Εως την Τετάρτη αναμένεται να έχουν εξομαλυνθεί πλήρως τα δρομολόγια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου καθώς, λόγω των μετατάξεων που πραγματοποιούνται από την ΣΤΑΣΥ ΑΕ προς άλλους φορείς του Δημοσίου, παρατηρούνται προβλήματα στην επάνδρωση των συρμών και τα δρομολόγια έχουν μειωθεί αισθητά.

Ηδη, η συχνότητα των δρομολογίων έχει μειωθεί σε περίπου ένα τρένο ανά 10 λεπτά, αντί πέντε λεπτών που ίσχυε μέχρι και την Πέμπτη και σε ορισμένες ώρες της ημέρας οι καθυστερήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες.

Οπως αναφέρουν κύκλοι της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, σήμερα Παρασκευή θα κινούνται επτά συρμοί ανά ώρα και όχι 12, καθώς λόγω των μετατάξεων δεν βγαίνουν οι βάρδιες. Πάντως, σημειώνουν ότι έως την Τετάρτη θα υπάρξει πλήρης εξομάλυνση των δρομολογίων.

Σύμφωνα με τον – υπό κατάργηση – κανονισμό εργασίας των πρώην ΗΣΑΠ, κάθε συρμός επανδρώνεται με οδηγό και προϊστάμενο αμαξοστοιχίας. Λόγω της ενοποίησης, όμως, των αστικών σιδηροδρόμων (Μετρό, ΗΣΑΠ, ΤΡΑΜ) σε μία εταιρεία και της επερχόμενης διάχυσης των τεχνολογιών στην ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, η συγκεκριμένη πρόνοια, κατά πληροφορίες, θα καταργηθεί με τον νέο κανονισμό εργασίας.

Πάντως, σύμφωνα με το σωματείο εργαζομένων ΗΣΑΠ, 144 υπάλληλοι της εταιρείας μετατάσσονται σε φορείς του υπουργείου Πολιτισμού. Από τους 80 προϊσταμένους αμαξοστοιχιών μετατάσσονται οι 66, καθώς και 12 ελεγκτές σιδηροδρόμου, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη ρύθμιση της κίνησης των συρμών.

Οι συνδικαλιστές των πρώην ΗΣΑΠ προεξοφλούν ότι θα καταγραφούν και άλλα προβλήματα στην επάνδρωση των σταθμών και των συρμών της εταιρείας, λόγω των μετατάξεων. Μάλιστα, όπως σημειώνουν, μετατάσσονται σε φορείς του υπουργείου Πολιτισμού ακόμη και μέλη του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου.