EN TAXEI

Διαστημικά σκουπιδιάρικα για τον καθαρισμό της Γης

Μια νέα ιδέα για το πρόβλημα της αντιμετώπισης του μεγάλου και συνεχώς αυξανόμενου όγκου σκουπιδιών γύρω από τη Γη ρίχνουν στο τραπέζι ιταλοί επιστήμονες. Κάνουν λόγο για ειδικά σχεδιασμένους δορυφόρους που θα λειτουργήσουν ως «σκουπιδιάρικα» και θα καταστρέφουν τα μικροαντικείμενα που κινούνται σε πολύ μεγάλες ταχύτητες γύρω από τον πλανήτη. Υπολογίζεται ότι σε τροχιά γύρω από τη Γη βρίσκονται δεκάδες χιλιάδες αντικείμενα που είναι συντρίμμια δορυφόρων και πυραύλων. Ο αριθμός τους μάλιστα πολλαπλασιάζεται καθώς συγκρούονται μεταξύ τους και σπάνε σε ακόμη περισσότερα κομμάτια. Τα μεγαλύτερα σε μέγεθος σκουπίδια αποτελούν μόνιμη απειλή για τους δορυφόρους, τα διαστημικά σκάφη και τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Ομάδα ειδικών της Ιταλικής Υπηρεσίας Διαστήματος προτείνει τη δημιουργία ειδικά σχεδιασμένων δορυφόρων που θα πηγαίνουν στα σημεία όπου βρίσκεται συγκεντρωμένος μεγάλος όγκος σκουπιδιών. Οταν εντοπίζουν ένα μεγάλο αντικείμενο θα το πλησιάζουν και θα τοποθετούν επάνω του έναν προωθητικό μηχανισμό που θα το οδηγεί με ταχύτητα στη γήινη ατμόσφαιρα, όπου και θα καταστρέφεται.

Είμαστε εξωγήινοι, λέει η ΝΑSΑ

Μια νέα έρευνα που πραγματοποίησαν επιστήμονες της ΝΑSΑ δείχνει ότι υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες τα δομικά υλικά για την εμφάνιση και ανάπτυξη της ζωής στη Γη να μη δημιουργήθηκαν εντός του πλανήτη μας αλλά να έφθασαν εδώ από το Διάστημα με όχημα κάποιον μετεωρίτη, κομήτη ή αστεροειδή. Οι ερευνητές μελέτησαν 12 μετεωρίτες οι οποίοι δημιουργήθηκαν δισεκατομμύρια χρόνια προτού τελικά πέσουν στη Γη. Η χημική ανάλυση των μετεωριτών αποκάλυψε ότι είχαν υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα, ο οποίος ως γνωστόν αποτελεί ένα από τα βασικά συστατικά της ζωής. Οι αναλύσεις και τα πειράματα απέδειξαν στη συνέχεια ότι η παρουσία του άνθρακα και άλλων χημικών ουσιών που σχετίζονται με τη δημιουργία της ζωής στους μετεωρίτες υπήρχε σε αυτούς ανέκαθεν και δεν σχετιζόταν με την είσοδό τους στο γήινο περιβάλλον και με τυχόν μετέπειτα «νόθευση» του περιεχομένου τους.

Τζελ για τον καρκίνο του μαστού

Επανάσταση στη θεραπεία του καρκίνου του μαστού αναμένεται να φέρει ένα τζελ. Η νέα θεραπεία εφαρμόζεται καθημερινά στο δέρμα της γυναίκας στην περιοχή του όγκου και έχει πολύ λιγότερες παρενέργειες από την ταμοξιφένη- το κύριο φάρμακο που λαμβάνουν σήμερα σε μορφή χαπιού οι ασθενείς με τη νόσο. Το μεγάλο πλεονέκτημα του τζελ, το οποίο περιέχει το ίδιο δραστικό συστατικό με την από του στόματος θεραπεία, είναι ότι επιδρά μόνο στην περιοχή εφαρμογής του και δεν διαχέεται σε ολόκληρο το σώμα, όπως συμβαίνει με τα χάπια. Οπως αναφέρει η καθηγήτρια Σίμα Καν από την Ιατρική Σχολή Feinberg στο Πανεπιστήμιο Νορθγουέστερν των ΗΠΑ που αναμένεται να δοκιμάσει σε ασθενείς τη νέα θεραπεία, «η εφαρμογή του τζελ στο δέρμα μεταφράζεται σε πολύ μικρότερη ποσότητα της δραστικής ουσίας στο αίμα». Αν οι δοκιμές της θεραπείας, που ονομάζεται afimoxifene, είναι επιτυχημένες, τότε η κυκλοφορία της αναμένεται μέσα στα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια.

Ο μετρητής της…μπουκιάς

Αμερικανοί ερευνητές ανέπτυξαν μια συσκευή η οποία κυριολεκτικά μετράει τις μπουκιές μας και έτσι βοηθά κάποιον να ελέγχει το πόσο τρώει ώστε να μην ξεφεύγει και να διατηρεί τη σιλουέτα του. Τη συσκευή, που ονομάζεται Βite Counter, κατασκεύασαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι θα βοηθήσει όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το βάρος τους και προσπαθούν να το ελέγξουν, αλλά και εκείνους που δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα αλλά θέλουν να διατηρήσουν την καλή σιλουέτα τους. Η συσκευή μοιάζει με ρολόι και φοριέται στο χέρι.

Τεστ για το γυναικείο βιολογικό ρολόι

Ενα απλό ορμονικό τεστ μπορεί να δείξει πόσο γρήγορα χτυπάει το βιολογικό ρολόι μιας γυναίκας και ως εκ τούτου να προβλέψει ως πότε θα είναι σε θέση να βιώσει τη μητρότητα. Για πρώτη φορά ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Σεντ Αντριους σε συνεργασία με συναδέλφους τους από τα Πανεπιστήμια της Γλασκώβης και του Εδιμβούργου κατάφεραν να μετρήσουν με ακρίβεια τα επίπεδα μιας ορμόνης ζωτικής σημασίας για τη γονιμότητα σε γυναίκες διαφορετικών ηλικιών. Οι επιστήμονες συνέκριναν τα επίπεδα της αντιμυλλερίου ορμόνης (ΑΜΗ) σε 3.200 υγιείς γυναίκες προκειμένου να ανακαλύψουν τη διακύμανσή τους σε διαφορετικές ηλικίες. Οπως αναφέρουν, τα αποτελέσματά τους μπορούν να δείξουν πότε μια γυναίκα θα περάσει στην εμμηνόπαυση και για πόσο διάστημα θα συνεχίσει να είναι γόνιμη.

«Ασφαιρα» κουνούπια εναντίον ελονοσίας

Βρετανοί ερευνητές ανέπτυξαν γενετικώς τροποποιημένα αρσενικά κουνούπια αποσιωπώντας το γονίδιο που ευθύνεται για την παραγωγή σπέρματος. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι εξαπολύοντας στείρα κουνούπια στους πληθυσμούς των εντόμων σε διάφορες περιοχές θα επιτευχθεί η δραστική μείωση του αριθμού τους και έτσι θα περιοριστούν σημαντικά και τα κρούσματα ελονοσίας. Η ασθένεια προσβάλλει 300 εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο και σκοτώνει περίπου ένα εκατομμύριο. Τα στείρα κουνούπια ανέπτυξαν ερευνητές του Ιmperial College του Λονδίνου, οι οποίοι εισήγαγαν στα αρσενικά του είδους Αnopheles gambiae μικροσκοπικά τμήματα RΝΑ τα οποία αποσιώπησαν το γονίδιο zpg που είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη σπέρματος. Η επιλογή του συγκεκριμένου είδους έγινε επειδή είναι αυτό που ευθύνεται για τη διάδοση της ελονοσίας στην Αφρική, όπου καταγράφονται και τα περισσότερα κρούσματα της ασθένειας.