on air

Σχεδόν 4.000.000 τηλεθεατές παρακολούθησαν ένα τουλάχιστον λεπτό από το τελευταίο επεισόδιο του σίριαλ του Mega «Η ζωή της άλλης». Πρόκειται για εντυπωσιακό αριθµό ο οποίος, όσο και αν το κανάλι πανηγύρισε για την… κατάκτησή του αποστέλλοντας δελτίο Τύπου, αποτελεί αρνητικό πρόσηµο. Και για την τηλεόραση που εντάσσει στο πρόγραµµά της τόσο χαµηλού επιπέδου σειρές, και για το κοινό που τις παρακολουθεί. Εννοείται ότι δεν κρίνω το εν λόγω µε κριτήρια επιπέδου «Νησιού»· επρόκειτο για προϊόν που απευθυνόταν στο επονοµαζόµενο «ευρύ κοινό».

Σχεδόν 4.000.000 τηλεθεατές παρακολούθησαν ένα τουλάχιστον λεπτό από το τελευταίο επεισόδιο του σίριαλ του Mega «Η ζωή της άλλης». Πρόκειται για εντυπωσιακό αριθµό ο οποίος, όσο και αν το κανάλι πανηγύρισε για την… κατάκτησή του αποστέλλοντας δελτίο Τύπου, αποτελεί αρνητικό πρόσηµο. Και για την τηλεόραση που εντάσσει στο πρόγραµµά της τόσο χαµηλού επιπέδου σειρές, και για το κοινό που τις παρακολουθεί. Εννοείται ότι δεν κρίνω το εν λόγω µε κριτήρια επιπέδου «Νησιού»· επρόκειτο για προϊόν που απευθυνόταν στο επονοµαζόµενο «ευρύ κοινό». Οµως αφενός το ευρύ κοινό είναι εκείνο που έδινε υψηλά νούµερα και στο ποιοτικό «Νησί», αφετέρου ποιο ακριβώς είναι το κοινό που ψυχαγωγείται µε τερατουργήµατα; Οι τηλεθεατές, υποθέτω, που από ανία παρακολουθούν ό,τι λάχει. Εποµένως, εντάσσοµαι και εγώ στο ευρύ κοινό τα βράδια που κουρασµένος συντονίζοµαι µε ό,τι πιο light. Ακόµη και µε προγράµµατα που τα θεωρώ σκουπίδια.

Εν προκειµένω, σαν εµένα ήταν πολλοί εκείνοι που «υπερψήφισαν» το… αλήστου µνήµης τελευταίο επεισόδιο της «Ζωής της άλλης» από καθαρή πλήξη. Αλλά και από «διαστροφή»: εξαιτίας της περιέργειας που µας καθηλώνει ενίοτε στο trash. Για να διασκεδάσουµε µε την υπερβολή και το κιτς. Για να απορήσουµε µε τις αντοχές µας µπροστά σε ένα προϊόν που υποτιµά το γούστο και τη νοηµοσύνη µας. Αυτό έκανε το… πανηγυρικό φινάλε, στο οποίο παρουσιάστηκαν συµπυκνωµένα όλα τα στοιχεία της εν Ελλάδι τηλεοπτικής κακοδαιµονίας: ξεκινώντας από το άτεχνο σενάριο και την κάτω του απαράδεκτου σκηνοθεσία (οι σκηνές όπου η κακιά µε την περούκα αφόπλιζε τους αστυνοµικούς παρέπεµπαν σε «Μεγάλη των µπάτσων σχολή» και σε «Τρελές σφαίρες») και φτάνοντας στο απερίγραπτο styling (η περούκα!) και στις ερασιτεχνικές ερµηνείες.

Η «Ζωή της άλλης» ήταν χειρότερη και από τα σίριαλ του Νίκου Φώσκολου που ο νεοσυσταθείς ANT1 παρουσίαζε ως απαύγασµα της τηλεοπτικής τέχνης. Το µόνο θετικό που µπορώ να βρω είναι ότι έδωσε δουλειά, εν µέσω οικονοµικής κρίσης, σε δεκάδες ανθρώπους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο όσο καιρό προβαλλόταν δεν ήθελα να γράψω τόσο αυστηρά όσο έπρεπε (παρ’ ότι µερικές φορές δεν κρατήθηκα): για να µην κατηγορηθώ ότι χτυπάω µία παραγωγή που έδινε ψωµί σε πολλές οικογένειες. Τώρα όµως που τελείωσε ήρθε η στιγµή να εκφράσω τον αποτροπιασµό µου.

Οπως ήρθε η στιγµή για τους ηθοποιούς (κυρία ∆ανδουλάκη!) που υποστήριξαν τη σειρά µε την παρουσία τους να αναλογιστούν και το κακό που κάνει στην εικόνα τους η συµµετοχή τους σε τέτοια υποπροϊόντα, και το κακό που κάνουν εκείνοι όταν τα νοµιµοποιούν. Γιατί έχει ευθύνη το ευρύ κοινό µε τις επιλογές που κάνει, έχουν όµως ευθύνη µεγάλη και όσοι του σερβίρουν την άνοστη πατάτα για delicatessen, έστω για καλοµαγειρεµένο γιαχνί.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Media
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk