδέα, αν και δηλώνει ότι κατανοεί τις αντιδράσεις. «Ολα τα χρήματα πάνε στους ίδιους τους άστεγους, που έχουν την ευκαιρία να πουν την δική τους ιστορία στους ανθρώπους με τους οποίους θα μιλήσουν», καταλήγει ο Ράντια, παρομοιάζοντας την πρωτοβουλία αυτή με το «Big Issue», στην οποία κάποιοι ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι εκδίδουν ένα περιοδικό, και κατόπιν το δίνουν σε άστεγους, οι οποιοι το πουλάνε στους δρόμους και κερδίζουν χρήματα.