Μια φυσικά παραγόμενη ουσία με ισχυρές αντιβακτηριακές ιδιότητες, η οποία θα μπορούσε να αποτρέψει αποτελεσματικά την αποσύνθεση των τροφίμων ανακάλυψαν αμερικανοί επιστήμονες.

Η θαυματουργή ουσία bisin, όπως ονομάζεται, θα μπορούσε να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των προϊόντων κατά αρκετά χρόνια. Σύμφωνα με τους ειδικούς μάλιστα, θα μπορούσε να εφαρμοστεί ακόμη και σε ανοιγμένα μπουκάλια κρασιού ή σάλτσες τύπου ντρέσινγκ.

Αιώνια «φρέσκα» τρόφιμα

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα με επικεφαλής τον μικροβιολόγο δρα Νταν Ο’ Σάλιβαν ανακάλυψαν τις ιδιότητες της εν λόγω ουσίας εξετάζοντας καλλιέργειες βακτηρίων που διαβιούν στο ανθρώπινο έντερο.

Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι η συντηρητική ουσία bisin φρενάρει την αποσύνθεση σε ευπαθή τρόφιμα όπως π.χ. το κρέας, τα θαλασσινά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αυγά. Δεν είδαν ωστόσο να συμβαίνει το ίδιο και στην περίπτωση των φρούτων και των λαχανικών.

Επιπλέον είδαν ότι μπορεί να αποτελέσει «ασπίδα» ενάντια στη σαλμονέλα, το Ε-coli και τη λιστέρια.

Σε κάποιες περιπτώσεις τροφίμων μάλιστα, η προσθήκη τoυ φυσικού συντηρητικού θα μπορούσε να σημαίνει τη διατήρησή τους και εκτός ψυγείου για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.

«Η εν λόγω ουσία δεν υποβαθμίζει την θρεπτική ποιότητα του προϊόντος στο οποίο προστίθεται – δεν προσθέτουμε κάποια χημική ουσία αλλά ένα φυσικό συστατικό» εξηγεί ο δρ Ο’ Σάλιβαν.

«Στόχος είναι η προστασία των τροφίμων από μια ευρεία γκάμα επικίνδυνων βακτηρίων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σοβαρές ασθένειες ή ακόμη και θάνατο» προσθέτει ο επιστήμονας.

Στο πιάτο μας σε τρία χρόνια

Στην παρούσα φάση, οι ερευνητές βρίσκονται ήδη σε συνομιλίες με εταιρείες παρασκευής τροφίμων και εάν όλα πάνε καλά, εκτιμούν ότι τα πρώτα προϊόντα που θα περιέχουν τη φυσική ουσία-«ψυγείο» θα μπορούσαν να είναι διαθέσιμα σε περίπου τρία χρόνια από σήμερα.