Πρόταση για την απελυθέρωση ταξί και φορτηγών

Πρόταση για την απελυθέρωση ταξί και φορτηγών | tovima.gr

Τα προβλήματα που προκύπτουν με την διαδικασία ¨απελευθέρωσης¨ των ταξί (και των φορτηγών δ.χ.) θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν ή να μετριαστούν με την παρακάτω πρόταση… Τα Δεδομένα:

1. Η αναμφισβήτητη ανάγκη για δημόσια έσοδα και μείωση του χρέους…

2. Το ότι η άδειες των ταξί ( όπως και των φορτηγών Δ.Χ. ) σήμερα έχουν μια δεδομένη αξία και κόστος απόκτησης… Ξέρετε τι είναι τη μιά μέρα να πουλάς το οικόπεδο σου ή να δανείζεσαι για να αγοράσεις άδεια για μισό ταξί με 150 χιλ ευρώ, για να ζήσεις την οικογένεια σου, και την άλλη μέρα η αξία της να είναι 10 χιλ ευρώ…

3. Οι δήμοι δεν έχουν έσοδα … , το ίδιο και τα ασφαλιστικά ταμεία … Η πρόταση: (ως βάση συζήτησης και με κατάλληλες διορθώσεις από τους ειδήμονες…) Οι άδειες να δίνονται απο τις περιφέρειες σε συνεργασία με τους δήμους, με κριτήρια που θα βασίζονται σε στατιστικά στοιχεία η επεξεργασία των οποίων θα απαντά στο ερώτημα πόσα ταξί χρειάζονται σε συγκεκριμένη περιοχή και κυρίως αν υπάρχει επάρκεια… Και εξυπηρέτηση … (υπάρχουν αεροδρόμια, λιμάνια, τουρισμός κλπ) Τα στοιχεία θα τα συλλέγει ο δήμος και σε συνεργασία με την περιφέρεια θα τα επεξεργάζονται και θα αποφασίζουν για το αν και πόσες νέες άδειες θα πρέπει να δοθούν τον επόμενο χρόνο με διαφανείς διαδικασίες… Οι άδειες θα αγοράζονται, από τους ενδιαφερόμενους, από το κάθε Δήμο – Περιφέρεια και το κόστος θα είναι μειούμενο… κάθε χρόνο κατά σταθερό ποσό έτσι ώστε, σε βάθος 10 – 12ετίας να φτάσει σε κάποιο σταθερό τελικό ποσό… πχ: 10.000 ευρώ… και επειδή ίσως να υπάρχουν κάποιες απορίες παρακάτω παράδειγμα θα μπορούσε να βοηθήσει…

Υποθέτουμε ότι μία άδεια ταξί στην Αθήνα για να την αγοράσει κάποιος σήμερα κοστίζει 200 χιλιάδες ευρώ … (το πόσο πάει στη πιάτσα η αξία μια άδειας, θα μας το πούνε οι ίδιοι οι ταξιτζήδες, ώστε η τιμή να είναι κοντά στην πραγματική…) Έστω ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι χρειάζεται να δοθούν 50 άδειες για το 2012 Τότε για να αποκτήσει κάποιος άδεια, μέσα στο 2012, θα πρέπει να πληρώσει 200 χιλ. Ευρώ για να την αποκτήσει… Από αυτά τα 100 χιλ. ευρώ, θα πηγαίνουν για κοινωνική προστασία απόρων δημοτών στον αντίστοιχο δήμο… (τρόφιμα , στέγαση, περίθαλψη, παιδικοί σταθμοί… κλπ), έργα σταθμών ΤΑΧΙ… Και τα υπόλοιπα 100 χιλ.ευρώ θα προορίζονται για ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων ή των ταμείων συνταξιοδότησης (πρωτίστως του ΤΣΑ) που έχουν ελλείμματα και τα οποία θα συνεχίζουν να αυξάνονται …

Έτσι π.χ. : Το 2013 η άδεια θα κοστίζει 180 χιλ. ευρώ και η κατανομή θα είναι η αντίστοιχη… Το 2014 η άδεια θα κοστίζει 160 χιλ. ευρώ κ.ο.κ. Και όταν η άφεια θα φτάσει σε 10 – 11 χρόνια ( το… 2023) περίπου σε ένα ποσό π.χ. θέλετε 20 χιλ., θέλετε 10 χιλ. ευρώ… να παραμένει πλέον σταθερή… Μ´ αυτόν τον τρόπο οι ιδιοκτησίες δεν θα χάσουν την αξία τους από την μιά μέρα στην άλλη, τα χρήματα θα αξιοποιούνται για αυτούς που έχουν ανάγκη …οι οποίοι δυστυχώς θα αυξάνονται συνεχώς… ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΑΦΟΥ…

Το επάγγελμα απελευθερώνεται και… ρυθμιστής θα είναι ο δήμος και η περιφέρεια (τοπική αυτοδιοίκηση ) ο δήμος και περιφέρεια γνωρίζει τις πραγματικές ανάγκες… Χρήματα θα ενισχύουν τα ελλειμματικά ταμεία και την πρόνοια… Η αξία μιας άδειας ΤΑΧΙ πλέον θα αποσβένειται σταδιακά… Το κράτος με την ευρεία έννοια και το κοινωνικό σύνολο ωφελείται… Και το κυριότερο αποφεύγουμε τις αναταράξεις… Καλό θα ήταν και ένα ποσό να δίνεται για την επιμόρφωση των οδηγών και κατασκευή και συντήρηση των σταθμών ΤΑΧΙ.

Το ίδιο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στα φορτηγά με ορισμένες προσαρμογές όπως η αξία να αποτελεί συνάρτηση του τοννάζ , του είδους που θα μεταφέρει, της αξίας του αυτοκινήτου ( άλλο το κόστος ενός βυτιοφόρου και άλλο ενός απλού φορτηγού) κλπ με τα ευεργετήματα και τα πλεονέκτηματα για όλους… και κυρίως να αποφύγουμε τις απεργίες και την περαιτέρω καταστροφή της οικονομίας… ( βλέπε εξαγωγές )

nefrologist.blogspot.com

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk