Οι ιταλοί διασώστες θα επαναλάβουν την Πέμπτη τις έρευνες στο εσωτερικό του
ναυαγισμένου κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, το οποίο σταθεροποιήθηκε και
πάλι έπειτα από τη χθεσινή του μετακίνηση που προκάλεσε τη διακοπή των ερευνών,
ενώ επιταχύνονται οι προετοιμασίες για την άντληση των καυσίμων από τις
δεξαμενές του.

«Είμαστε σε θέση να επιβεβαιώσουμε ότι το πλοίο σταθεροποιήθηκε. Οι έρευνες θα
επαναληφθούν αύριο το πρωί, εάν το πλοίο δεν μετακινηθεί τη νύκτα
», δήλωσε την Τετάρτη
το βράδυ ο εκπρόσωπος της ακτοφυλακής Φιλίππο Μαρίνι. «Περιμένουμε το φως της ημέρας. Οι δύτες θα δημιουργήσουν ( με εκρηκτικά) νέα
ανοίγματα και θα αναζητήσουν αγνοουμένους
», πρόσθεσε.

Το έργο τους είναι πολύ δύσκολο: πρέπει να διασχίσουν διαδρόμους που έχουν
μεταβληθεί σε πηγάδια και διάφορα άλλα μέρη του πλοίου παραβιάζοντας
σφραγισμένες πόρτες , σωρούς επίπλων και σκισμένων μοκετών.
Ο διοικητής Μαρίνι δήλωσε ότι δεν γνωρίζει εάν θα είναι δυνατή η έναρξη της
επιχείρησης άντλησης του καυσίμου και η συνέχιση των ερευνών για αγνοουμένους
συγχρόνως, καθώς η άντληση αποτελεί μία εξαιρετικά ευαίσθητη διαδικασία.

Ο απολογισμός παραμένει στους ένδεκα νεκρούς, έξι από τους οποίους έχουν
αναγνωρισθεί επισήμως: δύο γάλλοι τουρίστες, ένας Ιταλός, ένας Ισπανός και δύο
μέλη του πληρώματος, ένας Περουβιανός και ένας Ούγγρος, ο οποίος εργαζόταν ως
βιολονίστας.
Είκοσι έξι άνθρωποι θεωρούνται αγνοούμενοι, αλλά σε αυτούς περιλαμβάνονται και
όσοι δεν έχουν επισήμως αναγνωρισθεί. Μία Γερμανίδα που περιλαμβανόταν στους
αγνοούμενους εντοπίσθηκε στην πατρίδα της.

Σύμφωνα με την «Corriere della Sera», τα πέντε θύματα που εντοπίσθηκαν την Τρίτη
φορούσαν βραδινά ενδύματα και σωσίβια.
Στο Ορμπετέλο, χωριό κοντά στο Τζίλιο, οι συγγενείς περιμένουν με αγωνία τα
αποτελέσματα των ερευνών, βοηθούμενοι από ομάδες ψυχολόγων.

Η αποφυλάκιση του πλοιάρχου Φραντσέσκο Σκετίνο και ο κατ΄οίκον περιορισμός του,
σε συνδυασμό με τις συντριπτικές του ευθύνες για την τραγωδία προκαλούν
εκρήξεις οργής μεταξύ των συγγενών των θυμάτων.
Κατηγορούμενος για κατά συρροήν ανθρωποκτονίες, βύθιση και εγκατάλειψη πλοίου,
ο πλοίαρχος του Costa Concordia μεταφέρθηκε στο σπίτι του στο χωριό Μέτα ντι
Σορέντο, κοντά στη Νάπολη.

Ο Φραντσέσκο Βερούζιο, εισαγγελέας του Γκροσέτο,
διέψευσε την Τετάρτη τις φήμες σύμφωνα με τις οποίες έρευνα διεξάγεται και κατά άλλων
προσώπων πέραν του Σκετίνο και του αξιωματικού της γέφυρας Τσίρο Αμπρόζιο.

Στην αιτιολόγηση της απόφασής της να αποφυλακίσει τον Φραντσέσκο Σκετίνο, η
δικαστής Βαλέρια Μοντεσάρκιο επιμένει ωστόσο στις «ισχυρές ενδείξεις ενοχής»,
επισημαίνοντας ότι ο Σκετίνο δεν έκανε καμία «σοβαρή απόπειρα» να επιστρέψει «έστω κοντά στο πλοίο», αφού το εγκατέλειψε κατά την εξέλιξη της επιχείρησης
εκκένωσης.
Η ίδια τονίζει ότι αφού εγκατέλειψε το πλοίο, έμεινε επί πολλές ώρες στα βράχια
με μέλη του πληρώματος παρακολουθώντας τις επιχειρήσεις διάσωσης.

Από την πλευρά του ο πλοίαρχος παραδέχεται, σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης, ότι
ήθελε να κάνει μία «υπόκλιση» περνώντας πολύ κοντά απο το νησί. Ωστόσο
αρνείται ότι εγκατέλειψε το ναυαγισμένο πλοίο του και ισχυρίσθηκε ότι έπεσε
κατά λάθος σε σωστική λέμβο την ώρα που αυτή κατέβαινε και δεν μπόρεσε να
επιστρέψει.

Στο χωριό του, οι περισσότεροι κάτοικοι υπερασπίζονται τον πλοίαρχο που ανήκει
σε μία οικογένεια «θαλασσόλυκων».

«Είναι πολύ καλός άνθρωπος και καπετάνιος», λέει ένας μάγειρας που έχει
δουλέψει μαζί του σε πολλές κρουαζιέρες. «Εκανε βέβαια έναν επικίνδυνο ελιγμό,
αλλά δεν πρέπει να πιστεύουμε όλες αυτές τις επιθέσεις στο Ιντερνετ
», λέει
αναφερόμενος στον καταιγισμό ύβρεων εναντίον του «δειλού καπετάνιου», καθώς και στον σχολιασμό της συνομιλίας του με τον αρχηγό της ακτοφυλακής του
Λιβόρνο, ο οποίος τον διατάζει να ξανανεβεί στο πλοίο του.

Σύμφωνα με την Εισαγγελία, ο πλοίαρχος Σκετίνο κατηγορείται «για εγκατάλειψη
300 ανθρώπων που δεν ήταν σε θέση να αυτοεξυπηρετηθούν, ανάμεσά τους παιδιά ,
ανάπηροι και ηλικιωμένοι
» που περιλαμβάνονταν στους 3.200 επιβάτες του
κρουαζιερόπλοιου.

Πέραν την ανθρώπινης τραγωδίας, αυξάνονται οι φόβοι για οικολογική καταστροφή.
Εξαιτίας των μετακινήσεων του πλοίου, οι εργασίες άντλησης των 2.400 τόννων
μαζούτ δεν έγινε δυνατόν να ξεκινήσουν την Τετάρτη.
Σύμφωνα με τον Μαξ Ιγκέρα, εκπρόσωπο της εταιρείας Smit Salvage, που έχει
αναλάβει το έργο της άντλησης των 2.380 τόνων καυσίμων που βρίσκονται σε
είκοσι δεξαμενές, η επιχείρηση μπορεί να ξεκινήσει «σε λίγες ημέρες».
«Η επιχείρηση μπορεί να διαρκέσει μερικές εβδομάδες. Πρόκειται για μία
πολύπλοκη επιχείρηση
», προειδοποίησε.

Ήδη, στην Τοσκάνη έχει σπεύσει και μια ολλανδική εταιρεία που ειδικεύεται στην άντληση καυσίμων υπό αυτές τις συνθήκες.

Προτού ξεκινήσει η άντληση το μαζούτ πρέπει να θερμανθεί για να ενισχυθεί η
ρευστότητά του.
Το Concordia είχε ξεκινήσει δυόμισι ώρες πριν από το ναυάγιο μία κρουαζιέρα
στη Μεσόγειο από το λιμάνι Τσιβιταβέκια, βόρεια της Ρώμης.

Την Τετάρτη το βράδυ, ένας άλλο πλωτό παλάτι της Costa Corciere, το Serena, απέπλευσε
από τη Τσιβιταβέκια και οι επιβάτες του έδειχναν απολύτως ήσυχοι για τις
συνθήκες ασφαλείας εν πλω.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος Κοράντο Κλίνι δήλωσε ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 10 ημέρες για την πλήρη άντληση του πετρελαίου.


Λάθος στην πλοήγηση παραδέχεται ο καπετάνιος

Συνεχίζεται το σίριαλ με το κατά πόσο ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia λειτούργησε σωστά τις κρίσιμες ώρες προτού το πλοίο χτυπήσει στα βράχια. Σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ο πλοίαρχος παραδέχεται πλέον ότι άργησε να στρίψει το πλοίο με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το μοιραίο ρήγμα.

Σύμφωνα με την κατάθεση που έδωσε στις δικαστικές αρχές της πόλης Γκροσέτο, ο πλοίαρχος ομολόγησε ότι πλησίασε κοντά στις ακτές, επειδή ήθελε να χαιρετήσει έναν συνάδελφό του.

«Οδηγούσα το πλοίο βάσει όσων έβλεπα επειδή γνώριζα το σημείο και επειδή είχα κάνει την ίδια διαδρομή αρκετές φορές.Τη στιγμή που έδωσα διαταγή να στρίψουμε γιατί τα νερά ήταν πολύ ρηχά, ήταν πλέον αργά. Δεν ξέρω γιατί αυτό συνέβη» φέρεται να δήλωσε.

Ο δικηγόρος του πλοιάρχου είπε ότι οι χειρισμοί του έσωσαν τόσες ζωές. Ο πλοίαρχος έχει τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό και αντιμετωπίζει κατηγορίες ανθρωποκτονίας, αλλά και εγκατάλειψης του πλοίου προτού ολοκληρωθεί η επιχείρηση διάσωσης των επιβατών.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία από την πρώτη στιγμή είχε ξεκαθαρίσει ότι ο πλοίαρχος δεν είχε καμία εντολή να πλεύσει τόσο κοντά στην ακτή.