Μια ακόμη ευεργετική επίδραση της χημικής ουσίας ρεσβερατρόλης που υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες στο κόκκινο κρασί ανακάλυψαν ερευνητές στην Ιταλία. Όπως διαπίστωσαν, η ρεσβερατρόλη η οποία περιέχεται εκτός από τα σταφύλια, στα σμέουρα, στα μύρτιλα αλλά και στα φιστίκια μπορεί να εμποδίζει την εξέλιξη του καρκίνου του μαστού μπλοκάροντας ορμόνες που συνδέονται με την ασθένεια.

Η ανακάλυψη

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλαβρίας ανακάλυψαν μετά από πειράματα στο εργαστήριο ότι η προσθήκη ρεσβερατρόλης σε καρκινικά κύτταρα του μαστού οδηγούσε σε σημαντική μείωση του αριθμού τους. Αντιθέτως καρκινικά κύτταρα στα οποία δεν είχε προστεθεί η ουσία συνέχισαν να αναπτύσσονται κανονικά.

Περαιτέρω πειράματα αποκάλυψαν ότι η ευεργετική δράση της ρεσβερατρόλης συνδεόταν με δραστική μείωση των επιπέδων υποδοχέων οιστρογόνων. Το γεγονός αυτό είναι σημαντικό με δεδομένο ότι εκατοντάδες μελέτες έχουν πλέον δείξει πέρα από κάθε αμφιβολία ότι τα υψηλά επίπεδα οιστρογόνων σχετίζονται με αύξηση του κινδύνου για ορμονοεξαρτώμενους καρκίνους του μαστού.

Δεν είναι πανάκεια

«Η ρεσβερατρόλη μπορεί να αποτελέσει ένα φαρμακολογικό εργαλείο για την αντιμετώπιση καρκίνων του μαστού που είναι ανθεκτικοί στην ορμονοθεραπεία»
ανέφερε ο καθηγητής Σεμπαστιάνο Άντο, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

«Τα ευρήματα είναι συναρπαστικά αλλά σε καμία περίπτωση δεν σημαίνουν ότι θα πρέπει οι ασθενείς να σπεύσουν να ξεκινήσουν να πίνουν κόκκινο κρασί ή να λαμβάνουν συμπληρώματα ρεσβερατρόλης ως θεραπεία για τον καρκίνο του μαστού» επεσήμανε από την πλευρά του ο καθηγητής Τζέραλντ Βάισμαν, επικεφαλής του επιστημονικού περιοδικού The FΑSEB Journal στο οποίο δημοσιεύεται η έρευνα.