Τηλεοπτική επανάσταση από το YouTube

Πριν από λίγο καιρό το YouΤube ανακοίνωσε την πιο σηµαντική αλλαγή στη δοµή του κατά τη διάρκεια των επτά χρόνων λειτουργίας του. Η ιστοσελίδα, που έχει καταφέρει να γίνει µια σύγχρονη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας όσον αφορά την εικόνα και τον ήχο, αφήνει πίσω το µοντέλο της µαζικότητας και αρχίζει να στοχεύει στον κατακερµατισµό των χρηστών σε υποοµάδες και στη δηµιουργία νέων καναλιών που θα ικανοποιούν τις ανάγκες των οµάδων αυτών ανάλογα µε τα ενδιαφέροντά τους. Ακολουθώντας …

Πριν από λίγο καιρό το YouΤube ανακοίνωσε την πιο σηµαντική αλλαγή στη δοµή του κατά τη διάρκεια των επτά χρόνων λειτουργίας του. Η ιστοσελίδα, που έχει καταφέρει να γίνει µια σύγχρονη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας όσον αφορά την εικόνα και τον ήχο, αφήνει πίσω το µοντέλο της µαζικότητας και αρχίζει να στοχεύει στον κατακερµατισµό των χρηστών σε υποοµάδες και στη δηµιουργία νέων καναλιών που θα ικανοποιούν τις ανάγκες των οµάδων αυτών ανάλογα µε τα ενδιαφέροντά τους. Ακολουθώντας το πα ράδειγµα της παραδοσιακήςτηλεόρασης, που έχει βασίσει την ανάπτυξή της ακριβώς σε αυτόν τον κατακερµατισµό του κοινού – ηλικιακές οµάδες τηλεθεατών και πρόγραµµα που διαµορφώνεται ανάλογα µε τις προτιµήσεις τους –, το YouΤube φιλοδοξεί να µεταµορφωθεί σε ένα «µπουκέτο» διαφορετικών καναλιών για όλα τα γούστα. «Αρχιτέκτονας» αυτής της νέας δοµής είναι ο Ρόµπερτ Κινκλ, ο οποίος δήλωσε πρόσφατα στο περιοδικό «New Yorker» ότι οι χρήστες φαίνεται πως πλέον προτιµούν την «εξειδίκευση από την ευρύτητα και τη µαζικότητα». Οπως εξήγησε, η δηµιουργία εξειδικευµένων καναλιών όχι µόνο αυξάνει την επισκεψιµότητα του YouTube αλλά βοηθάει παράλληλα τον χρήστη να βρει πιο εύκολα το πρόγραµµα που θέλει να παρακολουθήσει. Για παράδειγµα, ένας φανατικός οπαδός των σπορ γενικά ή ενός συγκεκριµένου σπορ ειδικότερα µπορεί να βρει πιο εύκολα αυτό που αναζητεί στα αθλητικά κανάλια, ενώ οι θιασώτες της µουσικής στα µουσικά, οι σινεφίλ στα κινηµατογραφικά κ.ο.κ.

Εκτός αυτού, ακόµη και στα µεγαλύτερα καλωδιακά δίκτυα είναι σχεδόν αδύνατον να βρει κανείς ένα κανάλι αφιερωµένο, για παράδειγµα, στην ιππασία, αλλά ανάλογα κανάλια στο YouTube – αν δεν υπάρχουν ήδη – είναι εύκολο να δηµιουργηθούν. Χωρίς αµφιβολία, υπάρχουν πολλοί τηλεθεατές σε όλον τον κόσµο που λατρεύουν την ιππασία, αλλά το κόστος λειτουργίας ενός καναλιού αφιερωµένου στο συγκεκριµένο σπορ είναι απαγορευτικό. Θα πρέπει να διαθέτει ροή προγράµµατος και υποδοµές αναµετάδοσης. Στο ∆ιαδίκτυο όµως το κόστος αυτό εξαλείφεται εντελώς, γεγονός που κάνει τη δηµιουργία ενός ανάλογου καναλιού πολύ εύκολη υπόθεση: το υλικό το προµηθεύεται από τους χρήστες και είναι άµεσα προσβάσιµο σε οποι µε το ∆ιαδίκτυο. Και φυσικά αποτελεί ιδανικό στόχο για όσους θέλουν να διαφηµίσουν προϊόντα σχετικά µε την ιππασία ή προϊόντα ελκυστικά για τους θιασώτες του συγκεκριµένου σπορ. Στα εξήντα χρόνια ιστορίας της τηλεόρασης η απόφαση για το τι θα βλέπαµε στη µικρή οθόνη ανήκε στους διευθυντές προγράµµατος των σταθµών. Στους επόµενους µήνες το YouTube φιλοδοξεί να ανατρέψει το µοντέλο αυτό νέα κανάλια τα οποία σχεδιάστηκαν από την οµάδα του Κινκλ, στην οποία περιλαµβάνονταν παραγωγοί, προγραµµατιστές και στελέχη παραδοσιακών τηλεοπτικών σταθµών.uni00A0Το YouTube, σε συνεργασία µε επαγγελµατίες της βιοµηχανίας του θεάµατος, θα χρηµατοδοτεί νέες τηλεοπτικές παραγωγές και όταν καλυφθούν τα έξοδα παραγωγής θα µοιράζεται τα διαφηµιστικά έσοδα µε τους δηµιουργούς.

Παγκόσµια µιντιακή πλατφόρµα

Στις αρχές του 2005 τρεις πρώην εργαζόμενοι στην εταιρεία διαδικτυακών πληρωμών PayPal δημιούργησαν σε ένα γκαράζ της Σίλικον Βάλεϊ το YouTube. Η ιδέα ξεκίνησε από τη δυσκολία τους να μοιραστούν τα ερασιτεχνικά βίντεο που είχαν τραβήξει οι ίδιοι και οι φίλοι τους. Αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα το περιεχόμενο της οποίας θα το προμήθευαν οι χρήστες.

Το πρώτο βίντεο στο YouTube ανέβηκε το βράδυ της 25ης Απριλίου 2005 και έδειχνε έναν από τους δημιουργούς του, τον προγραμματιστή Τζαουίντ Καρίμ , να στέκεται εμπρός από τους ελέφαντες στον ζωολογικό κήπο του Σαν Ντιέγκο. Στην αρχή η ανταπόκριση των χρηστών του Internet ήταν χλιαρή, αλλά λίγους μήνες αργότερα η ιστοσελίδα είχε μερικά εκατομμύρια επισκέπτες κάθε ημέρα. Τον Οκτώβριο του 2006 η Google εξαγόρασε το YouΤube αντί 1,6 δισ. δολαρίων.

Εκτοτε αποτελεί έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς στο Διαδίκτυο και καθώς εμπλουτίζεται καθημερινά δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες του να ακούσουν οποιοδήποτε τραγούδι ή μουσικό έργο επιθυμούν ή να δουν βίντεο για εκατομμύρια θέματα, είτε πρόκειται για τηλεοπτικό ή κινηματογραφικό υλικό.

Υπολογίζεται ότι 48 ώρες νέου υλικού «ανεβαίνουν» στην ιστοσελίδα κάθε λεπτό. Είναι η πρώτη πραγματικά παγκόσμια μιντιακή πλατφόρμα στον κόσμο. Μόνο το μέλλον θα δείξει αν η νέα περιπέτεια του YouTube θα έχει επιτυχία, αλλά το βέβαιον είναι ότι θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τηλεόραση.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Media
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk