Τουρκο-φωσκολιάζουσες περιπέτειες στις… ΗΠΑ

Η εισβολή των τουρκικών τηλεοπτικών σειρών, που τώρα τελευταία κάνουν θραύση όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά γενικότερα στον κόσμο, έφτασε και στο σινεμά! Και σαν να μην έφτανε αυτό, η Τουρκία συμμάχησε με την Αμερική βρίσκοντας το καλύτερο στήριγμα. Ε, ρε, γέλια που έχουμε να κάνουμε… Διότι, αν κρίνω από την αστυνομική περιπέτεια του Μαχσούν Κιρμιζιγκούλ «Πέντε μιναρέδες στη Νέα Υόρκη» που ήδη προβάλλεται εδώ και μερικές ημέρες στις αίθουσες, καθετί που υπάρχει στην ταινία είναι clopy από σειρές του τύπου «Εzel» και «Μενεξέ».

Η εισβολή των τουρκικών τηλεοπτικών σειρών, που τώρα τελευταία κάνουν θραύση όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά γενικότερα στον κόσμο, έφτασε και στο σινεμά! Και σαν να μην έφτανε αυτό, η Τουρκία συμμάχησε με την Αμερική βρίσκοντας το καλύτερο στήριγμα.

Ε, ρε, γέλια που έχουμε να κάνουμε… Διότι, αν κρίνω από την αστυνομική περιπέτεια του Μαχσούν Κιρμιζιγκούλ «Πέντε μιναρέδες στη Νέα Υόρκη» που ήδη προβάλλεται εδώ και μερικές ημέρες στις αίθουσες, καθετί που υπάρχει στην ταινία είναι clopy από σειρές του τύπου «Εzel» και «Μενεξέ». Από την άλλη μεριά, τι να πω; Για το καλό του σινεμά, μακάρι. Αν όσοι απολαμβάνουν από τον καναπέ του σαλονιού τους αυτές τις σειρές χρειάζονται το ίδιο ακριβώς θέαμα για να πάνε στον κινηματογράφο, πάω πάσο;

Βέβαια, ακριβώς επειδή πρόκειται για «κινηματογραφοποιημένη» τηλεόραση, η ιστορία της ταινίας αναγκαστικά «απλώνεται» σε σοβαρότερα θέματα, όπως η τρομοκρατία, ο εθνικισμός, ο θρησκευτικός φανατισμός, οι μυστικές υπηρεσίες, το FΒΙ και ένας Θεός ξέρει τι άλλο.

Εδώ, λοιπόν, κεντρικά πρόσωπα είναι δύο τούρκοι μυστικοί αστυνομικοί, τα ομορφότερα ενδεχομένως αγόρια του τουρκικού αστυνομικού σώματος: ο βάναυσος Κιρμιζιγκούλ (ο σκηνοθέτης) και ο πιο ήπιος Μουσταφά Σαντάλ. Σαν να λέμε ο Πατσίνο και ο Ντε Νίρο της Τουρκίας νεότεροι. Τα παλικάρια αναλαμβάνουν τη δύσκολη αποστολή του ταξιδιού στη Νέα Υόρκη από όπου πρέπει να παραλάβουν έναν συμπατριώτη τους, ο οποίος θεωρείται αρχηγός τρομοκρατικής οργάνωσης. Πρέπει να τον μεταφέρουν πίσω στην πατρίδα. Το τι έχει να γίνει στο Μανχάταν, όμως, άλλο να το λες και άλλο να το βλέπεις. Φυσικά, στην πορεία γίνεται αντιληπτό ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα όσο δείχνουν. Και το φάντασμα της εκδίκησης πίσω στην Τουρκία παραμονεύει.

Παραγωγή όχι απλώς φιλόδοξη, αλλά σούπερ. Τι ευρυγώνιοι φακοί, τι πανοραμίκ πλάνα, δεν σας λέω τίποτε. Τα λεφτά φαίνονται και με το παραπάνω, αφού ως και αμερικανοί ηθοποιοί συμμετέχουν στην ταινία, ανάμεσα στους οποίους ο Ρόμπερτ Πάτρικ, ο τραμπούκος του FΒΙ που τρώει μουσουλμάνους για πρωινό, ο εξισλαμισμένος Αφροαμερικανός Ντάνι Γκλόβερ με ράσα και διδακτικό ύφος και η αφράτη Τζίνα Γκέρσον στον ρόλο της συζύγου του φερομένου ως τρομοκράτη.

Ολα αυτά, όμως, είναι το περίβλημα μιας ταινίας που βρίσκεται βουτηγμένη ως τον λαιμό στην υπερβολή και σε έναν απίστευτο λαϊκισμό. Ειλικρινά, το φιλμ δεν έχει καμία απολύτως διαφορά από τις περιπέτειες που γύριζε ο Νίκος Φώσκολος τη δεκαετία του ΄70 ή τα μελοδράματα της κακιάς ώρας με τον Νίκο Ξανθόπουλο τη δεκαετία του ΄60. Απλώς είναι ακριβότερο…
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk