Μάκης Βορίδης: «Ελάχιστες οι υποχρεώσεις μας από το Μνημόνιο»

«Καθαρίζει» σιγά – σιγά από τις Μνημονιακές του υποχρεώσεις το υπουργείο Υποδομών και, πλέον, ανοίγει – όπως υποστηρίζει – η συζήτηση για την ανάπτυξη της οικονομίας, μέσα από τις εμπορευματικές κι επιβατικές μεταφορές, το ψηφιακό φάσμα και τα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα.

«Καθαρίζει» σιγά – σιγά από τις Μνημονιακές του υποχρεώσεις το υπουργείο Υποδομών και, πλέον, ανοίγει – όπως υποστηρίζει – η συζήτηση για την ανάπτυξη της οικονομίας, μέσα από τις εμπορευματικές κι επιβατικές μεταφορές, το ψηφιακό φάσμα και τα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα.
Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης προς τους επικεφαλής της Τρόικας, κ.κ. Μπομπ Τράα και Ματίας Μορς, το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών, των Υποδομών και των Δικτύων έχει «εν πολλοίς ανταποκριθεί στις μνημονιακές του υποχρεώσεις» και πλέον στόχος είναι το επόμενο στάδιο, αυτό της «πυροδότησης» της οικονομικής δραστηριότητας και εξυγίανσης, με μέτρα, όπως:

· Η διασφάλιση εσόδων για τις αστικές συγκοινωνίες, μέσα από το κλειστό σύστημα εισιτηρίων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, αλλά και την καταβολή των οφειλών των υπουργείων

· Η συνέχιση της εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ιδιωτικοποίηση της οποίας είναι πλέον δουλειά του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ)

· Η υποβοήθηση του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των περιφερειακών αερολιμένων

· Η επανεκκίνηση των μεγάλων συγχρηματοδοτούμενων οδικών έργων με υπερπήδηση των υπαρχόντων προβλημάτων έως τον Μάρτιο και την εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την κάλυψη των χρηματοδοτικών κενών

· Η νομοθετική ρύθμιση για την επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων

· Η αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές

· Το άνοιγμα του φάσματος των ραδιοσυχνοτήτων στην οικονομική δραστηριότητα, μέσα από έναν σαφή «οδικό χάρτη»

· Η απελευθέρωση των οδικών επιβατικών κι εμπορευματικών μεταφορών

· Η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου – σκούπα για τις τηλεπικοινωνίες, που βάζει μαστίγιο και καρότο στον ΟΤΕ για το Fiber to the Home («οπτική ίνα ως το σπίτι»)

· Η κατάργηση της δυνατότητας του ΤΕΕ να ελέγχει πειθαρχικά τις χαμηλές αμοιβές των μηχανικών

Χωρίς ταξί το «μενού» της συνάντησης

Ο κ. Βορίδης χαρακτήρισε την συζήτηση με την Τρόικα ως «ενδιαφέρουσα» και μάλιστα, κατά την διάρκειά της, όπως είπε, δεν έγινε καμία κουβέντα για τα ταξί, για τα οποία η Τρόικα έλαβε απλώς μία γραπτή αναφορά προόδου.

Ο υπουργός Υποδομών ενημέρωσε την Τρόικα για την νομοθετική πρωτοβουλία για τα φορτηγά και γνωστοποίησε ότι την ερχόμενη Τρίτη θα υπογραφεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που θα καθορίζει το ύψος του διοικητικού τέλος για την έκδοση άδειας φορτηγού και το ποσό της εγγύησης που θα καταβάλλεται υπέρ του δημοσίου για την απόδειξη της οικονομικής επιφάνειας των μεταφορέων. Σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, οι δανειστές δεν αντιτάχθηκαν στη νομοθετική του ρύθμιση.

Επίσης, τους έθεσε το ζήτημα του φορολογικού ντάμπινγκ των Βουλγαρικών αρχών στις οδικές, εμπορευματικές μεταφορές, το οποίο – μεταξύ άλλων – εκμεταλλεύονται και Έλληνες μεταφορείς, αφού εγκαθίστανται ως νομικά πρόσωπα στη γειτονική χώρα, όμως δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, στερώντας φορολογικά έσοδα από το δημόσιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξαν διαφορετικές προσεγγίσεις στους κόλπους της Τρόικας για το ζήτημα, καθώς η μεν Ε.Ε. γνωρίζει την ύπαρξή του, όμως το ΔΝΤ δεν το θεωρεί σημαντικό.

Σχετικά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ συζητήθηκαν οι εκκρεμότητες της εταιρίας στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε., σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις, όπου η Ελληνική πλευρά καλείται να δώσει νέες διευκρινίσεις. Ωστόσο, η αποκρατικοποίησή της είναι ζήτημα του ΤΑΙΠΕΔ, όπως άλλωστε είναι και αυτό των περιφερειακών αερολιμένων.

Επίσης, ο υπουργός Υποδομών ενημέρωσε την Τρόικα ότι η έκθεση για την απελευθέρωση των οδικών, επιβατικών μεταφορών θα παραδοθεί στις 15 Μαρτίου και οι δανειστές υπογράμμισαν το ενδιαφέρον τους για τα τουριστικά λεωφορεία, δηλαδή για το πλήρες άνοιγμα του κλάδου.

Ο κ. Βορίδης έθεσε και το ζήτημα της τακτοποίησης σημαντικών εκκρεμοτήτων στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, όπως η χρηματοδότησή τους, οι οφειλές των υπουργείων (ύψους 80 εκατ. ευρώ) και οι επιδοτήσεις τους εφεξής, η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής με την εγκατάσταση κλειστού συστήματος εισιτηρίων σε όλα τα μεταφορικά μέσα (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ), που θα διασφαλίσει τα έσοδά τους.

Τον Μάρτιο ξαναγράφονται οι συμβάσεις παραχώρησης
Ο υπουργός Υποδομών έθεσε επίσης στους εκπροσώπους των δανειστών την ανάγκη απεμπλοκής των μεγάλων, συγχρηματοδοτούμενων, οδικών έργων και της κάλυψης των χρηματοδοτικών κενών τους, μέσα από την εμπλοκή της ΕΤΕπ.

Όπως τόνισε έχουν πολλαπλασιαστεί οι συναντήσεις μεταξύ του γενικού γραμματέα συγχρηματοδοτούμενων έργων κ. Σ. Λαμπρόπουλου και των εκπροσώπων των παραχωρησιούχων και αναμένονται αποτελέσματα έως τα τέλη Μαρτίου, που θα οδηγήσουν στο ξαναγράψιμο των συμβάσεων παραχώρησης.

Το θέμα των αυτοκινητοδρόμων επηρεάζεται, όπως εξήγησε, από το PSI και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Επίσης, όπως τόνισε την ερχόμενη ή την μεθεπόμενη Τρίτη θα γίνει ενημέρωση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την σύμβαση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ με την Siemens για την σηματοδότηση των νέων σταθμών του Μετρό, έπειτα από την παρουσίαση που έγινε στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.

Επίσης, προχωρά η νομοθετική ρύθμιση για την αλλαγή του κώδικα απαλλοτριώσεων, η οποία αναμένεται να είναι έτοιμη τις επόμενες εβδομάδες, μέτρο που θα συμβάλλει στην επιτάχυνση των δημοσίων έργων. Όπως τόνισε τους δανειστές ο κ. Βορίδη, θα βελτιωθεί το συνολικό πλαίσιο, θα απαιτούνται λιγότερες διαδικασίες και δικαστήρια , ενώ θα υπαρξει σύντμηση των δυνατοτήτων των δικαστών να εκδικάζουν υπέρογκες αποζημιώσεις.

Ακόμη, ο υπουργός Υποδομών υπογράμμισε στην Τρόικα την κατάργηση του άρθρου 7 του Νόμου 3919/2011, η οποία εντάχθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και καταργεί τον πειθαρχικό έλεγχο του ΤΕΕ στις ασυνήθιστα χαμηλές αμοιβές των μηχανικών.

Μάλιστα, έγινε συζήτηση για το ύψος των εισφορών του ΤΕΕ, αλλά και τον τρόπο της οργάνωσης των επαγγελματικών ομάδων στην Ελλάδα σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, ζητήματα για τα οποία οι εκπρόσωποι της Τρόικας εξέφρασαν την απορία τους.

Το άνοιγμα του φάσματος σε 10 βήματα
Ο κ. Βορίδης δεσμεύθηκε στους δανειστές για έναν σαφή οδικό χάρτη, που θα οδηγήσει στην απόδοση του ψηφιακού μερίσματος, δηλαδή στο άνοιγμα του φάσματος. Αυτό θα περιλαμβάνει:

1. Ολοκλήρωση μελετών αποτίμησης της αξίας και προτάσεων διάθεσης του ψηφιακού μερίσματος

2. Διαμόρφωση χάρτη συχνοτήτων οριστικής ψηφιακής ευρυεκπομπής

3. Συντονισμό συχνοτήτων με τις όμορες χώρες

4. Ολοκλήρωση της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση

5. Νομοθετικό διαχωρισμό παρόχου δικτύου – παρόχου περιεχομένου

6. Απόδοση φάσματος UHF σε παρόχους δικτύου τηλεοπτικής ευρυεκπομπής

7. Απόδοση ψηφιακού μερίσματος και άλλων υποζωνών φάσματος

8. Τροποποιήσεις Ν.3592/2007

9. Αδειοδότηση τηλεοπτικών σταθμών ως παρόχων περιεχομένου

10. Μετακίνηση επικοινωνιών των ενόπλων δυνάμεων σε συχνότητες εκτός ψηφιακού φάσματος

Οι συγκεκριμένες ενέργειες, οι οποίες συντονίζονται από την Γενική Γραμματεία Επικοινωνιών, ξεκινούν το τρέχον τρίμηνο και ολοκληρώνονται στο τελευταίο τρίμηνο του 2013. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ψηφιακό μέρισμα, το οποίο προβλέπεται να παραχωρηθεί προς εκμετάλλευση, κρύβει απίστευτη αναπτυξιακή δυναμική για νέες, καινοτομικές, ψηφιακές εφαρμογές.

Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε στους δανειστές ότι εκδόθηκε η ΚΥΑ για τα δικαιώματα διέλευσης, που βάζει τάξη στην εγκατάσταση δικτύου τηλεπικοινωνιών από τους παρόχους, ενώ υπογράμμισε ότι βρίσκεται προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες, που προβλέπει fast track μηχανισμούς για την εγκατάσταση κεραιοσυστημάτων των τηλεπικοινωνιακών εταιριών.

Ανέλαβε, επίσης, την δέσμευση να φέρει στη Βουλή και το πολυνομοσχέδιο – σκούπα των τηλεπικοινωνιών, που εκκρεμεί εδώ και ένα χρόνο, και για το οποίο, μάλιστα, πιέζει η ίδια η Τρόικα.

Το σχέδιο νόμου, που είχε παρουσιάσει «Το Βήμα» το καλοκαίρι, περιέχει δύο σημαντικές κοινοτικές οδηγίες που προβλέπουν το «σπάσιμο» των τηλεπικοινωνιακών παρόχων σε λειτουργία υποδομή , όταν συγκεντρώνουν μέγα ποσοστό της αγοράς, και, κυρίως, εισηγείται λιγότερη ρύθμιση, εάν ένας πάροχος συμμετάσχει σε επενδύσεις δικτύων νέας γενιάς.

Πρακτικά, πρόκειται για το «μαστίγιο και καρότο» που θα έχει η πολιτεία για να πείσει τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να βάλουν το χέρι στην τσέπη για την δημιουργία δικτύου οπτικών ινών.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Μυστικά και ψέματα Οι περισσότεροι θα περάσουν τις ημέρες και νύχτες των Χριστουγέννων στην Αθήνα με παρουσίες σε διακριτικά ιδιωτικά δείπνα αλλά... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk