ΥΠΕΚΑ: Νέο «πράσινο» δακτύλιο θα φέρει η πετρελαιοκίνηση

Το υπουργείο Περιβάλλοντος συζητά την απελευθέρωση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ΙΧ αυτοκινήτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, σε συνδυασμό όμως με την εφαρμογή ενός νέου «πράσινου» δακτυλίου και με την απόσυρση του γηρασμένου στόλου των βαρέων οχημάτων που κινούνται με ντήζελ, δήλωσε σήμερα μιλώντας στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής ο αρμόδιος υπουργός κ. Γ. Παπακωνσταντίνου. Προς στιγμήν, ωστόσο, όπως διευκρίνησε, «δεν υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις για την πετρελαιοκίνηση».

Το υπουργείο Περιβάλλοντος συζητά την απελευθέρωση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ΙΧ αυτοκινήτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, σε συνδυασμό όμως με την εφαρμογή ενός νέου «πράσινου» δακτυλίου και με την απόσυρση του γηρασμένου στόλου των βαρέων οχημάτων που κινούνται με ντήζελ, δήλωσε σήμερα μιλώντας στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής ο αρμόδιος υπουργός κ. Γ. Παπακωνσταντίνου. Προς στιγμήν, ωστόσο, όπως διευκρίνησε, «δεν υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις για την πετρελαιοκίνηση».

Ο υπουργός επισήμανε ότι αν μπορούσαν να προχωρήσουν σε απαγόρευση της κυκλοφορίας των βαρέων πετρελαιοκίνητων φορτηγών στα κέντρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα λυνόταν συνολικά το θέμα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ωστόσο, όπως είπε, αυτό δεν μπορεί να γίνει άμεσα διότι θα δημιουργούσε προβλήματα στον ανεφοδιασμό των καταστημάτων. Τόνισε όμως ότι γίνονται συζητήσεις για την εκ περιτροπής κυκλοφορία των βαρέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα κέντρα των δύο πόλεων με στόχο, κάποια στιγμή, τη σταδιακή απαγόρευση.

Οι συστηματικές μελέτες που έχουν γίνει τον τελευταίο καιρό από το ΥΠΕΚΑ έχουν δείξει ότι οι υπερβάσεις στις συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων είναι πολλές. Σύμφωνα με τον υπουργό τη μεγαλύτερη επιβάρυνση δημιουργεί η οδική κυκλοφορία, κυρίως τα ταξί και τα βαρέα οχήματα.

Σε κάθε περίπτωση, ανέφερε ο κ. Παπακωνσταντίνου, η απόφαση για την άρση της απαγόρευσης κίνησης ντηζελοκίνητων ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πρέπει να ληφθεί γρήγορα.

Οπως σημείωσε, στο τραπέζι των συζητήσεων έχουν τεθεί πολλές μελέτες που έχουν γίνει στο παρελθόν. Αναφέρθηκε μάλιστα σε μια έρευνα του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου η οποία πρότεινε κίνηση οχημάτων με τη μέθοδο μονά – ζυγά για όσα ΙΧ είχαν κυκλοφορήσει το διάστημα 1991 – 2009 και ελεύθερη κίνηση για όσα κυκλοφόρησαν μετά το 2009 ή για όσα έχουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) μικρότερες από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Σε κάθε περίπτωση, όπως τόνισε ο υπουργός, απαιτείται επικαιροποίηση των μέτρων για τον Δακτύλιο. Αναφέρθηκε επίσης στο θέμα της νοθείας του πετρελαίου και επεσήμανε ότι πρέπει να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων κ. Γιώργος Βασιλάκης τόνισε ότι η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης δεν πρόκειται να τονώσει την αγορά σε αυτή τη φάση, διότι πολλοί έμποροι έχουν μεγάλο στοκ βενζινοκίνητων οχημάτων.

Για τα ταξί

Στις έντονες αντιδράσεις βουλευτών – μελών της Επιτροπής Περιβάλλοντος, οι οποίοι τον καλούσαν να πάρει θέση για το θέμα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί, ο κ. Παπακωνσταντίνου υπεραμύνθηκε των ρυθμίσεων Ραγκούση και τόνισε ότι η απελευθέρωση του επαγγέλματος με κανόνες μπορεί να φέρει ανανέωση του στόλου των παλαιών ταξί και να ωφελήσει το περιβάλλον.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk