Υπερηφάνεια, προκατάληψη και φόνος

Αν κάποια συγγραφέας ανήγαγε σε λογοτεχνία υψηλής ποιότητας τη ρομαντική ιστορία που τελειώνει με έναν ευτυχισμένο γάμο (το love story με το happy end) αυτή ήταν αναμφίβολα η Αγγλίδα Τζέιν Όστεν (1775-1817). Το ίδιο συμβαίνει φυσικά με την Ελίζαμπεθ Μπένετ και τον Φιτζουίλιαμ Ντάρσι στο τέλος του κλασικού μυθιστορήματος της τελευταίας «Υπερηφάνεια και προκατάληψη». Οι δυο ήρωες αποφασίζουν να εγκαταλείψουν το Λόνγκμπουρν για να ξεφύγουν από την πιεστική παρουσία της Κυρίας Μπένετ, μητέρα και πεθερά αντίστοιχα των νεόνυμφων


Αν κάποια συγγραφέας ανήγαγε σε λογοτεχνία υψηλής ποιότητας τη ρομαντική ιστορία που τελειώνει με έναν ευτυχισμένο γάμο (το love story με το happy end) αυτή ήταν αναμφίβολα η Αγγλίδα Τζέιν Όστεν (1775-1817). Το ίδιο συμβαίνει φυσικά με την Ελίζαμπεθ Μπένετ και τον Φιτζουίλιαμ Ντάρσι στο τέλος του κλασικού μυθιστορήματος της τελευταίας «Υπερηφάνεια και προκατάληψη». Οι δυο ήρωες αποφασίζουν να εγκαταλείψουν το Λόνγκμπουρν για να ξεφύγουν από την πιεστική παρουσία της Κυρίας Μπένετ, μητέρα και πεθερά αντίστοιχα των νεόνυμφων.

Η Ελίζαμπεθ «ανυπομονούσε να έρθει η ώρα που θα εγκατέλειπαν ένα περιβάλλον τόσο λίγο ευχάριστο και για τους δύο τους, και θα πήγαιναν να ζήσουν σε όλη την άνεση και την κομψότητα του οικογενειακού τους κύκλου στο Πέμπερλι» γράφει η Τζέιν Όστεν κλείνοντας το προτελευταίο κεφάλαιο του πολυδιαβασμένου μυθιστορήματος (σελ. 488, μτφρ. Δημήτρης Γ. Κίκιζας, Σμίλη, 1996). Το φανταστικό Πέμπερλι (ιδιοκτησία του γαμπρού) είναι ένα μεγάλο αγρόκτημα που βρίσκεται στο Ντέρμπισαϊρ της κεντρικής Αγγλίας. Εκεί, σ’ αυτό το ειδυλλιακό σκηνικό, το αντρόγυνο θα περνούσε τον έγγαμο βίο του.

Τι έγινε όμως στη συνέχεια; Μεταξύ αυτών που αναρωτήθηκαν τι απέγιναν αυτοί οι εμβληματικοί χαρακτήρες ήταν και μια μεγάλη κυρία της σύγχρονης αστυνομικής λογοτεχνίας, η Αγγλίδα Π. Ντ. (Φίλις Ντόροθι) Τζέιμς, πιστή αναγνώστρια της Όστεν απ’ τα παιδικά της χρόνια. Η 91χρονη και παραγωγική μέχρι σήμερα συγγραφέας απαντά ανέλπιστα σ’ αυτά τα ερωτήματα με το νέο της μυθιστόρημα «Death Comes to Pemberley» (Ο θάνατος έρχεται στο Πέμπερλι) που κυκλοφόρησε στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου απ’ τον εκδοτικό οίκο «Faber and Faber».

Η δημιουργός του επιθεωρητή Άνταμ Νταλγκλίς έγραψε τη δική της συνέχεια (sequel) του κλασικού μυθιστορήματος της Τζέιν Όστεν αναπλάθοντας με επιδεξιότητα και ταυτόχρονα δοκιμάζοντας τον κόσμο της με κάτι που γνωρίζει καλά: μια δολοφονία. «Πρέπει να της ζητήσω συγγνώμη που ενέπλεξα την αγαπημένη της Ελίζαμπεθ στην έρευνα μιας δολοφονίας αλλά η μείξη αυτών των δυο πραγμάτων που με ενθουσιάζουν – τα μυθιστορήματα της Τζέιν Όστεν και το να γράφω αστυνομικές ιστορίεςμου πρόσφερε μεγάλη ευχαρίστηση την οποία ελπίζω να μοιραστώ με τους αναγνώστες μου» είπε η Π.Ντ. Τζέιμς.

Η δική της ιστορία τοποθετείται στα 1803, έξι χρόνια αφότου η Τζέιν Όστεν τέλειωσε το «Υπερηφάνεια και Προκατάληψη» (που δεν εκδόθηκε πριν το 1813). Ο ανέφελος γάμος του Ντάρσι και της Ελίζαμπεθ βρίσκεται (επίσης) στον έκτο του χρόνο. Έχουν κάνει δυο γιους και περιμένουν το τρίτο τους παιδί. Η σχετική γαλήνη τους διακόπτεται απότομα ένα βροχερό απόγευμα όταν καταφθάνει μια μυστηριώδης άμαξα με έναν απρόσκλητο επισκέπτη. Σ’ αυτήν επιβαίνει η Λίντια, η νεότερη αδελφή της Ελίζαμπεθ, που τους αποκαλύπτει κραυγάζοντας ότι ο σύζυγός της, ο περίεργος Τζορτζ Ουίκαμ είναι νεκρός.

Επικρατεί αναστάτωση. Στην πορεία συγκροτείται μια έκτατη τοπική ομάδα που αποφασίζει να διαλευκάνει την υπόθεση (τότε βέβαια δεν υπήρχε αστυνομία) και εντοπίζει τον Ουίκαμ, μεθυσμένο, με αίματα να βάφουν τα ρούχα του, δίπλα στο σώμα του καλύτερου του φίλου να ψελλίζει κάτι σαν ομολογία. Είναι όμως στ’ αλήθεια ο Ουίκαμ δολοφόνος; Ακόμα και ο Ντάρσι που δεν τον χωνεύει καθόλου δυσκολεύεται να το πιστέψει…

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk