Βρετανοί ερευνητές μελέτησαν τα σαγόνια του μεγαλύτερου και πιο μοχθηρού πλάσματος που εμφανίστηκε ποτέ στη Γη. Οπως διαπίστωσαν το δάγκωμα του Τυραννόσαυρου ήταν κάτι περισσότερο από συντριπτικό για το θύμα. Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι κάθε δαγκωνιά του T-rex είχε ισχύ 20-57 χιλιάδες Newton, περίπου 2-6 χιλιάδες κιλά! Φυσικά πρόκειται για το πιο ισχυρό δάγκωμα οποιουδήποτε όντος στην ιστορία του πλανήτη μας.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Λίβερπουλ μελέτησαν τον μηχανισμό των σαγονιών του τυραννόσαυρου και χρησιμοποιώντας προσομοιώσεις σε υπολογιστές υπολόγισαν την ισχύ του δαγκώματος του. Για την προσομοίωση απαιτήθηκε η «επανασύσταση» του μυϊκού συστήματος των σαγονιών του τυραννόσαυρου αλλά και η σύγκριση με τη δύναμη του δαγκώματος ζώων που ζουν σήμερα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κάθε δαγκωματιά του T-rex είχε ισχύ 20-57 χιλιάδες Newton, περίπου 2-6 χιλιάδες κιλά. Σήμερα το ισχυρότερο δάγκωμα στον πλανήτη είναι αυτό του αλιγάτορα που έχει ισχύ περίπου 1.500 κιλά.

«Η ισχύς των σαγονιών του T.rex αποτελεί αντικείμενο επιστημονικής διερεύνησης εδώ και πολλά χρόνια. Το πρόβλημα ήταν ότι έχουμε μεν πλήθος ευρημάτων και απολιθωμάτων από τυραννόσαυρους αλλά πρόκειται μόνο για οστά. Η απουσία ευρημάτων όπως μύες δεν επέτρεπαν στους ειδικούς να κάνουν μια ολοκληρωμένη μελέτη για το δάγκωμα του T.rex αλλά να πραγματοποιούν μόνο στατιστικές αναλύσεις και συγκρίσεις με ζώα που ζουν σήμερα. Η δική μας μελέτη κατάφερε να αποκαλύψει την ισχύ του δαγκώματος του τυραννόσαυρου. Το πραγματικά μοναδικό μυοσκελετικό σύστημα του T.rex θα συνεχίσει να συναρπάζει την επιστημονική κοινότητα για πολλά χρόνια» αναφέρει ο καθηγητής Καρλ Μπέιτς, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας. Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Biology Letters.