Τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων σε άτομα που έχουν γενετική προδιάθεση περιορίζει η κατανάλωση ωμών φρούτων και λαχανικών, σύμφωνα με νέα καναδική μελέτη.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Μακ Μάστερ εξέτασαν τις περιπτώσεις σχεδόν 27.000 ατόμων σε διάφορα σημεία του πλανήτη – συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, της Κίνας και της Λατινικής Αμερικής.

Υγιεινή διατροφή για γερή καρδιά

Διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση πέντε ή περισσότερων μερίδων ωμών φρούτων και λαχανικών την ημέρα ήταν ικανή να εξουδετερώσει τις «ένοχες» μεταλλάξεις ενός γονιδίου (9p21) στο χρωμόσωμα 9. Οι μεταλλάξεις αυτές πιστεύεται ότι εμφανίζονται στο 20% των κατοίκων του πλανήτη που έχουν καυκάσια καταγωγή.

Η υγιεινή διατροφή φάνηκε να φρενάρει την επικίνδυνη δράση των συγκεκριμένων μεταλλάξεων. Συγκεκριμένα, οι επιστήμονες είδαν ότι όσοι έφεραν τις μεταλλάξεις υψηλού κινδύνου αλλά παρόλα αυτά ακολουθούσαν ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε ωμά φρούτα, λαχανικά και φρούτα του δάσους αντιμετώπιζαν τελικά τον ίδιο κίνδυνο καρδιακού επεισοδίου με εκείνους που έφεραν τη μετάλλαξη χαμηλού κινδύνου του ίδιου γονιδίου.

«Τα αποτελέσματά μας υποστηρίζουν τις οδηγίες των φορέων δημόσιας υγείας που συνιστούν ότι η κατανάλωση πέντε ή περισσότερων μερίδων φρούτων και λαχανικών αποτελεί τρόπο για την ενίσχυση της καλής υγείας» αναφέρει η καθηγήτρια Σόνια Ανάντ.

Στη μελέτη έλαβαν μέρος και ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Μακ Γκίλ. Οι ερευνητές θεωρούν ότι χρειάζεται περαιτέρω έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί ο τρόπος με τον οποίο η διατροφή μπορεί να επιδρά στα γονίδια.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «PLoS Medicine».