Οι μετακινήσεις με αυτοκίνητα ήταν από τους πρώτους τομείς όπου η κρίση έδειξε τα δόντια της. Όσοι δεν μπορούν να μειώσουν τις μετακινήσεις τους, λόγω δουλειάς ή άλλων υποχρεώσεων, αναζητούν φθηνότερες λύσεις μετακίνησης, ώστε να μειώσουν τουλάχιστον το κόστος της βενζίνης.

Μια από αυτές είναι και η υγραεριοκίνηση. Με τη μετατροπή ενός αυτοκινήτου για την παράλληλη χρήση υγραερίου (η δυνατότητα κίνησης με βενζίνη παραμένει), το κόστος των καυσίμων πέφτει σχεδόν στο μισό, αφού το υγραέριο κοστίζει μόλις 80 λεπτά ανά λίτρο, δίνοντας παρόμοιες επιδόσεις και κατανάλωση σε σύγκριση με τη βενζίνη. Όσο πιο πολλά χιλιόμετρα κάνει ένας οδηγός, τόσο πιο συμφέρουσα είναι η μετατροπή, καθώς η απόσβεση του αρχικού κόστους γίνεται ήδη από τον πρώτο χρόνο για τους οδηγούς που καλύπτουν πάνω από 1500 χιλιόμετρα το μήνα.
Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, έγινε στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου η δεύτερη Έκθεση Υγραεριοκίνησης, όπου επαγγελματίες και ιδιώτες ενημερώθηκαν για τα διάφορα συστήματα και πακέτα μετατροπής της αγοράς. Σε γενικές γραμμές η προσέλευση ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των διοργανωτών: «Από τους 4.500 επισκέπτες της έκθεσης, περίπου το 30% ήταν επαγγελματίες τεχνικοί που ήρθαν να ενημερωθούν και να αναζητήσουν συνεργασίες στο χώρο της υγραεριοκίνησης, ενώ το υπόλοιπο 70% ήταν ιδιώτες που ήλθαν να επιλέξουν την καλύτερη λύση για τη μετατροπή του αυτοκινήτου τους», λέει ο κ. Θανάσης Αγγέλου, διοργανωτής της έκθεσης.

«Είναι τέτοια η κατάσταση της αγοράς σήμερα, που κανένας δεν ψάχνει για καινούργιο αυτοκίνητο, όλοι ψάχνουν να μετατρέψουν το παλαιό τους ώστε να μειώσουν τα έξοδα της βενζίνης».

Το κόστος της εγκατάστασης της υγραεριοκίνησης ξεκινά από 800 ευρώ και μπορεί να ακόμα να ξεπεράσει τις 2.000 ευρώ, με μία μέση (και σίγουρη) λύση να υπολογίζεται στα 1.400-1.500 ευρώ. Στον χώρο της υγραεριοκίνησης δραστηριοποιούνται αρκετές μικρές εταιρείες με εξειδίκευση στο αντικείμενο, πρόσφατα όμως άρχισαν να μπαίνουν στο παιχνίδι ακόμα και οι μεγάλες αντιπροσωπείες.

Ολοι πάντως επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι η υγραεριοκίνηση αποτελεί για πολλούς ένα επιπλέον κίνητρο να μην πετάξουν το παλιό τους αυτοκίνητο. «Ενώ εμείς πιστεύαμε ότι θα έχουμε μεγαλύτερη ζήτηση σε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, όσο ακριβαίνει η βενζίνη», επισημαίνει ο κ. Ανδρέας Καρδάσης, Προϊστάμενος Τεχνικής Υποστήριξης της εταιρείας Kosmocar (Audi, Volkswagen), «όμως μας έκανε εντύπωση ότι είχαμε πιο πολλούς ενδιαφερόμενους με μικρά και παλιά αυτοκίνητα – για παράδειγμα, πριν από λίγο ένας κύριος μας ρωτούσε για τοποθέτηση συστήματος υγραεριοκίνησης σε ένα Golf του 1990».