Ελπίζουν στους ξένους για να δουν άσπρη μέρα

Στις ξένες αγορές προσανατολίζουν τον στόχο τους οι επιχειρήσεις των ορεινών προορισµών της χώρας που δοκιµάζονται από τη δραµατική κάµψη της εσωτερικής τουριστικής αγοράς. Ο απόηχος της εορταστικής περιόδου είναι αρνητικός για τις περιοχές που βασίζονται στους Ελληνες, µε τις πληρότητες και κυρίως τους τζίρους των επιχειρήσεων να καταγράφουν πτώση εξαιτίας των µεγάλων µειώσεων στις τιµές, οι οποίες λειτούργησαν ως «εργαλείο» για την προσέλκυση πελατείας.

Στις ξένες αγορές προσανατολίζουν τον στόχο τους οι επιχειρήσεις των ορεινών προορισµών της χώρας που δοκιµάζονται από τη δραµατική κάµψη της εσωτερικής τουριστικής αγοράς. Ο απόηχος της εορταστικής περιόδου είναι αρνητικός για τις περιοχές που βασίζονται στους Ελληνες, µε τις πληρότητες και κυρίως τους τζίρους των επιχειρήσεων να καταγράφουν πτώση εξαιτίας των µεγάλων µειώσεων στις τιµές, οι οποίες λειτούργησαν ως «εργαλείο» για την προσέλκυση πελατείας.

Πήλιο: Το άνοιγµα της ρωσικής αγοράς επιχειρεί η συνεργασία της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας µε την Περιφέρεια Θεσσαλίας καθώς δροµολογήθηκαν συναντήσεις µε tour operators της Ρωσίας και το 2012 θα «τρέξουν» προγράµµατα για το Πήλιο και τα Μετέωρα. Οι επιχειρηµατίες αναζητούν διέξοδο στην εξωστρέφεια για να αντιµετωπίσουν την κάµψη της εσωτερικής κίνησης, µε αιχµή τις αγορές της Ρωσίας και του Ισραήλ. Απώλειες 20% κατέγραψε και ο τζίρος των επιχειρήσεων την εορταστική περίοδο, µια και «για να πετύχουµε αυτά τα ποσοστά το κάναµε µε τις τιµές» εξηγεί ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας κ. Κ. Λεβέντης , προσθέτοντας ότι η µέση τιµή για ένα δίκλινο στην περιοχή ήταν 50 ευρώ, ενώ πέρυσι έφθανε τα 80 ευρώ. Η κάλυψη στα ξενοδοχεία του Πηλίου και του Βόλου έφθασε το 60%, µειωµένη σε σχέση µε το ποσοστό 80% που είχε πέρυσι. Οι ηµέρες διαµονής των Ελλήνων περιορίστηκαν καθαρά στις αργίες, µε διάρκεια τρεισήµισι ηµέρες τα Χριστούγεννα, δύο την Πρωτοχρονιά και τρεις τα Θεοφάνια, όπως αναφέρει.

Αράχοβα: Οι εκπτώσεις που έφθασαν ως και 40% στην Αράχοβα, το χιόνι που έδωσε την ευκαιρία στο Χιονοδροµικό Κέντρο Παρνασσού να λειτουργήσει από τα Χριστούγεννα και η κοντινή σχετικά απόσταση από την Αθήνα, ενίσχυσαν την κίνηση στον προορισµό που βασίζεται αποκλειστικά στην ελληνική αγορά. Σύµφωνα µε τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Αράχοβας κ. Ι. Γεωργακό, οι πληρότητες ανήλθαν σε ποσοστό 90% τα Χριστούγεννα, 75% την Πρωτοχρονιά και 80% τα Θεοφάνια, ενώ περιορίστηκαν σε 60% τα ενδιάµεσα διαστήµατα.

Καβάλα: Αν και η κίνηση δεν ήταν ικανοποιητική την περίοδο των γιορτών εξαιτίας της απουσίας των Ελλήνων, αρκετοί ήταν οι επισκέπτες από Βαλκάνια και Τουρκία οι οποίοι προσεγγίζουν οδικώς την Καβάλα, επισηµαίνει ο γενικός γραµµατέας της Ενωσης Ξενοδόχων Καβάλας κ. Φ. Πούλος, εκτιµώντας ότι καλύπτουν ποσοστό 20% της συνολικής κίνησης στην πόλη.

Ιωάννινα – Ζαγοροχώρια: Πλήγµα από την απουσία των επαγγελµατιών και εµπορικών αντιπροσώπων, αλλά και την κάµψη της ελληνικής αγοράς, έχει δεχθεί η τουριστική αγορά των Ιωαννίνων, σηµειώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων κ. Κ. Βλάχος . Οι πληρότητες στα ξενοδοχεία ήταν µειωµένες σηµαντικά σε σχέση µε πέρυσι. Ο ανταγω νισµός των τιµών είναι µεγάλος, ιδιαίτερα από τα ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών, µε το δίκλινο να κοστίζει 60 ευρώ στα πέντε αστέρων και 40-50 ευρώ στα χαµηλότερων κατηγοριών. Ο ίδιος ωστόσο αναφέρει ότι επιχειρείται προσέγγιση της αγοράς του Ισραήλ, «αγορά που υπήρχε από παλιά», καθώς υπάρχει και συναγωγή στην πόλη. Το 2011 τουριστικοί πράκτορες επισκέφθηκαν την περιοχή, ενώ καταγράφονται αφίξεις από ισραηλινούς επισκέπτες, οι οποίοι παρουσιάζουν αυξηµένη διάρκεια παραµονής σε σχέση µε τον µέσο όρο, ως πέντε ηµέρες. Από την άλλη, µεµονωµένοι επισκέπτες από τη Γερµανία, τη Σουηδία και τις Κάτω Χώρες ακολουθούν το µοντέλο «fly and drive», δηλαδή έρχονται αεροπορικώς και στη συνέχεια νοικιάζουν αυτοκίνητο και περιηγούνται στην περιοχή.

Καρπενήσι: Με πτώση σε πληρότητα και σε τιµές περιγράφει την εορταστική περίοδο ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Καρπενησίου κ. Π. Μαντζούφας , εξηγώντας ότι οι πληρότητες τα Χριστούγεννα έφθασαν στο 80%, την Πρωτοχρονιά το 65%-70% και τα Θεοφάνια το 70%. Ο κ. Μαντζούφας τονίζει τις επιβαρύνσεις που δέχονται οι ξενοδόχοι της ενδοχώρας τόσο από το διαφορετικό καθεστώς ΦΠΑ σε σχέση µε τα νησιά του Αιγαίου όσο και λόγω του πετρελαίου κίνησης. Η περιοχή βασίζεται κατά 85% στην ελληνική αγορά, αλλά παρουσιάζει δείγµατα εξωστρέφειας προσελκύοντας επισκέπτες από το Ισραήλ, αλλά και Γερµανούς.

Καλάβρυτα: Ικανοποιητική ήταν η τουριστική κίνηση στα Καλάβρυτα χάρη στην προσέλευση και λειτουργία του Χιονοδροµικού Κέντρου, µε τις πληρότητες να φθάνουν στο 85% τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά και να ανεβαίνουν στο 100% τα Θεοφάνια. Η κίνηση ήταν πολύ καλή και τις ενδιάµεσες ηµέρες, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Καλαβρύτων κ. Κ. Δαφαλιάς, προσθέτοντας ωστόσο ότι η µείωση των τιµών άγγιξε το 20%-30%, µε την τιµή σε ένα δίκλινο δωµάτιο να κυµαίνεται στα 90 ευρώ, ενώ τις καθηµερινές να περιορίζεται στα 65 ευρώ. Αν και η κίνηση τον χειµώνα είναι αποκλειστικά από Ελληνες, γίνονται κινήσεις προσέγγισης αγορών όπως η Ρωσία, η Ιταλία και η Γαλλία για την περίοδο Απριλίου – Οκτωβρίου.

Μείωση 30% στην Αρκαδία

Προσπάθεια για άνοιγμα στις αγορές της Κύπρου και της Ρωσίας, αξιοποιώντας το έντονο θρησκευτικό στοιχείο της περιοχής, κάνουν οι τουριστικοί επιχειρηματίες της Αρκαδίας, μια και η εξάρτηση από την ελληνική αγορά «δεν μας βοηθά να αντεπεξέλθουμε» τονίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αρκαδίας κ. Κ. Μαρινάκος.

Στο πλαίσιο αυτό μέσα στον Φεβρουάριο θα επισκεφθούν την περιοχή τουριστικοί πράκτορες από τις χώρες αυτές, ενώ παράλληλα θα υπάρξει και αντίστοιχη πρόσκληση σε έλληνες τουριστικούς πράκτορες, σε μια προσπάθεια τόνωσης και της εσωτερικής κίνησης. Οι επιχειρήσεις καταγράφουν αρνητικό πρόσημο τόσο στις πληρότητες, όπου η μείωση ήταν 30% σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας σε ποσοστό το 60%-70%, όσο και στον τζίρο, ο οποίος παρουσίασε απώλειες 40%.

Τονωτική ένεση από Τούρκους και Βαλκάνιους
Οι ξένοι επισκέπτες κράτησαν την «καταβαραθρωμένη» τουριστική αγορά της Θεσσαλονίκης

«Τονωτική ένεση» στην ταξιδιωτική κίνηση αποτέλεσαν οι ξένοι επισκέπτες από την Τουρκία, τη Σερβία και τη Βουλγαρία την περίοδο της Πρωτοχρονιάς στη Θεσσαλονίκη, καθώς η ελληνική αγορά παρουσιάζει έντονη υστέρηση. Τα Χριστούγεννα «ήταν άσχηµα», σηµειώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Α. Θωµόπουλος, ενώ οι ηµέρες γύρω από την Πρωτοχρονιά σηµείωσαν µεγαλύτερη κίνηση γιατί «υπήρχαν ξένοι». Ο ίδιος χαρακτηρίζει «καταβαραθρωµένη» την αγορά της Θεσσαλονίκης, ενώ αναφέρει ως θετική συγκυρία για τα ξενοδοχεία αλλά και την αγορά της πόλης τη διαµονή περίπου 1.000 λίβυων στρατιωτών που είναι τραυµατίες (µε ορθοπαιδικά κυρίως τραύµατα) µε αφορµή την περίθαλψή τους από ιδιωτικά νοσοκοµεία. Παράλληλα συµπληρώνει ότι στα τέλη του µήνα αναµένεται να παρουσιαστεί η µελέτη για το branding της Θεσσαλονίκης από τον Οργανισµό Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης, όπου θα λανσαριστεί και ο νέος λογότυπος της πόλης.

«Η τουρκική αγορά έχει ανεβεί πάρα πολύ» τονίζει ο διευθύνων σύµβουλος της αλυσίδας Domotel κ. Κ. Αλεξόπουλος, ενώ συµπληρώνει και την ενίσχυση της κίνησης από το Ισραήλ, σηµειώνοντας ότι «έχει ξεπεράσει ακόµη και την κυπριακή αγορά». Οι συγκεκριµένες αγορές κατέγραψαν άνοδο σε όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ την περίοδο των γιορτών υπήρχαν και πολλοί µεµονωµένοι ταξιδιώτες από τα Βαλκάνια. Ωστόσο υπογραµµίζει ότι η µείωση από την ελληνική αγορά είναι «δραµατική» και οι τιµές «κατακρηµνίστηκαν», µε τα υψηλής κατηγορίας ξενοδοχεία να κάνουν προσφορές «χτυπώντας» τις τιµές των χαµηλότερων κατηγοριών. Από την άλλη, συµπληρώνει ότι και οι νέες αγορές είναι «φθηνότερες» από τις παραδοσιακές, ενώ επισηµαίνει την ανάγκη να «δουλευτεί» ο προορισµός έτσι ώστε να προσελκύσει ποιοτικούς επισκέπτες από την Κωνσταντινούπολη.

Σύµφωνα µε στοιχεία της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης ως το εννεάµηνο του 2011, οι διανυκτερεύσεις από το Ισραήλ αυξήθηκαν κατά 331,67% σε ετήσια βάση, από 12.002 το 2010 σε 51.809 το 2011. Αντίστοιχα η αύξηση από Τουρκία κυµάνθηκε σε ποσοστό 63,57%, από 15.546 σε 25.429, ενώ στα τέλη Νοεµβρίου υπογράφηκε µνηµόνιο συνεργασίας µεταξύ της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και της Turkish Airlines, σε συνέχεια της σύνδεσης της Θεσσαλονίκης µε την Κωνσταντινούπολη τέσσερις φορές την εβδοµάδα µε αεροσκάφη της τουρκικής αεροπορικής εταιρείας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk