ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΤΡΙΝΑ

Η λογοτεχνία στο θέατρο. H λογοτεχνία έχει βρει τον τελευταίο καιρό τον δρόµο της προς το θέατρο. ∆εν ξέρω αν αυτό οφείλεται στην πιθανή ένδεια νέων θεατρικών κειµένων, περισσότερο νοµίζω ότι οφείλεται στην επιρροή της λογοτεχνίας στον λόγο. Πιοοργανωµένος, µε σαφήνεια και βάθος, ο λογοτεχνικός λόγος τα τελευταία χρόνια προκαλεί τον δηµιουργό να αναµετρηθεί µαζί του. Οι σκηνοθέτες έχουν σαν όπλο την τεχνολογία, η οποία προσφέρει δραµατουργικές λύσεις αλλά και τη δυνατότητα να παρουσιαστεί έναµεικτό είδος σκηνικής παρουσίας που δεν θααπηχεί υποχρεωτικά την κλασική θεατρική παράσταση.

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΤΡΙΝΑ | tovima.gr

Η λογοτεχνία στο θέατρο. H λογοτεχνία έχει βρει τον τελευταίο καιρό τον δρόµο της προς το θέατρο. ∆εν ξέρω αν αυτό οφείλεται στην πιθανή ένδεια νέων θεατρικών κειµένων, περισσότερο νοµίζω ότι οφείλεται στην επιρροή της λογοτεχνίας στον λόγο. Πιοοργανωµένος, µε σαφήνεια και βάθος, ο λογοτεχνικός λόγος τα τελευταία χρόνια προκαλεί τον δηµιουργό να αναµετρηθεί µαζί του. Οι σκηνοθέτες έχουν σαν όπλο την τεχνολογία, η οποία προσφέρει δραµατουργικές λύσεις αλλά και τη δυνατότητα να παρουσιαστεί έναµεικτό είδος σκηνικής παρουσίας που δεν θααπηχεί υποχρεωτικά την κλασική θεατρική παράσταση. Ετσι εφέτος η διπλή επέτειοςτου Παπαδιαµάντη έδωσε δηµιουργικό έναυσµα σε πολλούς σκηνοθέτες να δοκιµάσουν την αντοχή του παπαδιαµαντικού υλικού στη σκηνή. Ενα ολόκληρο Φεστιβάλ, αυτό των Φιλίππων – Θάσου, στηρίχτηκε στον δραµατοποιηµένο λόγο του Παπαδιαµάντη. Εφέτος τον Οκτώβριο θα δούµε στη Στέγη Γραµµάτων και Τεχνών του Ιδρύµατος Ωνάση να ανεβαίνει στη σκηνή από την Οµάδα Θεάτρου ΟΠΕRΑ το µυθιστόρηµα του Αλέξανδρου Παπαδιαµάντη Οι έµποροι των εθνών. Η χρήση της τεχνολογίας στην παράσταση φιλοδοξεί να διευρύνει τα θεατρικά όρια και στην ουσία να συµβάλει σε έναν δηµιουργικό διάλογο µε το γλωσσικό ιδίωµα του Παπαδιαµάντη και την πρωτότυπη µουσική σύνθεση και τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αµπαζή. (19 Οκτωβρίου – 6 Νοεµβρίου 2011)

Η Μαργαρίτα. Επίσης στη Στέγη θα δούµε ένα ακόµη δύσκολο κείµενο να δραµατοποιείται. Πρόκειται για την παράσταση που σκηνοθετεί ηΑντζελα Μπρούσκου µε τίτλο «Μαµά – Η ζωή είναι αγρίωςαπίθανη» εµπνευσµένηαπό Τα ηµερολόγια της Μαργαρίτας Καραπάνου, που εκδόθηκαν µε τον τίτλο Η ζωή είναι αγρίως απίθανη, µαζί µε το τελευταίο της µυθιστόρηµα Μαµά που απευθυνόταν στη µητέρα της, Μαργαρίτα Λυµπεράκη.∆ύο ερµηνεύτριες, η Αντζελα Μπρούσκου και η σταθερή συνεργάτις της, Παρθενόπη Μπουζούρη, θα εναλλάσσονται στους ρόλους της µητέρας και τηςκόρης, σε µια προσπάθεια να ανιχνευτούν οιαρχετυπικές σχέσεις µητέρας – κόρης,σχέσεις όπου κυριαρχούν η λατρεία, το µίσος, η ταύτιση, ο ανταγωνισµός και οι προσπάθειες υπέρβασης. Πόσω µάλλον όταν αυτές οι σχέσεις αναφέρονται σε δύο ταραγµένες προσωπικότητες όπως αυτές της Λυµπεράκη και της Καραπάνου. Και εδώ συµβάλλειδηµιουργικά το βίντεο, ενώ τη µουσική γράφει η ενζενύ της µουσικής Μόνικα. (23 Νοεµβρίου – 4 ∆εκεµβρίου 2011)

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk