• Αναζήτηση
  • Τουρισμός: Αύξηση άνω του 10% στις αφίξεις το οκτάμηνο

    Με μεγάλη αύξηση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων σε ποσοστό 10,10% και 8.695 εκατ. επισκέπτες έναντι 7.897 πέρυσι, έκλεισε το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2011 στη χώρα.

    Με μεγάλη αύξηση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων σε ποσοστό 10,10% και 8.695 εκατ. επισκέπτες έναντι 7.897 πέρυσι, έκλεισε το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2011 στη χώρα.

    Η τουριστική κίνηση διατηρεί τα υψηλά επίπεδα των δύο προηγούμενων μηνών (9,52% στο εξάμηνο και 9,95% στο επτάμηνο 2011), ενισχύοντας την πεποίθηση για «ρεκόρ» αφίξεων, οι οποίες μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να αγγίξουν τα 16,5 εκατ. επισκέπτες.

    Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία των διεθνών τουριστικών αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), η Ρόδος και η Κως εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στις κορυφαίες θέσεις της κατάταξης με ποσοστό ανόδου 23,77% και 23,88% αντίστοιχα.

    Στους ενισχυμένους προορισμούς ακολουθούν το Ηράκλειο με ποσοστό 13,41%, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης με ποσοστό 11,95%, που τροφοδοτεί παράλληλα τη Χαλκιδική και την Πιερία, τα Χανιά (9,88%), η Σάμος (9,19%)η Σαντορίνη (8,20%), η Κέρκυρα (8,19%), η Ζάκυνθος (6,71%), η Σκιάθος (5,32%) και η Κεφαλονιά (4,01%).

    Στα ίδια επίπεδα παρέμειναν οι αφίξεις στο Ακτιο (0,07%), ενώ η Αθήνα καταγράφει οριακή μείωση με ποσοστό 0,86%.

    Ξενοδοχεία Αθήνας: αύξηση σε πληρότητα και έσοδα
    Θετικά σε πληρότητες και έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο κινήθηκαν τα ξενοδοχεία της Αθήνας τον Ιούνιο και Ιούλιο παρά τα επεισόδια και τις απεργίες που στιγμάτισαν το προηγούμενο διάστημα.

    Σε ό,τι αφορά την ελληνική πρωτεύουσα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που ανακοίνωσε η Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής (ΕΞΑ-Α), τον Ιούνιο οι πληρότητες των ξενοδοχείων παρουσίασαν κατά μέσο όρο αύξηση 9,32% σε ετήσια βάση, με τα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων να καταγράφουν τη μεγαλύτερη άνοδο (19,4%), ενώ ακολουθούν τα πέντε αστέρων (7,8%) και οι χαμηλότερες κατηγορίες τριών και δύο αστέρων (5,2%).

    Τον Ιούλιο η ανοδική τάση στις πληρότητες περιορίστηκε σε 5,02% κατά μέσο όρο, με τα τεσσάρων αστέρων ξενοδοχεία να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη άνοδο (20,5%), τα πέντε αστέρων να ακολουθούν με 5,8%, ενώ μείωση 2,6% παρατηρήθηκε στις χαμηλότερες κατηγορίες.

    Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, η ΕΞΑ-Α επισημαίνει την αντοχή του προορισμού, τονίζοντας ωστόσο τις δυνατότητες βελτίωσης εάν επικρατήσει γαλήνη στην πόλη.

    Σε θετικό πρόσημο 4,6% σταθεροποιήθηκαν και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο των ξενοδοχείων πέντε, τεσσάρων και τριών αστέρων της πρωτεύουσας το επτάμηνο του 2011 (67,8 ευρώ το 2011 από 64,8 ευρώ το 2010), μετά από ένα διάστημα δυόμισι περίπου ετών αρνητικών επιδόσεων.

    Στα θετικά στοιχεία είναι ότι η απόδοση των αθηναϊκών ξενοδοχείων δεν είναι πλέον η χειρότερη του ευρωπαϊκού συγκριτικού δείγματος, όμως στην ίδια κατάταξη η Κωνσταντινούπολη εμφανίζει αύξηση στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο 13,7% (111,39 ευρώ το 2011, από 98,01 ευρώ το 2010), ενώ η μέση τιμή δωματίου κυμαίνεται στα 154,28 ευρώ εφέτος, από 133,89 ευρώ πέρυσι, αυξημένη κατά 15,2%.

    Για την ενίσχυση του προορισμού αναγκαία θεωρείται η στοχευμένη προβολή της Αθήνας, αλλά και η τόνωση του εσωτερικού τουρισμού και του τουρισμού των πόλεων.

    Για τον σκοπό αυτό από τα τέλη Αυγούστου ξεκίνησε η νέα καμπάνια για την προώθηση της «Αθήνας – Αττικής», που πραγματοποιεί ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) σε συνεργασία με την Expedia.com. Η καμπάνια έρχεται σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της συνεργασίας της ΕΞΑ-Α με τη διαδικτυακή εταιρεία ταξιδίων και ύστερα από αίτημα της Ενωσης για συνέχιση της προσπάθειας, μετά τα επεισόδια του Ιουνίου στην ελληνική πρωτεύουσα, στο οποίο ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνος ανταποκρίθηκε θετικά.

    Η αρχική καμπάνια για την προώθηση του προορισμού είχε διάρκεια από 21 Απριλίου έως 19 Ιουνίου 2011 και κόστος 75.000 δολάρια, στο οποίο συμμετείχε η Ενωση και τα ξενοδοχεία-μέλη της. Στόχος της ήταν οι αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά, της Αυστραλίας, της Σουηδίας και της Νορβηγίας.

    Η νέα καμπάνια ΕΟΤ – Expedia.com θα έχει τρίμηνη διάρκεια και θα απευθύνεται στις αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά, της Αυστραλίας και της Αγγλίας.

    Ρεκόρ αφίξεων και στον παγκόσμιο τουρισμό
    «Ρεκόρ» καταγράφουν και οι τουριστικές αφίξεις παγκοσμίως, αφού το πρώτο εξάμηνο του 2011, άγγιξαν τους 440 εκατ. ταξιδιώτες, με ετήσια άνοδο 4,5%.

    Η επίδοση επιβεβαιώνει σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (ΠΟΤ) ότι ο τομέας διεθνώς, παρά τις προκλήσεις, παγιώνει την επιστροφή στην ανάπτυξη που ξεκίνησε το 2010 (6,6%).

    Με βάση τις αρχικές προβλέψεις του ΠΟΤ η άνοδος για το σύνολο του έτους θα κυμανθεί από 4% έως 5%. Το πρώτο εξάμηνο τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα από τα αναμενόμενα στην Ευρώπη (+6%), χάρη στην ανάκαμψη της Βόρειας Ευρώπης (+7%), της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (+9%) και την προσωρινή ανακατανομή των ταξιδιών σε προορισμούς στη Νότια και Μεσογειακή Ευρώπη (+7%), λόγω των εξελίξεων στη Βόρεια Αφρική (-13%) και τη Μέση Ανατολή (-11%).

    Χαρακτηριστικό είναι ότι η δυναμική των αναπτυγμένων αγορών έφθασε ποσοστό 4,3%, καλύπτοντας το κενό που είχε δημιουργηθεί στις αναδυόμενες οικονομίες (4,8%), οι οποίες πρωταγωνιστούσαν στην τουριστική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.

    «Ο τουρισμός μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε ό,τι αφορά την οικονομική ανάπτυξη και εξέλιξη, ιδιαίτερα σε μια στιγμή που πολλές οικονομίες, ως επί το πλείστον στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, αγωνίζονται για την ανάκαμψη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΠΟΤ κ. Ταλέμπ Ριφάι.

    Οικονομία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Οι σαμπάνιες του τσάρου… Η τεράστια ψάθινη καπελίνα με την υπογραφή Eugenia Kim παρασύρθηκε από τους ισχυρούς ανέμους οι οποίοι έπνεαν στα τουρκικά... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk