Κατά των προσωρινών μεταγραφών τάχθηκε ο εκτελεστικός διευθυντής της Ευρωλίγκας κ. Τζόρντι Μπερτομέου περιμένοντας να αποκομίσει οφέλη από την απεργία στο ΝΒΑ.
Πολλά και ενδιαφέροντα είπε το «αφεντικό» της Ευρωλίγκας κ. Τζόρντι Μπερτομέου σε συνέντευξη που παραχώρησε στην αμερικανική αθλητική ιστοσελίδα «Sports Illustrated». Αναφέρθηκε στις συμφωνίες παικτών του ΝΒΑ (Ντερόν Ουίλιαμς με την Μπεσίκτας, Τζόρνταν Φάρμαρ με τη Μακάμπι Τελ Αβίβ κ.α.) με ευρωπαϊκούς συλλόγους, εξέφρασε τις ενστάσεις του για την ανοχή της FIBA ως προς τα προσωρινά συμβόλαια και μίλησε για το κέρδος που θα μπορούσε να αποκομίσει η κορυφαία ευρωπαϊκή διοργάνωση μπάσκετ εξαιτίας του «lock out», που έχουν κηρύξει οι ιδιοκτήτες του ΝΒΑ, οι οποίοι διαφωνούν με την Ενωση των παικτών στους όρους της νέας συλλογικής σύμβασης.
Είπε, λοιπόν, ο κ. Μπερτομέου:
Για την τακτική που πρέπει να ακολουθούν οι ευρωπαϊκοί σύλλογοι: «Oι ομάδες μας πρέπει να έχουν σταθερό ρόστερ. Πρέπει να γνωρίζουν για πόσο διάστημα θα μπορούν να κρατήσουν τον παίκτη. Καμία ομάδα δεν πρόκειται να υπογράψει παίκτη για 2-3 μήνες ή για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα. Αυτή είναι η πρόβλεψη μας».
Για την πρόσφατη απόφαση της FIBA να επιτρέπει στους παίκτες του ΝΒΑ να επιστρέψουν στο πρωτάθλημά τους μετά την άρση του «lock out»: «Οταν η FIBA αποφάσισε να εγκρίνει τις μεταγραφές παικτών από το ΝΒΑ μόνο μέχρι τη λήξη του ‘lock out’ ήταν περίεργο . Ποτέ στην ιστορία της FIBA δεν υπήρξε τέτοιος όρος. Είναι πολύ παράξενο».
Για τη χρονική στιγμής της εν λόγω απόφασης: «Είχαμε ζητήσει από την FIBA να μας πει τις θέσεις της από τον περασμένο Μάιο, όσο ακόμη εκκρεμούσε η επίσημη ανακοίνωση του ‘lock out’. Μια ημέρα μετά την έναρξή του, η FIBA θα έπρεπε να είχε γνωστοποιήσει τις θέσεις της, ωστόσο της πήρε έναν μήνα. Προφανώς, από τον Μάϊο μέχρι και σήμερα θα υπήρξαν συζητήσεις μεταξύ της FIBA και του ΝΒΑ. Για μένα , η FIBA δεν πήρε αυτήν την απόφαση χωρίς την σύμφωνη γνώμη του ΝΒΑ».
Για τα κέρδη που θα μπορούσε να αποκομίσει η Ευρωλίγκα από τη συνέχιση του «lock out»: «Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι μια αγορά, όπου θα θέλαμε να αποκτήσουμε πρόσβαση όσον αφορά στην τηλεθέαση. Δουλεύουμε καιρό για αυτό και η στρατηγική μας δεν αλλάζει. Εχουμε συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να εισχωρήσουμε σε τέτοιες αγορές. Είναι ξεκάθαρο ότι από τη στιγμή που θα υπάρχει μόνο το δικό μας προϊόν (σσ. η Ευρωλίγκα) στην αγορά, αυτό θα διευκολύνει την παρουσία μας και στην αγορά των ΗΠΑ».