Υπάρχει ανθρώπινη αξία; Το ερώτημα μέχρι σήμερα μένει αναπάντητο. Δεν θα προσπαθήσω να δώσω ολοκληρωτική απάντηση με ένα ναι ή όχι, αλλά θα το σχολιάσω κατά την κρίση μου με την ελπίδα ότι αυτό θα βοηθούσε στον ατομικό ισολογισμό, όσον αφορά τον τρόπο του σκέπτεσθαι και την ορθή κρίση. Γεγονός αναλυτικά ιδωμένο μπορεί να δώσει άμεσες λύσεις στα τρέχοντα προβλήματα της κρίσιμης αυτής περιόδου που διανύουμε.

Είναι ωραίο να μάθει κανείς τι αξίζει μια ζωή και πως πρέπει να τη ξοφλάει. Αφού ο κάθε άνθρωπος με τη γέννησή του υπογράφει και ένα γραμμάτιο που το ξοφλάει με τη ζωή του. Το νόημα: «ανθρώπινη αξία» είναι μεταβατική έννοια η οποία στην εξελικτική πορεία της πέρασε και περνάει από διάφορα στάδια. Έμεινε και μένει αντικείμενο φιλοσοφικών και θρησκευτικοπολιτικών ιδεολογιών, αλλά και επιστημονικών ερευνών. Την μέχρι σήμερα αναπτυξιακή μορφή της ανθρώπινης αξίας, από κοσμοθεωρητική άποψη μπορούμε να την ξεχωρίσουμε σε τρεις μεγάλες περίοδες.

Στην πρώτη περίοδο του κανιβαλισμού, όπου ο δυνατότερος έτρωγε τον αμέσως αδύνατο, δηλαδή ίσχυε ο νόμος: «ο θάνατος σου ή ζωή μου». Γεγονός που ερμηνεύεται κατά φύση αναγκαία συνέπεια. Στη δεύτερη του φάση που αρχίζει η κοινωνικοποίηση του ανθρώπου ισχύει ο όρος: «Η ζωή σου είναι και η ζωή μου» Η Κοινωνικοπολιτική αυτή ανθρώπινη αξία παίρνει σάρκα και οστά στην ελληνική κλασική εποχή και αναγνωρίζεται από τον ίδιο τον αναπτυγμένο άνθρωπο της εποχής και εφευρίσκει τον τρόπο διεξαγωγής της ζωής με την μέθοδο της δημοκρατίας. Γεγονός που αποτέλεσε , πάνω στην αξιακή αυτή βάση, να δημιουργηθούν οι μεγαλύτερες θρησκείες του πλανήτη όπως ο Χριστιανισμός και το Ισλάμ με επίκεντρο την ανθρώπινη αξία. Αλλά στη βάση της φιλοσοφίας των θετικιστών της εποχής αναπτύσσεται και ο «Ιστορικός Υλισμός»

Στην εποχή μας έχουμε μια νέα φάση της ανθρώπινης αξίας. Αυτός είναι ο μοντέρνος κανιβαλισμός που εκφράζεται στην εποχή της υψηλής τεχνικής -Hiteck και εφαρμόζεται η αρχή: ο θάνατός σου η ισχύς μου. Μια ισχύ της παρανόησης. Πρόκειται για ανθρωπόμορφα τέρατα, αντικοινωνικά στοιχεία, που μηδενίζουν κάθε ανθρώπινη αξία. Γιατί λοιπόν αυτή η λακωνική αναδρομή περί της ανθρώπινης αξίας. Για τον απλούστατο λόγο! Αν δε φιλοσοφήσουμε και δεν ερευνήσουμε τις κοινωνικές αξίες δεν έχει νόημα η ζωή. Και η ερευνητική αυτή φιλοσοφία γίνεται διεθνώς. Δεν έχει πόσοι βγήκαν στον δρόμο για να συμπαρασταθούν τον καταπιεζόμενο ¨Έλληνα.

Σημασία έχει ότι υπάρχουν άνθρωποι με αξίες κοινωνικές, ανθρωπιστικές. Αισθάνονται την ανάγκη της συμπαράστασης. Γνωρίζουν ότι έχουν την ανάγκη των συνανθρώπων τους. Αναγνωρίζουν την αξία του ανθρώπου. Και με την πράξη τους δίνουνε νέα ώθηση σ΄ εκείνους που μένουν αδρανείς απέναντι στα τεκταινόμενα μέσα στις ανθρώπινες κοινωνίες από μια διαφθαρμένη ελίτ. Δε μπορούμε να βλέπουμε έναν Παπούλια να παραιτείται από το μισθό του προκειμένου να συμβάλλει στην κοινωνική ανάπτυξη της χώρας του. Δεν μπορούμε να μένουμε ανενεργοί βλέποντας τους δύο ιταλούς δημάρχους να παραιτούνται από το μισθό τους για να βοηθήσουνε την καταρρέουσα οικονομία του έλληνα πολίτη σε βαθμό να του λείψει το καθημερινό φαγητό του και να ζει με κοινωνικά συσσίτια.

Δεν φτάνει να επαινούμε μόνο. Πρέπει να κάνουμε ισολογισμούς μέχρι να βρούμε το νόημα της ζωή μας και πως πρέπει να τη ξοφλάμε. Να βρούμε τρόπους να πείσουμε εκείνους τους συμπατριώτες μας με τα εκατομμύρια , που σε δισεκατομμύρια τα φυγαδεύσανε στο εξωτερικό κατά τη στιγμή που σβήνει το καντήλι της ευημερίας ενός λαού. Είναι καιρός να αντιληφθούν τι νόημα έχει να έχεις χρήματα, σε μια Τράπεζα, που δεν τα χρειάζεσαι άμεσα για να ζήσεις αλλά τα έχεις για να αυξάνεις τη δυναμική του προσωπικού σου Εγώ. Ταυτόχρονα να δίνεις τη δυνατότητα στον κάθε αετονύχη τυχάρπαγα να χρησιμοποιεί τα χρήματα αυτά ως μπούμερανγκ εναντίον σου. Δεν λέμε να τα δωρίσουν . Να τα φέρουν μέσα στην πατρίδα τους, που οι σφετεριστές της την έχουν φέρει να ζει τα λοίσθια της.