Στα μέσα της επόμενης εβδομάδα θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης (ΕΔΧ), σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών κ. Μ. Βορίδη, ο οποίος είχε την Τετάρτη πολύωρη συνάντηση με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ).

Oπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, «το υπουργείο άκουσε με πάρα πολύ προσοχή αυτά τα οποία είχαν να πουν», χαρακτηρίζοντας τις θέσεις των αυτοκινητιστών ως «ρυθμίσεις τις οποίες πρέπει να κάνουμε, στην κατεύθυνση βεβαίως πάντοτε της απελευθερώσεως του συγκεκριμένου επαγγέλματος, αλλά με όρους και κριτήρια τα οποία κατ’ επανάληψη έχουμε θέσει. Δεν θα βραδύνει η κατάθεση του νομοσχεδίου. Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα το έχουμε τελειώσει» κατέληξε.
Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ κ. Θ. Λυμπερόπουλος τόνισε ότι «ο κλάδος δεν είναι αντίθετος να εξυγιανθεί, να λειτουργήσει όπως σε όλη την Ευρώπη με κριτήρια, που έχουν να κάνουν με το κυκλοφοριακό, το περιβαλλοντικό, το πληθυσμιακό και τη βιωσιμότητα ενός επαγγέλματος», τάχθηκε «υπέρ της λύσης που δίνει καλή εξυπηρέτηση στην κοινωνία» και κατέληξε ότι είναι αντίθετος σε μία ολική απελευθέρωση, όπως «αυτά που έγιναν και δεν μπορούν να τα μαζέψουν στο Λονδίνο, με μινι-καμπς, Πακιστανούς και δολοφόνους».

Επίθεση κατά Ραγκούση
Ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ επιτέθηκε και κατά του πρώην υπουργού Υποδομών κ. Ι. Ραγκούση, χρησιμοποιώντας βαρύτατους χαρακτηρισμούς.
«Δεν ξέρει κανένας, ούτε το κόμμα ούτε η κυβέρνηση, ότι είχε περάσει στο μνημόνιο απαράδεκτες θέσεις που η ίδια η τρόικα διέψευσε. Μόνος του επικαλέστηκε κάποιες αντιλήψεις που είχε. Ουσιαστικά τη διάλυση των ταξί» σημείωσε.
«Για μας η πρόταση νόμου που είχαν φτιάξει αυτοί που έχουν χρεοκοπήσει το οικονομικό σύστημα στη χώρα μας, οι νταβατζήδες της ελληνικής κοινωνίας. Σε αυτούς ήταν υποταγμένος και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη ευχάριστη θέση να μπορούμε να συζητάμε πρώτα από όλα με τον υπουργό» είπε ο κ. Λυμπερόπουλος.

Στο τραπέζι και η οικονομική βιωσιμότητα
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αυτοκινητιστές ζητούν από το υπουργείο Υποδομών να ενταχθεί στο «μπουκέτο» των περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών κριτηρίων και αυτό της οικονομικής βιωσιμότητας του κλάδου των ταξί.
Πρακτικά, αυτό συνεπάγεται ότι η έκδοση των αδειών θα γίνεται μονάχα εάν υπάρχουν μεταφορικές ανάγκες.
Επίσης, ζητούν να μην γίνει απελευθέρωση του κομίστρου και να διατηρηθεί η υφιστάμενη αγορανομική του ρύθμιση.
Ακόμη, αιτούνται να παραμείνει ελεύθερη η μεταβίβαση της άδειας ταξί στην πραγματική της αξία, σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς.
Οι αυτοκινητιστές επισημαίνουν ότι η Ελλάδα διαθέτει ένα από τα χαμηλότερα κόμιστρα ταξί, ενώ υπογραμμίζουν ότι κακώς εντάχθηκε το επάγγελμά τους στις πρόνοιες του Ν.3919/2011.
Ακόμη, θα συζητούσαν την μείωση των κομίστρων τους, εάν η πολιτεία παρείχε ισοδύναμες διευκολύνσεις, όπως για παράδειγμα η μείωση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο, ενώ τονίζουν ότι στα ΕΔΧ η ασφαλιστική αγορά λειτουργεί με εναρμονισμένες πρακτικές.
Η ΠΟΕΙΑΤΑ έχει αναθέσει στον αναπληρωτή Καθηγητή της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και αντιπρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, κ. Μ. Καρλαύτη τη σύνταξη ειδικής έκθεσης που θα παρουσιάζει τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στην απελευθέρωση των ταξί και τα σχετικά συμπεράσματα της διεθνούς εμπειρίας.
Κατά πληροφορίες, η έκθεση θα εστιάσει στην ανάγκη καλύτερης εκπαίδευσης, ρύθμισης της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας και ένταξης συγκοινωνιακών κριτηρίων στο άνοιγμα του κλάδου.

Τα φορτηγά ανοίγουν στις 29/2

Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών επισημαίνουν ότι το άνοιγμα των φορτηγών θα γίνει τελικώς στις 29 Φεβρουαρίου 2012, καθώς το υπουργείο Οικονομικών για πρακτικούς λόγους δεν επιθυμούσε να ψηφιστεί νόμος με αναδρομική ισχύ.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών, οι οποίοι βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή με το υπουργείο Υποδομών, θέτουν πλέον και άλλα ζητήματα όπως το ύψος της καταβαλλόμενης εγγύησης υπέρ του δημοσίου, η μείωση των ασφαλίστρων για την ασφάλιση του μεταφερόμενου φορτίου, η συνέχιση της ισχύος ειδικών φορολογικών κινήτρων για την ίδρυση νέων εταιρειών και η ένταξη των φορτηγών σε αναπτυξιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών καταγγέλλουν ότι μετά την απελευθέρωση του επαγγέλματος, συνάδελφοί τους από τρίτες χώρες έχουν αρχίσει να λυμαίνονται την ελληνική αγορά, καθώς επιχειρούν υπό νεφελώδεις συνθήκες, άνευ παραστατικών και δίχως κανέναν έλεγχο