Πτώση στην αγορά παιδικών – εφηβικών επίπλων

Μειωμένες κατά 7% εκτιμώνται οι πωλήσεις παιδικών και εφηβικών επίπλων για το 2010 σύμφωνα με τη μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Το 55% των συνολικών πωλήσεων το 2009 καλύφθηκαν από την εγχώρια παραγωγή. Η ζήτηση των προϊόντων χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα με την περίοδο του φθινοπώρου να πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων

Μειωμένες κατά 7% εκτιμώνται οι πωλήσεις παιδικών και εφηβικών επίπλων για το 2010 σύμφωνα με τη μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Το 55% των συνολικών πωλήσεων το 2009 καλύφθηκαν από την εγχώρια παραγωγή. Η ζήτηση των προϊόντων χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα με την περίοδο του φθινοπώρου να πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων.

Η κατηγορία των παιδικών/εφηβικών επίπλων (παιδικά έπιπλα υπνοδωματίου και γραφείου) εντάσσεται στον ευρύτερο κλάδο των επίπλων οικιακής χρήσης. Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας καλύπτουν μικρό ποσοστό επί της συνολικής εγχώριας αγοράς επίπλων οικιακής χρήσης (σε αξία). Οι κύριες διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στα βασικά χαρακτηριστικά των προϊόντων (σχεδιαστικές γραμμές, χρώματα, διαστάσεις κ.λπ.), στο καταναλωτικό κοινό που απευθύνονται (παιδιά ηλικίας 5-15 ετών) αλλά και στην προβολή/προώθηση των προϊόντων από τις εταιρείες του κλάδου.
Η ζήτηση των προϊόντων χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα με την περίοδο του φθινοπώρου να πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων. Η τιμή πώλησης σε συνδυασμό με την ποιότητα των προϊόντων και το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό τη ζήτηση. Επίσης, η εξέλιξη των γεννήσεων και κατά συνέπεια ο παιδικός πληθυσμόςαποτελεί έναν από τους σημαντικότερους προσδιοριστικούς παράγοντες.
Στην εγχώρια αγορά δραστηριοποιείται μικρός αριθμός εταιρειών με βασική δραστηριότητα την παραγωγή ή / και την εισαγωγή παιδικών / εφηβικών επίπλων. Ορισμένες απ΄ αυτέςέχουν αναπτύξει και οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων, με «εξειδικευμένα» καταστήματα διάθεσης παιδικών / εφηβικών επίπλων. Ωστόσο, για τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου, τα παιδικά και εφηβικά έπιπλα αποτελούν συμπληρωματικά προϊόντα, οι δε πωλήσεις αυτών καλύπτουν μικρό σχετικά ποσοστό στον ετήσιο κύκλο εργασιών τους.
Οι πωλήσεις (σε αξία) παιδικών και εφηβικών επίπλων, στην ελληνική αγορά, μειώθηκαν κατά 14% περίπου το 2009 σε σχέση με το 2008. Μειωμένες εκτιμώνται οι πωλήσεις και για το 2010, με χαμηλότερο όμως ρυθμό (της τάξης του 7%). Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η τρέχουσα οικονομική συγκυρία η οποία συμπιέζει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών έχει επηρεάσει αρνητικά και τον τομέα του παιδικού/εφηβικού επίπλου. Την τελευταία χρονική περίοδο είναι εμφανής η στροφή μέρους του καταναλωτικού κοινού σε φθηνότερα προϊόντα, όπως επίσης και η μείωση των τιμών πώλησης των προϊόντων καθώς ορισμένες εταιρείες του κλάδου προσπαθούν, μέσω προσφορών, να προσελκύσουν το αγοραστικό κοινό και να ενισχύσουν τη ζήτηση.
Με βάση την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε επιχειρήσεις του κλάδου, η ζήτηση καλύπτεται κυρίως από τα εγχωρίως παραγόμενα έπιπλα. Ωστόσο, τα εισαγόμενα παρουσιάζουν ανοδική τάση τα τελευταία έτη, υπολογίζεται δε ότι κάλυψαν περίπου το 45% των συνολικών πωλήσεων (σε αξία) το 2009. Τα έπιπλα υπνοδωματίου (κρεβάτια, κουκέτες, κομοδίνα κλπ) καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεων παιδικών/εφηβικών επίπλων (περίπου 70% για το 2009), ενώ το υπόλοιπο (30%) αφορά έπιπλα γραφείου (γραφεία, βιβλιοθήκες, καρέκλες γραφείου).
Για τη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων του κλάδου οι πωλήσεις των παιδικών / εφηβικών επίπλων καλύπτουν μικρό ποσοστό στο συνολικό κύκλο εργασιών τους. Επιπλέον, αρκετές απ΄ αυτές λειτουργούν είτε ως ατομικές επιχειρήσεις, είτε ως ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες εταιρείες και κατά συνέπεια δεν υποχρεούνται στη δημοσίευση ισολογισμών.
Ωστόσο στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση ορισμένων παραγωγικών επιχειρήσεων βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Ειδικότερα, από την ανάλυση των ισολογισμών πέντε αντιπροσωπευτικών παραγωγικών εταιρειών του κλάδου για την περίοδο 2005-2009, προκύπτει ότι το μέσο περιθώριο μικτού κέρδους της πενταετίας διαμορφώθηκε στο 34,4%. Λόγω όμως των υψηλών λειτουργικών εξόδων το περιθώριο λειτουργικού κέρδους κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα (1,5% μέσος όρος πενταετίας).
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk