Καπετάνιος Concordia: Η εταιρεία μού είπε να «χαιρετήσω» το Τζίλιο

Τη δική του εκδοχή των γεγονότων που οδήγησαν στο ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia ανοιχτά των ακτών της Τοσκάνης έδωσε ο καπετάνιος του πλοίου Φραντσέσκο Σκετίνο, ισχυριζόμενος ότι η ριψοκίνδυνη απόπειρά του να προσεγγίσει πολύ το νησί Τζίλιο είχε διαταχθεί από την ιδιοκτήτρια εταιρεία Costa Crociere. «Ο ‘χαιρετισμός’ στο Τζίλιο στις 13 Ιανουαρίου είχε προγραμματιστεί και ζητηθεί από την Costa πριν από την αναχώρηση από την Τσιβιταβέκια», δήλωσε ο Σκετίνο στη δικαστή Βαλέρια Μοντεζάρτσιο, η οποία ερευνά τη σύγκρουση, αποτέλεσμα της οποίας ήταν να χάσουν τη ζωή τους 13 άτομα την ώρα που συνεχίζουν να αγνοούνται 18 ακόμη επιβάτες του πλοίου.

Τη δική του εκδοχή των γεγονότων που οδήγησαν στο ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia ανοιχτά των ακτών της Τοσκάνης έδωσε ο καπετάνιος του πλοίου Φραντσέσκο Σκετίνο, ισχυριζόμενος ότι η ριψοκίνδυνη απόπειρά του να προσεγγίσει πολύ το νησί Τζίλιο είχε διαταχθεί από την ιδιοκτήτρια εταιρεία Costa Crociere.

«Ο ‘χαιρετισμός’ στο Τζίλιο στις 13 Ιανουαρίου είχε προγραμματιστεί και ζητηθεί από την Costa πριν από την αναχώρηση από την Τσιβιταβέκια», δήλωσε ο Σκετίνο στη δικαστή Βαλέρια Μοντεζάρτσιο, η οποία ερευνά τη σύγκρουση, αποτέλεσμα της οποίας ήταν να χάσουν τη ζωή τους 13 άτομα την ώρα που συνεχίζουν να αγνοούνται 18 ακόμη επιβάτες του πλοίου.
Όπως υποστήριξε ο Σκετίνο, ο «χαιρετισμός» θα έπρεπε να είχε γίνει μία εβδομάδα νωρίτερα, αλλά αναβλήθηκε λόγω κακοκαιρίας. Μάλιστα φέρεται να κατέθεσε ότι η εταιρεία «επέμενε» να πραγματοποιεί το πλοίο τέτοιες μανούβρες, διότι ήταν ένας καλός τρόπος να προωθεί τις κρουαζιέρες της. «Η Costa ήταν ενήμερη για την πρακτική των ‘χαιρετισμών σε ολόκληρο τον κόσμο’», είπε.
Όμως ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Πιερ Λουίτζι Φόσι διέψευσε τους ισχυρισμούς του καπετάνιου. «Δεν μπορώ να αποκλείσω το γεγονός πλοία μας να πλέουν πιο κοντά στις ακτές από πρωτοβουλία ορισμένων καπετάνιων χωρίς να μας ενημερώνουν. Ποτέ όμως δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου να συμβαίνει κάτι τέτοιο με μη ασφαλή τρόπο.», δήλωσε, ενώ χαρακτήρισε ότι η πλεύση του πλοίου σε απόσταση μόλις λίγων μέτρων από το Τζίλιο ήταν «μη εγκεκριμένη, μη ασφαλής και άγνωστη στην Costa» και τόνισε ότι σύμφωνα με το ημερολόγιο του πλοίου, αυτό θα έπρεπε να έπλεε σε απόσταση τουλάχιστον πέντε μιλίων από την ακτή.
Όσον αφορά τα θύματα της τραγωδίας, όπως προειδοποίησε ο επικεφαλής της ομάδας διάσωσης Φραντσέσκο Γκαμπριέλι, πέρα από τους καταχωρημένους επιβάτες ενδέχεται να υπήρχαν στο πλοίο και «λαθρεπιβάτες», περιπλέκοντας έτσι το ζήτημα της αναγνώρισης των νεκρών και αυξάνοντας δυνητικά τον αριθμό των ατόμων που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα. «Είναι πιθανό να επέβαιναν χ άτομα στο πλοίο, τα οποία δεν γνωρίζουμε και τα οποία ήταν λαθρεπιβάτες», είπε, ενώ άλλος διασώστης δήλωσε ότι ενδέχεται ένα μέλος του πληρώματος του Concordia να είχε προσκαλέσει στο πλοίο κάποια άτομα τα ονόματα των οποίων δεν προστέθηκαν στη λίστα επιβατών αφότου αναχώρησε το πλοίο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk