Μέσα σε μια μόλις γενιά, οι σολομοί που γεννιούνται σε εκκολαπτήρια ιχθύων εμφανίζουν σοβαρές γονιδιακές μεταλλάξεις οι οποίες δυσκολεύουν την αναπαραγωγή τους με άγριους σολομούς που συναντούν στη φύση, εκτιμούν αμερικανοί επιστήμονες.

Σύμφωνα με τους ειδικούς του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Όρεγκον, η συγκεκριμένη διαπίστωση αποδεικνύει ότι «μια γονιδιακή αλλαγή δεν απαιτεί πάντα χιλιάδες χρόνια για να συντελεστεί».

Σολομοί στο… κόκκινο

Όπως αναφέρουν οι αμερικανοί ερευνητές με σχετική τους δημοσίευση στην επιθεώρηση «Proceedings of the National Academy of Sciences» (PNAS), οι επιπτώσεις των ιχθυοκαλλιεργειών στους σολομούς είναι πολύ σοβαρές. Μέσα σε μια μόλις γενιά οι γονιδιακές μεταλλάξεις των ψαριών είναι τέτοιες που τους επιτρέπουν να επιβιώνουν μόνο σε περιβάλλον αιχμαλωσίας.

«Εδώ και καιρό γνωρίζαμε ότι τα ψάρια που γεννιούνται σε εκκολαπτήρια ιχθύων έχουν λιγότερες πιθανότητες επιβίωσης και αναπαραγωγής στη φύση» εξηγεί ο καθηγητής ζωολογίας Μάικλ Μπλούιν.

«Ωστόσο, μέχρι σήμερα, δεν γνωρίζαμε το γιατί συνέβαινε αυτό. Αυτό που δείχνει η συγκεκριμένη μελέτη είναι ότι οι ισχυρές εξελικτικές πιέσεις τις οποίες υφίστανται οι σολομοί στα εκκολαπτήρια, τους στοιχίζουν τελικά την αναπαραγωγική επιτυχία στη φύση» υπογραμμίζει ο ίδιος.

Τα ευρήματα των ειδικών βασίστηκαν σε γονιδιακές αναλύσεις 20ετίας που πραγματοποιήθηκαν σε ένα είδος σολομού που ζει στον ποταμό Χουντ στο Όρεγκον.

«Μένει να δούμε κατά πόσο τα αποτελέσματα αυτά μπορούν να γενικευθούν και να ισχύουν για όλα τα είδη σολομού» καταλήγει ο καθηγητής Μπλούιν.