Δεν είναι μόνον ο Κέβιν Σπέισι ως «Ριχάρδος ο Γ’» του Γουίλιαμ Σέξπιρ που αναμετριέται επί σκηνής με μεγάλα, κλασικά κείμενα. Το ίδιο κάνει και μια άλλη σπουδαία σταρ του Χόλιγουντ, η Αυστραλέζα Κέιτ Μπλάνσετ. Αυτές τις μέρες παρουσιάζεται στην Ουάσινγκτον ο «Θείος Βάνιας» του Αντον Τσέχοφ σε σκηνοθεσία του Ούγγρου Τάμας Ασερ, μια παράσταση που εξασφαλίζει εγκωμιαστικές κριτικές σε όλα τα επίπεδα.
Σαν άλλη ηρωίδα του Χίτσκοκ, με πλατινέ μαλλιά και αυστηρά ταγιέρ, η Μπλάνσετ ερμηνεύει τον ρόλο της μοιραίας Ελένας, που καταφθάνει _ μαζί με τον σύζυγό της καθηγητή Σερεμπριάκοφ _ στο απομακρυσμένο υποστατικό τους στη ρωσική επαρχία ξυπνώντας πόθους και πάθη των εγκωβισμένων, βυθισμένων στην πλήξη, ηρώων.
Η δράση λαμβάνει χώρα στη Σοβιετική Ενωση στα μέσα του εικοστού αιώνα και το κείμενο έχει διασκευαστεί με αυτό το σκεπτικό από τον Αντριου Απτον (συγγραφέα και σκηνοθέτη, σύζυγο της Μπλάνσετ). Σύμφωνα με τους New York Times (και τον κριτικό τους Μπεν Μπράντλεϊ) αυτός ο «Θείος Βάνια» αποδεικνύεται «βαθιά, εξωφρενικά αστείος. Ταυτόχρονα είναι αρκετά σπαραξικάρδιος ώστε να σε κάνει να θέλεις να βουτήξεις μέσα σε ένα απύθμενο μπουκάλι βότκας (…) Σκιαγραφείται μπροστά μας ένα αδιάκοπα παλλόμενο πορτρέτο του πόσο αδύνατο αλλά και πόσο αναγκαίο είναι να ζεις σε απόσταση αναπνοής από αυτά τα παρανοϊκά πλάσματα που αποκαλούνται άνθρωποι, ειδικά αυτούς που θεωρείς (ο θεός μαζί σου) οικογένεια».

Οσον αφορά την Κέιτ Μπλάνσετ (η οποία είχε κερδίσει επίσης εγκωμιαστικά σχόλια για την ερμηνεία της ως Μπλανς στο «Λεωφορείο ο Πόθος» της Sydney Theater Company πριν από δύο χρόνια) ο κριτικός της εφημερίδας καταλήγει: «η κυρία Μπλάνσετ είναι το προφανές δόλωμα σε αυτή την παράσταση. Επιβεβαιώνει τη θέση της ως μία από τις καλύτερες και τολμηρότερες ηθοποιούς στον πλανήτη, με μια τα-δίνω-όλα αλλά στυλάτη ερμηνεία, με την οποία σαμποτάρει διαρκώς την ίδια τη φυσική χάρη της».

Ο Τζουντ Λο, ζόρικος ναύτης

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ένας άλλος σταρ του Χόλιγουντ, ο βρετανός Τζουντ Λο, δοκιμάζεται και αυτός σε ένα δύσκολο θεατρικό έργο, την «Αννα Κρίστι» του Ευγένιου Ο’ Νιλ (πρωτοπαρουσιάστηκε το 1921). Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται η Αννα Κρίστι, μια γυναίκα που αποφασίζει να επανασυνδεθεί με τον πατέρα της δεκαπέντε χρόνια μετά τον χωρισμό τους. Ούτε ο καπετάνιος πρόγονός της ούτε ο ερωτοχτυπημένος Ματ καταλαβαίνουν το αμαρτωλό παρελθόν της ως πόρνη. Συγκρούονται για χάρη της, όταν όμως η αλήθεια έρχεται στην επιφάνεια, την απορρίπτουν εξίσου βίαια.
Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο γνωστός άγγλος σκηνοθέτης Μάικλ Γκράντατζ στο θέατρο Donmar Warehouse, ο Τζουντ Λο υποδύεται τον Ματ Μπερκ, έναν ιρλανδό θερμαστή που διεκδικεί την αγάπη της Αννας Κρίστι. «Ο Λο, στην καλύτερη ερμηνεία του που έχω παρακολουθήσει» γράφει ο Μάικλ Μπίλινγκτον του Guardian «είναι εξαιρετικός στον ρόλο του εραστή της. Επιλεγμένος από τον σκηνοθέτη να παίξει έναν ρόλο που φαινομενικά δεν του ταιριάζει, ο Λο εκπέμπει όλη την μυώδη αθωότητα ενός άνδρα που περπατάει αδέξια, νιώθει εντελώς άβολα με κοστούμι και ενεργεί με βάση το ένστικτο: όταν είναι χαρούμενος μιλάει με ιρλανδέζικη μουσικότητα και όταν εξοργίζεται ρίχνει μπουνιές σε μαξιλάρια και πετάει καρέκλες στους τοίχους με πρωτόγονη άνεση. Υποψιάζομαι ότι πρόκειται για μια ανατρεπτική ερμηνεία, με την έννοια ότι απελευθερώνει τον Λο από την τυραννία του «όμορφου» πρωταγωνιστή».

Ο Φίλιπ και ο Εμποράκος

Ενας άλλος ταλαντούχος ηθοποιός του Χόλιγουντ (βραβευμένος με Οσκαρ για την ερμηνεία του στο «Capote») ο Φίλιπ Σίμουρ Χοφμαν ετοιμάζεται να κατακτήσει τη Νέα Υόρκη ενσαρκώνοντας έναν από τους κορυφαίους ρόλους του σύγχρονου ρεπερτορίου, αυτόν του Γουίλι Λόμαν στον «Θάνατο του Εμποράκου» του Αρθουρ Μίλερ. Την παράσταση θα σκηνοθετήσει ο γνωστός Μάικ Νίκολς (επίσης βραβευμένος με Οσκαρ για τον Πρωτάρη) και η πρεμιέρα αναμένεται τον Μάρτιο του 2012. Η τελευταία εμφάνιση του Σίμουρ Χόφμαν στο Μπρόντγουεϊ ήταν το 2003 στο «Μακρύ Ταξίδι της Μέρας Μέσα στη Νύχτα» του Ευγένιου Ο’Νιλ. Με τον Νίκολς είχαν συνεργαστεί το 2001 στον «Γλάρο» του Τσέχοφ που παρουσιάστηκε στο Central Park της Νέας Υόρκης.