ΣΙΝΕΜΑ

Ο «Πολίτης Κέιν» του πολιτικού παρασκηνίου

Η αλήθεια είναι ότι τον τελευταίο καιρό έχουμε πάρει υπερβολική δόση από Κέβιν Σπέισι. Το περασμένο Παρασκευοσαββατοκύριακο το θεατρόφιλο κοινό της Ελλάδας τον είδε να ανεβάζει (στην κυριολεξία) στα ουράνια τον πήχη των παραστάσεων της Επιδαύρου κρατώντας τον ρόλο του τίτλου στην παράσταση «Ριχάρδος Γ΄» του Γουίλιαμ Σαίξπηρ. Λίγες εβδομάδες πριν από την παράσταση, η ταινία «Αφεντικά για σκότωμα», όπου υποδύθηκε ένα «τέρας» της σύγχρονης εργοδοσίας, είχε κάνει αίσθηση στις αίθουσες.

Η αλήθεια είναι ότι τον τελευταίο καιρό έχουμε πάρει υπερβολική δόση από Κέβιν Σπέισι. Το περασμένο Παρασκευοσαββατοκύριακο το θεατρόφιλο κοινό της Ελλάδας τον είδε να ανεβάζει (στην κυριολεξία) στα ουράνια τον πήχη των παραστάσεων της Επιδαύρου κρατώντας τον ρόλο του τίτλου στην παράσταση «Ριχάρδος Γ΄» του Γουίλιαμ Σαίξπηρ.

Λίγες εβδομάδες πριν από την παράσταση, η ταινία «Αφεντικά για σκότωμα», όπου υποδύθηκε ένα «τέρας» της σύγχρονης εργοδοσίας, είχε κάνει αίσθηση στις αίθουσες. Και από την Πέμπτη που μας πέρασε, να τος πάλι ο Κέβιν Σπέισι: κατά κάποιον τρόπο βρίσκεται και πάλι κοντά μας, αφού πρωταγωνιστεί στο «Casino Jack», ταινία που χάρισε στον θαυμάσιο αυτόν ηθοποιό μία ακόμη υποψηφιότητα στις περασμένες Χρυσές Σφαίρες.

Βασισμένο στην πραγματική ιστορία του υπερλομπίστα Τζακ Εϊμπράμοφ (Σπέισι), το φιλμ είναι το πορτρέτο ενός υπερβολικά σίγουρου για τον εαυτό του ανθρώπου, ο οποίος για αυτόν ακριβώς τον λόγο πάτησε την μπανανόφλουδα της ματαιοδοξίας και έφαγε τα μούτρα του. Ο Εϊμπράμοφ υπήρξε ένας «Πολίτης Κέιν» των μυστικών και ύποπτων διαπραγματεύσεων που λάμβαναν χώρα στο εμπορικό-πολιτικό παρασκήνιο των ΗΠΑ. Ενας άνθρωπος-κλειδί που ανέβαζε και κατέβαζε κυβερνήσεις. Ενας αρουραίος των διαδρόμων που μπορούσε να μυρίσει το χρήμα και να χιμήξει λυσσασμένος πάνω του.

Κυνικός ως το κόκαλο, ντυμένος στην τρίχα, χιουμορίστας, πανέξυπνος, υπερφιλόδοξος και μετρ του μπλα μπλα, έπειθε όλους όσοι είχαν χρήμα ή εξουσία να επενδύσουν σε αυτόν και στα μεγαλεπήβολα σχέδιά του. Οταν όμως αποφάσισε να μπλέξει με τον υπόκοσμο προκειμένου να πετύχει τους στόχους του, το βασίλειό του άρχισε σιγά σιγά να δύει. Εν τέλει βρέθηκε στον πυρήνα τρομερών πολιτικοοικονομικών σκανδάλων στην καρδιά του Λευκού Οίκου και κατέληξε στη φυλακή.

Οπως καταλαβαίνετε, το φιλμ είναι 100% Κέβιν Σπέισι. Από την κορυφή ως τα νύχια πάνω του. Ο ηθοποιός βρίσκεται πέρα για πέρα «στην έδρα του» και δείχνει να ευχαριστιέται μέσα από την καρδιά του τον ρόλο του Τζακ, ο οποίος θέλει πάντοτε να φεύγει έχοντας πει τον τελευταίο λόγο. Για να τα καταφέρει κάνει «εκπαίδευση» λόγου μπροστά στον καθρέφτη (η εξαιρετική εισαγωγή της ταινίας), κλέβει ατάκες από ταινίες (από τον «Νονό» ως b movies με τον Ντολφ Λούντγκρεν) και δεν κρύβει ποτέ το γεγονός ότι είναι αδίστακτος ως το κόκαλο και χωρίς κανέναν απολύτως ηθικό φραγμό.

Ολα αυτά βεβαίως θα γυρίσουν πάνω του σαν μπούμερανγκ μόλις κάτι στραβώσει- οπότε η ταινία αλλάζει ύφος, όπως ακριβώς αλλάζει και η προσωπικότητα του Τζακ. Ξαφνικά, όταν τα χάνει όλα, ο Τζακ Εϊμπράμοφ γίνεται… καλός Σαμαρείτης; Εκεί το φιλμ υποκύπτει στα ηθικοπλαστικά κλισέ και απογοητεύει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk