Κρουαζιέρα: Επιλεκτική επιβάρυνση για το home porting

Την ανάγκη να διορθωθεί η «επιλεκτική επιβάρυνση μιας συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων σε όφελος όλων των άλλων», στο πλαίσιο της άρσης του καμποτάζ στη χώρα, υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ταξιδιωτικού οργανισμού Navigator και μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Α. Στυλιανόπουλος, μιλώντας για το πρόσθετο βάρος των 3,95 ευρώ ανά επιβάτη. Αναφερόμενος στην περίπτωση δύο εταιρειών με πολύ μεγάλη παρουσία τράνζιτ στη χώρα, MSC και Costa Crociere, εξήγησε ότι η πρώτη, λόγω σημαίας Παναμά, «θα πρέπει να πληρώνει κεφαλική εισφορά για κυκλικό home porting, ενώ η δεύτερη – λόγω ιταλικής σημαίας Διεθνούς Νηολογίου – απαλλάσσεται πλήρως». Και πρόσθεσε ότι δύο ανταγωνίστριες εταιρίες, «που λειτουργούν στην ίδια αγορά και που δεν αντιμετωπίζουν καμία διάκριση στα home ports της Ιταλίας ή της Τουρκίας», στην Ελλάδα η μια αναγκάζεται να παίξει με μειονέκτημα


Την ανάγκη να διορθωθεί η «επιλεκτική επιβάρυνση μιας συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων σε όφελος όλων των άλλων», στο πλαίσιο της άρσης του καμποτάζ στη χώρα, υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ταξιδιωτικού οργανισμού Navigator και μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Α. Στυλιανόπουλος, μιλώντας για το πρόσθετο βάρος των 3,95 ευρώ ανά επιβάτη. Αναφερόμενος στην περίπτωση δύο εταιρειών με πολύ μεγάλη παρουσία τράνζιτ στη χώρα, MSC και Costa Crociere, εξήγησε ότι η πρώτη, λόγω σημαίας Παναμά, «θα πρέπει να πληρώνει κεφαλική εισφορά για κυκλικό home porting, ενώ η δεύτερη – λόγω ιταλικής σημαίας Διεθνούς Νηολογίου – απαλλάσσεται πλήρως». Και πρόσθεσε ότι δύο ανταγωνίστριες εταιρίες, «που λειτουργούν στην ίδια αγορά και που δεν αντιμετωπίζουν καμία διάκριση στα home ports της Ιταλίας ή της Τουρκίας», στην Ελλάδα η μια αναγκάζεται να παίξει με μειονέκτημα.

Κατά συνέπεια, η Costa έχει ήδη προγραμματίσει για το 2012 κυκλικές κρουαζιέρες με home port το Ηράκλειο και τη Ρόδο, αλλά η MSC, κατά δήλωση της, «περιμένει να δημιουργηθεί ένα σταθερό και διεθνώς αποδεκτό επιχειρηματικό περιβάλλον» για να ακολουθήσει. «Πρέπει όμως να καταλάβουμε όλοι ότι με την τακτική μας αυτή στην ουσία ωθούμε εταιρείες σαν την MSC σε ανοικτά δρομολόγια, όπως π.χ. Πειραιά – Κωνσταντινούπολη», τόνισε ο κ. Στυλιανόπουλος και συμπλήρωσε ότι στην «επιλεγμένη» κατηγορία που «πληρώνει» εμπίπτουν και όλα τα πλοία της αμερικανικής αγοράς, που έχουν σημαντική παρουσία στη χώρα, όπως NCL, Royal Caribbean κ.α. Ο ίδιος αντιπρότεινε σε ό,τι αφορά την πρόσθετη επιβάρυνση για το homeporting, να επιβληθεί «μια πολύ μικρή εισφορά σε όλα τα πλοία ανεξαιρέτως».

Παράλληλα σημείωσε το πρόβλημα που έχει προκύψει τελευταία «με την εμπορικότητα του Πειραιά ως λιμένα προσέγγισης και αφετηρίας», αλλά και της Αθήνας ως κύριου προορισμού, δεδομένων των αρνητικών που έχουν συσσωρευτεί, «όπως το συχνά κλειστό κέντρο, τις διαδηλώσεις, τα συνδικαλιστικά μπλόκα, το κυκλοφοριακό, το πολύ ακριβό αεροδρόμιο και τις αψυχολόγητα υψηλές ανατιμήσεις του ΟΛΠ που αιφνιδίασαν την αγορά το 2011».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk