Μείωση των χρεώσεων στο «Ελ.Βενιζέλος» ζητεί ο ΣΕΤΕ

Αύξηση 960 εκατ. ευρώ στο ΑΕΠ, με παράλληλη αύξηση των εσόδων του Δημοσίου κατά 288 εκατ. ευρώ και 1,5 εκατ. περισσότερους επιβάτες σε ορίζοντα τριετίας, θα επιφέρει η μείωση κατά 50% των χρεώσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), εκτιμά ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Αύξηση 960 εκατ. ευρώ στο ΑΕΠ, με παράλληλη αύξηση των εσόδων του Δημοσίου κατά 288 εκατ. ευρώ και 1,5 εκατ. περισσότερους επιβάτες σε ορίζοντα τριετίας, θα επιφέρει η μείωση κατά 50% των χρεώσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), εκτιμά ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Η επανεξέταση των χρεώσεων του ΔΑΑ με την υπογραφή της νέας σύμβασης επιμήκυνσης κρίνεται αναγκαία, σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ, ώστε να πλησιάσουν τα επίπεδα των ανταγωνιστριών χωρών.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, η ενίσχυση του τουρισμού της Αθήνας και συνεπώς της οικονομίας και της απασχόλησης της ευρύτερης περιοχής, πρέπει να είναι το κύριο ζητούμενο στις συνολικές ωφέλειες από την παράταση της σύμβασης του ΔΑΑ. Ο ΔΑΑ με δυναμικότητα 35 εκατ. επιβατών ετησίως εξυπηρετεί 15 εκατ. αριθμός που μειώνεται σταδιακά τα τελευταία έτη.

Εφικτή κρίνεται η προοπτική αύξησης εάν αντιμετωπισθεί το θέμα των «υπερβολικά υψηλών χρεώσεων του αερολιμένα». Σήμερα ο αερολιμένας και το Δημόσιο χρεώνουν 42 ευρώ ανά επιβάτη (σύνολο χρεώσεων για πτήση εξωτερικού με Airbus Α320 και 100 επιβάτες εντός ΕΕ), κόστος που υπολογίζεται ότι είναι κατά 250% ακριβότερο από τα αντίστοιχα ανταγωνιστικά αεροδρόμια της Μεσογείου.

Συγκεκριμένα η χρέωση στα αεροδρόμια της Βαρκελώνης το κόστος είναι 17 ευρώ, της Ρώμης 18 ευρώ, της Κωνσταντινούπολης 16 ευρώ, της Λισαβόνας 16 ευρώ.

Παράλληλα ο ΣΕΤΕ επισημαίνει ότι η κερδοφορία του ΔΑΑ μπορεί να διασφαλιστεί αν το σύνολο του Σπατοσήμου (ΤΕΕΑ) από χρήση του αεροδρομίου παραμένει 100% εις όφελος του ΔΑΑ (σήμερα το 25% πηγαίνει στο Δημόσιο), το Τέλος Αεροναυτιλίας (Terminal Navigation Charge) που χρεώνει από το 2010 η ΥΠΑ για την χρήση του αεροδρομίου παραμένει εις όφελος του ΔΑΑ (σήμερα το 100% πηγαίνει στο Δημόσιο) και το τίμημα της επιμήκυνσης της σύμβασης κατά 20 έτη χρησιμοποιηθεί όχι μόνο ως άμεσο έσοδο του Δημοσίου, αλλά και για να διασφαλίσει χαμηλότερες χρεώσεις διαχρονικά.

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk