Απ. Βεντούρης: «Η ακτοπλοΐα κινδυνεύει με εξαφάνιση»

«Σήμερα οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες βρίσκονται στο «κόκκινο» και μάλιστα κινδυνεύουν με εξαφάνιση λόγω της εθνικής και διεθνούς οικονομικής κρίσεως η οποία μείωσε την διακίνηση επιβατών, οχημάτων και φορτίων κατά 35% περίπου στα επιβατηγά -οχηματαγωγά πλοία σε συνδυασμό με την αύξηση της τιμής των καυσίμων κατά 41%»

«Σήμερα οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες βρίσκονται στο «κόκκινο» και μάλιστα κινδυνεύουν με εξαφάνιση λόγω της εθνικής και διεθνούς οικονομικής κρίσεως η οποία μείωσε την διακίνηση επιβατών, οχημάτων και φορτίων κατά 35% περίπου στα επιβατηγά -οχηματαγωγά πλοία σε συνδυασμό με την αύξηση της τιμής των καυσίμων κατά 41%».

Αυτό επεσήμανε μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κ. Απόστολος Βεντούρης ο οποίος σήμερα Τετάρτη στις 11 το πρωί παραχωρεί συνέντευξη Τύπου με θέμα «προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ακτοπλοΐας».

Παράλληλα έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας ότι «είναι πλέον πολύ κοντά ο χρόνος, που κάποιες εταιρείες δεν θα έχουν χρήματα για να εφοδιάσουν με καύσιμα τα πλοία τους. Εάν πτωχεύσει μία εταιρεία πλοιοκτησίας, τα πλοία της δεν θα μπορέσουν να επαναδραστηριοποιηθούν σε χρόνο μικρότερο του έτους, και αυτό στην καλύτερη περίπτωση».

Ο κ. Βεντούρης πρότεινε ακόμη: «Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την απελευθέρωση όλων των τιμών των εισιτηρίων σε όλες τις συνδέσεις λιμένων της χώρας. Το κρατικό ναυλολόγιο να ισχύει μόνο στις άγονες επιδοτούμενες συνδέσεις, όπου όμως να υπάρχει αυτόματη τιμαριθμική ετήσια αναπροσαρμογή και όχι ως ισχύει σήμερα η κατά την επιθυμία του εκάστοτε υπουργού καταστρατήγηση του θεσμοθετημένου αυτού μέτρου».

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ επεσήμανε ότι οι εταιρείες πλοιοκτησίας είναι ιδιωτικές και οι πάσης φύσεως εκπτώσεις και δωρεάν διακινήσεις ομάδων επιβατών πρέπει να καταργηθούν και τύποις. «Εκπτώσεις ή δωρεάν διακίνηση επιβατών θα καθορίζονται ελευθέρως από την εμπορική πολιτική κάθε εταιρείας, ως προς το ποσοστό εισιτηρίων, το είδος και το ποσοστό έκπτωσης και τα πρόσωπα των δικαιουμένων με αυτά». Και συμπλήρωσε: «Η ακτοπλοΐα είναι η μόνη κατηγορία επιχειρήσεων που είναι υποχρεωμένη να χορηγεί εκπτώσεις σε πολλές και διάφορες κατηγορίες πολιτών, χωρίς να εισπράττει την διαφορά από το κράτος. Σημειωτέον ότι οι εκπτώσεις αυτές είναι ανεξάρτητες από τον λόγο και την συχνότητα μετάβασης».

Ο κ. Βεντούρης επεσήμανε ότι η ναυτιλία γενικότερα και η επιβατηγός ναυτιλία ειδικότερα από πλευράς επιχειρηματικότητας και λειτουργίας εξελίσσονται καθημερινά ενώ το νομοθετικό πλαίσιο παραμένει το ίδιο.

«Οποιαδήποτε νομοθετική μικροαλλαγή ή εναρμόνιση προωθήθηκε τα τελευταία χρόνια έγινε είτε από τις έντονες παρεμβάσεις μας είτε από τα κελεύσματα της Ε.Ε. Η αναμενόμενη τότε απελευθέρωση οδήγησε τους πλοιοκτήτες να στραφούν σε ταχύπλοα πλοία και συμβατικά υψηλών ταχυτήτων, αμφότερα σήμερα ενεργοβόρα… Έτσι, τα έτη 1999-2000 η ακτοπλοΐα ανανέωσε το μεγαλύτερο μέρος του επιβατηγού της στόλου με αξιόλογα, ασφαλέστερα, μοντέρνα, άνετα και ταχέα πλοία μεγάλων χωρητικοτήτων», σημείωσε ο πρόεδρος των εφοπλιστών της επιβατηγού ναυτιλίας.

Επιπλέον τόνισε πως «τα τελευταία έτη η ακτοπλοϊκή οικογένεια θρήνησε την απώλεια εταιρειών και επιβατηγών πλοίων χωρίς αναπλήρωση του κενού που άφησαν. Έτσι έχει γίνει αναγκαία η άμεση και εκτεταμένη αναθεώρηση του παρωχημένου νομοθετικού πλαισίου και η πλήρης εναρμόνισή του με το Ευρωπαϊκό, χωρίς επιφυλάξεις, χωρίς ψιλά γράμματα και χωρίς Ελληνικές πατέντες».

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ ζητά από τους αρμόδιους να αντιληφθούν ότι θα πρέπει να επιδοτούν οτιδήποτε δεν είναι επιχειρηματικά βιώσιμο όπως ακριβώς κάνουν και σε άλλους κλάδους.

«Η ακτοπλοϊκή οικογένεια έχει εγγράψει στο σύνολο της ζημιές το έτος 2009, 215 εκατομμύρια ευρώ, το έτος 2010, 345 εκατομμύρια ευρώ και το 2011 διαμορφώνεται αναλόγως κακό με αύξηση του ποσού των ζημιών του 2010. Εάν πτωχεύσει η ακτοπλοΐα τότε το κράτος θα κληθεί να επιδοτήσει το σύνολο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως για να έχει ό,τι σήμερα απολαμβάνει δωρεάν με τις ελεύθερες δρομολογήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για τις «άγονες γραμμές» ο κ. Βεντούρης πιστεύει πως πρέπει να δοθεί έμφαση «με ένταση των προσπαθειών του κράτους για έγκαιρη εντός 3 μηνών πληρωμή των μισθωμάτων. Επίσης την καταβολή προκαταβολής του 50% των μισθωμάτων των εκτελεσθέντων δρομολογίων μέχρι 40 μέρες από την εκτέλεση τους με την κατάθεση ισόποσης εγγυητικής επιστολής αναγνωρισμένης τραπέζης εκ μέρους της πλοιοκτησίας. Στην παράγραφο 5 τελευταίο εδάφιο του Ν. 2932/01, οι συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας δύνανται να παρατείνονται μόνο με σύμφωνη γνώμη του αντισυμβαλλόμενου. Δεν νοείται σύμβαση χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των δύο πλευρών».

Τέλος αναφερόμενος στο θέμα της ηλικίας απόσυρσης πλοίων εξέφρασε την άποψη να καταργηθεί το μέτρο της απόσυρσης στα 30 έτη για τα υπό ελληνική σημαία ταχύπλοα και πορθμεία και να γίνει αναμόρφωση του νόμου 2932/2001.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk