Το τανγκό των… εισιτηρίων

Εντύπωση, παρά την οικονομική ύφεση της εποχής, προκαλούν τα εισιτήρια που κόβονται τον τελευταίο καιρό στις κινηματογραφικές αίθουσες. Είναι εμφανές ότι ο κινηματογράφος παραμένει μια οικονομικώς προσιτή ψυχαγωγία, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι όλες οι ταινίες δουλεύουν εξίσου καλά. Από τα παρακάτω παραδείγματα πάντως, γίνεται αντιληπτό ότι η ελληνική ταινία παραμένει με δυναμισμό στις επάλξεις διεκδικώντας μεγάλο μερίδιο από την πίτα των εισιτηρίων.

Εντύπωση, παρά την οικονομική ύφεση της εποχής, προκαλούν τα εισιτήρια που κόβονται τον τελευταίο καιρό στις κινηματογραφικές αίθουσες. Είναι εμφανές ότι ο κινηματογράφος παραμένει μια οικονομικώς προσιτή ψυχαγωγία, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι όλες οι ταινίες δουλεύουν εξίσου καλά. Από τα παρακάτω παραδείγματα πάντως, γίνεται αντιληπτό ότι η ελληνική ταινία παραμένει με δυναμισμό στις επάλξεις διεκδικώντας μεγάλο μερίδιο από την πίτα των εισιτηρίων.
Εισπρακτικά μιλώντας βέβαια, ο «Sherlock Holmes 2» και πάλι με την υπογραφή του Γκάι Ρίτσι – ο οποίος πριν από μερικά χρόνια ανανέωσε τον ήρωα «δίνοντάς» του την μορφή του ηθοποιού Ρόμπερτ Ντάουνι Τζόυνιορ – υπήρξε τελικά ο μεγάλος νικητής των ταινιών που άνοιξαν στις αίθουσες την περασμένη Πέμπτη 5 Ιανουαρίου. Μπορεί ο ανανεωμένος Σέρλοκ Χολμς να μην έχει και τόση σχέση με τον ήρωα που είχε πλάσει στις σελίδες του ο συγγραφέας Αρθουρ Κόναν Ντόιλ, πάντως τα περίπου 113.000 εισιτήρια που έκοψε ανά το πανελλήνιο μέσα σε μόλις τέσσερις μέρες δηλώνουν ότι ο κόσμος ευχαριστιέται την παιχνιδιάρικη διάθεση της ταινίας.
Εξίσου δυναμικό όμως ήταν και το ξεκίνημα της τελευταίας ταινίας του Στράτου Μαρκίδη «Λάρισα Εμπιστευτικόν», η οποία κόστισε πολύ λιγότερο απ’ ότι ο «Sherlock Homes» αλλά κινήθηκε στα ίδια πάνω – κάτω επίπεδα σε όλη τη χώρα. Σύμφωνα με την ODEON, εταιρεία παραγωγής αλλά και διανομής της ταινίας, η «Λάρισα» έφτασε τα 100.000 εισιτήρια την πρώτη κιόλας εβδομάδα προβολής της σε ένα κύκλωμα 76 περίπου αιθουσών ανά την Ελλάδα. Φαίνεται ότι η «συνταγή» του «I love Karditsa» που γύρισε πριν από δυο χρόνια ο ίδιος σκηνοθέτης, εξακολουθεί να λειτουργεί αποτελεσματικά στο κοινό παρά την αρνητική αντιμετώπιση της κριτικής απέναντί της.
Σε γενικές γραμμές όμως, το εμπορικό ελληνικό σινεμά δείχνει να πηγαίνει πάρα πολύ καλά. Αν και σαφώς μετριότερη από τη «Νήσο» (2009) του Χρήστου Δήμα, η «συνέχεια» της, «Νήσος 2» του Αντώνη Αγγελόπουλου έχει φτάσει τα 254.000 εισιτήρια όπως μας πληροφορεί η Village Films που έκανε την παραγωγή και των δυο ταινιών τις οποίες και διένειμε. Από την ίδια εταιρεία όμως παρήχθη και το «Τανγκό των Χριστουγέννων» του Νίκου Κουτελιδάκη που παρότι δεν είχε εντυπωσιακό άνοιγμα στηρίχθηκε από τη Village, άρεσε στο κοινό και μέσα σε μια περίοδο δυο περίπου μηνών έχει φτάσει τα 200.000 εισιτήρια!
Ακόμα όμως και οι αμιγώς ταινίες Τέχνης μπορούν να πάνε καλά για τα μέτρα τους αν προωθηθούν σωστά. Σε περιπτώσεις όπως το «The artist του Μισέλ Χαζαναβίσους, βοήθησε η καλή δημοσιότητα που δίνουν πάντα τα βραβεία. Το «Artist» βγήκε στην Ελλάδα την περίοδο της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων για τις Χρυσές Σφαίρες και το γεγονός ότι θα βρεθεί στα Οσκαρ έχει συμβάλει στην πολύ καλή εισπρακτική κίνησή του: 37.000 εισιτήρια, νούμερο τεράστιο για μια ασπρόμαυρη και βωβή ταινία.
Σε άλλες περιπτώσεις το όνομα του δημιουργού είναι αρκετό γιατί εξακολουθεί να έχει το κοινό του. Ετσι λοιπόν, η τελευταία ταινία του φινλανδού auteur Ακι Καουρισμάκι που κέρδισε ύμνους από την κριτική και ήδη ανήκει στις πρώτες μεγάλες καλλιτεχνικές επιτυχίες της χρονιάς. Αρκεί να πούμε ότι σε μόλις δυο αίθουσες της Αθήνας, το Αστυ και την Κηφισιά η ταινία ξεπέρασε τις 6.000 εισόδους σε ένα διάστημα τεσσάρων ημερών!

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk