Σήμερα Τετάρτη 5 Οκτωβρίου, πέφτει η αυλαία για την εβδομάδα μόδας του Παρισιού με τα σόου των οίκων Louis Vuitton, Miu Miu και Elie Saab.

Ο Μαρκ Τζέικομπς δημιούργησε ένα ονειρικό σκηνικό για να παρουσιάσει την συλλογή του για τον οίκο Louis Vuitton. Ένα μεγάλο καρουζέλ με λευκά άλογα στο κέντρο της στρογγυλής πασαρέλας αναδείκνυε με τον καλύτερο τρόπο τις σύγχρονες πριγκίπισσες του διάσημου γαλλικού οίκου.

Με κυρίαρχα χρώματα το λευκό, το κίτρινο και το μπεζ σε πολυτελή υλικά όπως μετάξι, σατέν, δαντέλα και φτερά η συλλογή του διάσημου γαλλικού οίκου περιλαμβάνει κομψά ταγέρ, φορέματα, πουκάμισα με στρογγυλούς γιακάδες, φούστες και πανωφόρια που συνδυάζουν την γοητεία του παρελθόντος με την σύγχρονη αισθητική.

Εντυπωσιακή ήταν η παρουσία της Κέιτ Μος στην πασαρέλα, ενώ μεταξύ των σταρ που παρακολούθησαν το σόου ήταν οι ηθοποιοί Ούμα Θέρμαν και Άμπι Κόρνις.

Την Τρίτη 4 Οκτωβρίου, ο Καρλ Λάγκερφελντ και η Chanel είχαν την τιμητική τους στις γαλλικές πασαρέλες, ενώ τις δημιουργίες τους έδειξαν επίσης οι οίκοι Valentino και Alexander McQueen.

Σε ένα λευκό σκηνικό που θύμιζε τα βάθη των ωκεανών και υπό τους ήχους της φωνής της Φλοράνς Γουέλς -η οποία τραγούδησε ζωντανά στο σόου- περπάτησαν τα μοντέλα του οίκου Chanel.

Εκτός από τα κλασικά ταγέρ από τουίντ -χαρακτηριστικά του οίκου-, γυαλιστερά σακάκια, καυτά σορτς, φούστες από σιφόν και εντυπωσιακά μπικίνι συνθέτουν την συλλογή του Καρλ Λάγκερφελντ η οποία ήταν εμπνευσμένη από το υδάτινο στοιχείο και τα βάθη της θάλασσας.

Την ίδια ώρα στο σόου του οίκου Valentino η δαντέλα και η διαφάνεια απογειώθηκαν στις δημιουργίες των Ιταλών σχεδιαστών Μαρία Γκρατσία και Πιερ Πάολο Πικιόλι που έχουν την καλλιτεχνική διεύθυνση του διάσημου γαλλικού οίκου.

Οι εφαρμοστές γραμμές και τα θηλυκά βολάν παντρεύτηκαν με τις δυναμικές φόρμες, ενώ το σατέν, το μετάξι και η δαντέλα συνδυάστηκαν μοναδικά δίνοντας ένα αποτέλεσμα κλασικό, κομψό και ταυτόχρονα πολύ μοντέρνο στις δημιουργίες Alexander McQueen.

Ακόμη και οι πιο ανοιχτόχρωμες δημιουργίες της Σάρα Μπάρτον είχαν σκοτεινές πινελιές. Η άγρια ομορφιά την οποία λάτρευε ο αείμνηστος Αλεξάντερ Μακουίν ήταν παρούσα και σε αυτό το σόου του ομώνυμου οίκου.

Την Δευτέρα 3 Οκτωβρίου, πρωταγωνίστησαν οι επιδείξεις μόδας της Stella McCartney, της Chloe και του Yves Saint Laurent.

Υπό τα βλέμματα του πατέρα της Σερ Πολ ΜακΚάρτνεϊ και της νέας του συντρόφου Νάνσι Σεβέλ, αλλά και της ηθοποιού Σάλμα Χάγιεκ και του συζύγου της Φρανσουά Ανρί Πινό, η Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ (Stella McCartney) παρουσίασε την συλλογή της. Μια συλλογή με πολυτελή υφάσματα, κομψή, θηλυκή αλλά και ιδιαίτερα ευκολοφόρετη.

Επηρεασμένη από τον σχεδιασμό των στολών των αθλητών της Αγγλίας για τους Ολυμπιακούς αγώνες του Λονδίνου η κολεξιόν της Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ είχε αρκετές σπορτίφ αναφορές.

Η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Chloe, Γουέι Κέρελ ακολούθησε την ασφαλή οδό και κινήθηκε στο πνεύμα του οίκου που ισορροπεί τέλεια ανάμεσα στο θηλυκό και ανδρόγυνο λουκ.

Χαμηλόμεσες φούστες και παντελόνια, διάφανα φορέματα από σιφόν, πουκάμισα χωρίς γιακάδες, έντονες πτυχώσεις και πλισέ ήταν οι πρωταγωνιστές της ιδιαίτερα stylish συλλογής του οίκου.

Ταγέρ με φούστα, σακάκια σε ίσια γραμμή, βαθιά ντεκολτέ σε φορέματα, πουκάμισα και τοπ, μάξι φούστες και μπροκάρ λεπτομέρειες συνέθεσαν την συλλογή του Στέφανο Πιλάτι για τον οίκο Yves Saint Laurent, ο οποίος παρά την έντονη φημολογία περί απομάκρυνσής του από τον οίκο και αντικατάστασής του από τον Ραφ Σίμονς, παρουσίασε μια υπέροχη δουλειά.

Την Κυριακή 2 Οκτωβρίου, την παράσταση της γαλλικής εβδομάδας μόδας έκλεψαν τα σόου των οίκων Celine,
Hermes, John Galliano και Givenchy, ενώ το ντεμπούτο της έκανε και η συλλογή του Αμερικανού τραγουδιστή Κάνιε Γουέστ, η οποία δεν έτυχε και της καλύτερης αποδοχής από τους κριτικούς της μόδας.

Ο νέος σχεδιαστής του οίκου Hermes, Κριστόφ Λεμέρ έκανε την δική του διαφορετική πρόταση. Ένας συνδυασμός αρχαιοελληνικού στιλ με έντονες αναφορές από τα 80s, χωρίς φυσικά να λείπουν και οι φουτουριστικές πινελιές σε ζεστά γήινα χρώματα έφεραν κάτι καινούριο στον διάσημο γαλλικό οίκο.

Μαζί με την συλλογή του οίκου DIor, ο Μπιλ Γκαϊτέν είχε να επιμεληθεί και την συλλογή John Galliano. Με την διαφάνεια να πρωταγωνιστεί και έντονες τις επιρροές του απολυμένου μέντορά του, δημιούργησε μια κολεξιόν, κομψή, αισθησιακή και σέξι πολύ κοντά στην στιλιστική αντίληψη του Γκαλιάνο.

Σακάκια, βολάν, εφαρμοστές γραμμές και ιριδίζοντα υφάσματα ήταν οι πρωταγωνιστές στο σόου του Givenchy, ενώ την παράσταση έκλεψε η Βραζιλιάνα καλλονή Ζιζέλ που έκλεισε το σόου φορώντας ένα εντυπωσιακό σύνολο με σορτς, πουκάμισο και σακάκι σε μπρονζέ αποχρώσεις.

Όσο για το ντεμπούτο του Κάνιε Γουέστ στις πασαρέλες, τα σέξι μίνι φορέματα και τα εφαρμοστά παντελόνια που πρωταγωνίστησαν στην συλλογή του που είχε έντονο το προσωπικό του στιλ δεν ενθουσίασαν το κοινό. Όπως αναφέρει σχετικό άρθρο στην International Herald Tribune «ο Κάνιε Γουέστ δεν έπεισε το κοινό ότι πρέπει να εγκαταλείψει την κανονική του δουλειά», ενώ ηΛίζα Αρμστρονγκ γράφει στην Daily Telegraph ότι «το ντεμπούτο του Κάνιε Γουέστ στη μόδα μπορούσε να συγκριθεί μόνο με μαγνητική τομογραφία διάρκειας μισής ώρας, απλώς είχε λιγότερη πλάκα… Ηταν σαν να προσπαθούσε ο Καρλ Λάγκερφελντ να κάνει καριέρα στο χιπ χοπ».

Το Σάββατο 1 Οκτωβρίου, τις δημιουργικές τους προτάσεις για το επόμενο καλοκαίρι παρουσίασαν μεταξύ άλλων οι Viktor & Rolf, Cacharel, Sonia Rykiel και Jean Paul Gaultier.

Τα μοντέλα του σχεδιαστικού διδύμου από το Άμστερνταμ Viktor & Rolf έκαναν την είσοδο του στην πασαρέλα μέσα από τις φούξια κουρτίνες που δημιουργούσε το φόρεμα μιας υπερμεγέθης κούκλας. Η συλλογή που ήταν κυρίως στις αποχρώσεις του ροζ και του κόκκινου θύμιζε ρούχα για κούκλες, σαν αυτά που ονειρεύεται κάθε μικρό κορίτσι να φορέσει όταν μεγαλώσει.

Όσο για την θυγατέρα της Σόνια Ρίκελ (Sonia Rykiel), Νάταλι, μαζί με την καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Έιπριλ Κράιτον -η οποία υπήρξε χρόνια το δεξί χέρι της Σόνια Ρίκελ-, παρουσίασαν μια συλλογή στα χρώματα και την αισθητική του καλοκαιριού: πολύχρωμη, αέρινη και δροσερή.

Με τα μοντέλα να κρατούν ταμπελάκια με τον αριθμό του λουκ που παρουσίαζαν, την απουσία της μουσικής και αντ’ αυτής την περιγραφή των ρούχων σε αγγλικά και γαλλικά το σκηνικό της παρουσίασης του οίκου Jean Paul Gaultier θύμιζε επίδειξη μόδας της δεκαετίας του 50. Όσο για την ίδια την συλλογή είχε την σφραγίδα του Γκοτιέ: καμπαρντίνες, μαρινιέρες, ασυμμετρίες σε πουκάμισα και σακάκια και διάθεση mix&match.

Την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου, τα φώτα ήταν στραμμένα στο σόου του Christian Dior, ενώ στις πασαρέλες παρουσιάστηκαν και οι δημιουργίες άλλων σημαντικών οίκων και σχεδιαστών μεταξύ των οποίων οι Roland Mouret, Lanvin και Vivienne Westwood.

Ο Μπιλ Γκαϊτέν, επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος του οίκου Christian Dior παρουσίασε μια συλλογή σεμνή και σοφιστικέ. Αν και απουσίαζε η φαντασία, η τρέλα και η ανατρεπτική διάθεση του προκατόχου του Τζον Γκαλιάνο, ωστόσο κέρδισε τους κριτικούς μόδας και το κοινό γενικότερα.

Θηλυκές φόρμες αλλά σκοτεινά χρώματα, έντονα κοψίματα αλλά αέρινα υφάσματα, αισθησιασμός και μυστήριο: οι έντονες αντιθέσεις πρωταγωνίστησαν σε μια ακόμη εντυπωσιακή συλλογή του Αλμπέρ Ελμπάζ για τον οίκο Lanvin.

Την ίδια ώρα η ιέρεια της πανκ Βίβιεν Γουέστγουντ (Vivienne Westwood) δημιούργησε μια κολεξιόν με εμφανέστατη την οικολογική της συνείδηση. Με αναφορές στο παρελθόν και με το βλέμμα στο μέλλον τα ανατρεπτικά σχέδιά της από λαμέ, σατέν, παγιέτες, δαντέλα και δίχτυα, η ιδέα της ανακύκλωσης απέκτησε την υψηλή αισθητική της σχεδιάστριας.

Την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου την παράσταση στην εβδομάδα μόδας στο Παρίσι έκλεψαν τα σόου των οίκων Balenciaga, Ann Dmeulemeester, Balmain, Barbara Bui, Rick Owens και Nina Ricci.

Αν και το σόου του οίκου Balenciaga ξεκίνησε με ένα μικρό ατύχημα καθώς πέντε τουλάχιστον πάγκοι κατέρρευσαν μόλις κάθισε το κοινό, με αποτέλεσμα οι καλεσμένοι να παρακολουθήσουν όρθιοι την επίδειξη, όλοι μιλούσαν για μια εντυπωσιακή συλλογή. Και ενώ οι περισσότεροι οίκοι δανείστηκαν στοιχεία περασμένων δεκαετιών, αυτό που έκανε μοναδικές τις δημιουργίες του Νίκολας Γκεσκέρ ήταν ότι προσάρμοσε την υψηλή ραπτική σε μια ready-to-wear συλλογή.

Μαύρο, άσπρο, σομόν και διαφάνειες ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της συλλογής Ann Dmeulemeester που είχε ταυτόχρονα στοιχεία androgyne αλλά και απόλυτα θηλυκά.

Όσο για την συλλογή του οίκου Balmain, ο κόσμος της μόδας περίμενε με αγωνία τις δημιουργίες του νέου σχεδιαστή που ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου μετά την ξαφνική αποχώρηση του Κριστόφ Ντεκαρνιν τον περασμένο Φεβρουάριο.

Ο λόγος για τον μόλις 25 ετών Ολιβιέ Ρέστιν, ο οποίος μπορεί να κινήθηκε στην γραμμή που είχε χαράξει ο προκάτοχός του, αλλά εισήγαγε τα δικά του στοιχεία. Οι αναφορές από τα παραδοσιακά κοστούμια των ταυρομάχων σε ρούχα του σήμερα και το πάντρεμα μεξικάνικων στοιχείων με το γκλάμουρ του Βέγκας, διαφοροποίησαν την συλλογή του πολλά υποσχόμενου νεαρού δημιουργού.

Ο επίσης ταλαντούχος δημιουργός Ρικ Όουενς (Rick Owens) αφού έβαλε τα μοντέλα του να περάσουν από την «πύλη του παραδείσου» καθώς έτσι τιτλοφορούσε τον φωτισμένο τοίχο από τον οποίο εμφανίζονταν τα μοντέλα του παρουσίασε μια συλλογή με πρωταγωνιστή το λευκό και το μαύρο. Και ενώ οι περισσότεροι σχεδιαστές επέστρεψαν στο mid-century στιλ, εκείνος δανείστηκε στοιχεία από την Αναγέννηση, με τους μεγάλους ώμους και τα ρούχα που κλείνουν ψηλά στο λαιμό να πρωταγωνιστούν στη κολεξιόν του.

Ο σχεδιαστής του οίκου Nina Ricci, Πίτερ Κόπινγκ έχτισε σχεδόν όλη τη συλλογή πάνω σε φόντο άσπρο μαύρο, σχεδιάζοντας με λεπτότητα και ευγένεια, έτσι ώστε να αναδείξει την γυναικεία σιλουέτα με υφάσματα πολυτελή και αιθέρια.

Μετά τις εκδηλώσεις της πρώτης ημέρας -Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου- την αυλαία στα catwalks των μεγάλων οίκων άνοιξαν την Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου οι Guy Laroche, Dries Van Noten,Thierry Mugler, Rochas και Gareth Pugh.

Στην ready-to-wear κολεξιόν Guy Laroche, ο διάσημος οίκος έδειξε την προτίμησή τους στις σκούρες αποχρώσεις με ελάχιστες χρωματιστές πινελιές. Μαύρο, γκρι σε όλους τους τόνους, πράσινο αλλά και prints σε φούστες, φορέματα, τοπ, και παντελόνια ολοκλήρωσαν μια συλλογή αρκετά θηλυκή και σέξι.

Ο πάντα ευρηματικός Βέλγος Ντρις Βαν Νότεν δημιούργησε μια συλλογή που συνδυάζει την μέρα με τη νύχτα, το φυσικό με το τεχνητό, το άσπρο με το μαύρο, το απλό με το υπερβολικό… Κάθε λογής λουλούδια και φυτά αποτυπώνονται στις δημιουργίες της συλλογήςDries Van Noten του που χαρακτηρίζονται πάντα από τις απλές και φορέσιμες φόρμες τους.

Ο οίκος Rochas από την άλλη προτίμησε τις ήσυχες μονοχρωμίες τόσο στα φορέματα όσο και στα υπόλοιπα σύνολα με μοναδική εξαίρεση κάποιες απαλές παστέλ διχρωμίες. Ροζ, απαλό πράσινο, λευκό, μαύρο και ουδέτερες αποχρώσεις συνδυάστηκαν μοναδικά με την πολυτέλεια του σατέν και του μεταξιού από τον Ιταλό σχεδιαστή του οίκου Μάρκο Ζανίνι.

Για μια ακόμη φορά το σόου του οίκου Thierry Mugler άνοιξε η Lady Gaga, αυτή τη φορά τραγουδώντας μέσω βίντεο και όχι live όπως είχε κάνει την περασμένη σεζόν. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Νίκολα Φορμιτσέτι, κατέβασε τους τόνους -σε σχέση πάντα με την εκκεντρική συλλογή του περασμένου φθινοπώρου-, δημιουργώντας ρούχα σε πιο λιτές γραμμές αλλά πάντα με την ανατρεπτική διάθεση που τον διακρίνει.

Ο Gareth Pugh, ένας από τους αγαπημένους σχεδιαστές της Lady Gaga παρουσίασε μια αρκετά σκληρή και «ηλεκτρισμένη» συλλογή. Το σόου του ξεκίνησε με την προβολή σε βίντεο γουόλ ενός διαστημικού μοντέλου σε… εκτόξευση και στη συνέχεια στην πασαρέλα ανέβηκαν τα μοντέλα με τις φουτουριστικές δημιουργίες του νεαρού σχεδιαστή υπό το οπτικοακουστικό υλικών των συνεργατών του Μάθιου Στόουν και Ρουθ Μέιμπι.