«Ετρεξα στη Φόρμουλα 1 της ιστιοπλοΐας»

Δύο ημέρες προτού ξεκινήσουν το τολμηρό εγχείρημά τους να διασχίσουν το Αιγαίο, από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Χανιά, με το σκάφος τύπου Tornado χωρίς διακοπή και χωρίς μέσα πλοήγησης οι Κώστας Τριγκώνης και Ιορδάνης Πασχαλίδης έλαβαν μια πρόσκληση – πρόκληση που θα μπορούσε να είναι το όνειρο κάθε ιστιοπλόου: να συμμετάσχουν στον αγώνα του America’s Cup World Series, έναν προάγγελο του αρχαιότερου αθλητικού αγώνα στον κόσμο του America’s Cup.

Δύο ημέρες προτού ξεκινήσουν το τολμηρό εγχείρημά τους να διασχίσουν το Αιγαίο, από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Χανιά, με το σκάφος τύπου Tornado χωρίς διακοπή και χωρίς μέσα πλοήγησης οι Κώστας Τριγκώνης και Ιορδάνης Πασχαλίδης έλαβαν μια πρόσκληση – πρόκληση που θα μπορούσε να είναι το όνειρο κάθε ιστιοπλόου: να συμμετάσχουν στον αγώνα του America’s Cup World Series, έναν προάγγελο του αρχαιότερου αθλητικού αγώνα στον κόσμο του America’s Cup.

Η πρόσκληση ήρθε από την ισπανική ομάδα Green Comm Racing που θα έκανε την πρώτη εμφάνισή της στον κορυφαίο ιστιοπλοϊκό θεσμό του κόσμου. Ετσι από το Σάββατο 6 Αυγούστου μέχρι την Κυριακή 14 Αυγούστου ο Κώστας Τριγκώνης πήρε, στο Κασκάις της Πορτογαλίας, το βάπτισμα του πυρός «στη Φόρμουλα 1 της ιστιοπλοΐας» όπως εξολομολογείται ο ίδιος στο «Βήμα online» ενώ ο Ιορδάνης Πασχαλίδης θα έχει την παρθενική συμμετοχή του στον επόμενο αγώνα (10-18 Σεπτεμβρίου, Πλύμουθ Αγγλίας).
Το America’s Cup ένας αγώνας που διεξήχθη για πρώτη φορά το 1851 έχει την αίγλη του κορυφαίου ιστιοπλοϊκού αγώνα στον κόσμο. Τα σκάφη που συμμετέχουν σε αυτόν, μήκους 22 μέτρων και με 11μελές πλήρωμα, συμπυκνώνουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον κόσμο της ιστιοπλοΐας ενώ κοστίζουν περισσότερο από 1,5 εκατ. ευρώ. Σε αστρονομικά νούμερα κινείται ο προϋπολογισμός για τη συμμετοχή του ενός σκάφους στον φημισμένο ιστιοπλοϊκό αγώνα. «Μια μεσαία ομάδα του America’s Cup μπορεί να χρειάζεται 30-35 εκατ. ευρώ ενώ ο προϋπολογισμός των κορυφαίων εκτινάσσεται μέχρι και τα 70 εκατ. ευρώ» αναφέρει ο Κ. Τριγκώνης ο οποίος έχει υπογράψει συμβόλαιο με την ομάδα Green Comm Racing.
Οπως αποκαλύπτει ο έλληνας ιστιοπλόος η ισπανική ομάδα αναζήτησε το ελληνικό δίδυμο των Tornado «λόγω της πορείας μας στον χώρο, της εμπειρίας μας στα σκάφη τύπου καταμαράν (σ.σ. σκάφη με διπλό κύτος) και των επιτυχιών που είχαμε τα τελευταία πέντε χρόνια σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο». Σημειώνεται ότι τα σκάφη τύπου καταμαράν εμφανίστηκαν στο America’s Cup τα τελευταία περίπου δύο χρόνια και έχουν πλέον επιβληθεί μετά τη νίκη του σκάφους Oracle που είχε τρία κύτη (τριμαράν) στην προηγούμενη διοργάνωση.
Η συμμετοχή στο America’s Cup World Series, μια σειρά αγώνων προετοιμασίας σκαφών και πληρωμάτων που ολοκληρώνεται το χρόνου το καλοκαίρι στο Νιούπορτ των ΗΠΑ, ήταν σύμφωνα με τον Κ. Τριγκώνη «σαν να κάνεις διδακτορικό και μάστερ μαζί. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται, ο τρόπος δουλειάς, τα μέσα που διαθέτεις ηλεκτρονικά και μη είναι ότι καλύτερο θα μπορούσε να φανταστεί ένας απλός ιστιοπλόος. Είναι σαν να συμμετέχεις στο CERN, σαν να κάνεις έρευνα, διότι το America’s Cup είναι η ναυαρχίδα των εξελίξεων στην ιστιοπλοΐα.»

Εκείνο όπως που περισσότερο εντυπωσίασε τον έλληνα ιστιοπλόο είναι η διαφορά στη νοοτροπία και ο επαγγελματισμός που διακρίνει τα πληρώματα αυτών των σκαφών. «Σε αυτή τη διαδικασία όπου συμμετέχουν οι κορυφαίοι ιστιοπλόοι στον κόσμο δεν χωρά το λάθος, δεν υπάρχει δεν μπορώ ή δεν θέλω. Οι ώρες δουλειάς είναι ατελείωτες γιατί δεν είναι μόνο αγώνας, αλλά και η συντήρηση του σκάφους, η φυσική κατάσταση. Οι ώρες δουλειάς είναι μίνιμουμ 12 και μπορεί να ξεπεράσουν και τις 17. Χρειάζεται λοιπόν αφοσίωση ενώ η οργάνωση είναι ευλαβική. Εδώ ένα λάθος μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ. Μόνο το φτερό (σ.σ. τα σκάφη στο America’s Cup έχουν φτερό αντί για πανιά) για το οποίο ήμουν εγώ υπεύθυνος κοστίζει 500.000 ευρώ» εξηγεί ο Κ. Τριγκώνης.

Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι εντυπωσιακή. «Σε θεωρητικό επίπεδο ξέραμε πολλά πράγματα, αλλά στο Κασκάις τα είδα και σε πρακτικό επίπεδο. Δεν ήταν απλησίαστα. Τα είδαμε και τα χρησιμοποιήσαμε στην πράξη» τονίζει ο Κ. Τριγκώνης για τον οποίο η συμμετοχή στον αγώνα ήταν ακόμη μια ευκαιρία για να δει μέσα από τον… φακό μιας πολυεθνικής ομάδας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των Ελλήνων. «Εχω συναντήσει ράτσες και ράτσες. Εμείς οι Ελληνες είμαστε ικανότατοι σαν μονάδες και άτομα. Είμαστε μοναδική περίπτωση λαού με εξαιρετική ψυχοσύνθεση. Αλλά όταν πρόκειται να ενταχθούμε σε μια ομάδα αρνούμαστε να το κάνουμε. Και οι ομαδικές επιτυχίες μας είναι κατ’ εξαίρεση».
Το Green Comm Racing αν και νιόφερτο στον κόσμο του America’s Cup πραγματοποίησε μια πολύ καλή εμφάνιση καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση ανάμεσα σε εννέα σκάφη. Μάλιστα στις τελευταίες κούρσες κάνοντας μια τρομερή αντεπίθεση κατάφερε να ανέβει από την τελευταία στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας. «Είμασταν η τελευταία ομάδα που παρέλαβε το σκάφος της και γιαυτό στις πρώτες κούρσες είχαμε δυσκολίες» εξηγεί ο Κ. Τριγκώνης.
Η επόμενη επαφή του με τον κόσμο της… Φόρμουλα 1 της ιστιοπλοΐας θα είναι στις 10-18 Σεπτεμβρίου στο Πλύμουθ της Αγγλίας. Μέχρι τότε όμως μαζί με τον Ιορδάνη Πασχαλίδη θα προσπαθήσουν να υπερασπίσουν τη φήμη που έχουν κτίσει τα τελευταία χρόνια στα Tornado συμμετέχοντας διαδοχικά στο Παγκόσμιο και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. «Πρέπει να θυμόμαστε τις ρίζες μας» επισημαίνει ο ιστιοπλόος που έχει κατακτήσει 4 ευρωπαϊκούς και 2 παγκόσμιους τίτλους.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Αθλητισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk